Tool-urile de AI, folosite tot mai des pentru a uşura sarcinile de serviciu

4 din 10 angajaţi folosesc în mod frecvent tool-uri de AI pentru a-şi uşura sarcinile de la job, dar aproape jumătate dintre respondenţi nu au folosit niciodată astfel de instrumente, se arată într-un sondaj realizat de platforma eJobs.

Urmărește
136 afișări
Imaginea articolului Tool-urile de AI, folosite tot mai des pentru a uşura sarcinile de serviciu

Tool-urile de AI, folosite tot mai des pentru a uşura sarcinile de seviciu

34,9% dintre participanţii la cel mai recent sondaj eJobs spun că folosesc în mod regulat instrumente de inteligenţă artificială precum ChatGPT sau Gemini în sarcinile de la birou pentru a reduce volumul de muncă sau pentru a obţine rezultate mai rapide. Dintre aceştia, 18,8% spun că fac asta zilnic, 13,4% săptămânal, iar 5,7% de câteva ori pe lună. Pentru cei din urmă, utilizarea AI-ului nu s-a transformat într-un obicei, ci mai degrabă într-o soluţie de excepţie la care apelează doar în cazuri punctuale. 13,9% dintre angajaţi spun că rareori folosesc astfel de tool-uri, în timp ce 48,1% nu folosesc deloc.

„Sunt job-uri, în special din zona white collar şi a specialiştilor, unde vedem o rată destul de ridicată de adopţie a instrumentelor de AI şi o deschidere din ce în ce mai mare în a le folosi pentru sarcini repetitive sau pe care le consideră monotone. Este adevărat că, în cele mai multe cazuri, cei care le utilizează cel mai des lucrează în domenii precum IT, marketing, comunicare ori traduceri, pe poziţii mid-level sau de specialişti”, spune Ana Călugăru, Head of Communications în cadrul eJobs.ro.

Documentarea şi găsirea de informaţii este principalul motiv pentru care sunt folosite tool-uri precum ChatGPT sau Gemini, motiv invocat de 68,7% dintre respondenţi. 44,4% spun că au nevoie de ajutor în redactarea de emailuri şi mesaje, 34,3% au adăugat şi traducerile pe listă, iar 22,2% spun că le sunt utile pentru generarea de rapoarte şi prezentări.

„Punctual, respondenţii au mai spus că folosesc AI-ul pentru generare de cod, în cazul programatorilor, pentru crearea fişelor de post, pentru crearea unor şabloane de răspuns către clienţi, generarea de imagini pentru creaţii digitale sau pentru brainstorming. În plus, mulţi au adăugat faptul că folosesc AI-ul şi pentru căutări care nu au legătură cu jobul, precum postări pentru social media”, explică Ana Călugăru.

60,1% dintre angajaţii care au participat la studiu spun că munca lor s-a uşurat de când au început să folosească AI-ul pentru munca de la birou. 26,7% dintre cei care au folosit spun că nu au observat un impact semnificativ, în timp ce 13,2% cred că mai degrabă îi încurcă, motiv pentru care folosesc foarte rar sau deloc.

Întrebaţi care sunt cele mai mari beneficii ale utilizării instrumentelor AI la job, 68,2% au răspuns că îi ajută să salveze timp. 61,5% consideră că le oferă o perspectivă şi idei noi, 32,3% se simt ajutaţi în realizarea task-urilor repetitive, ceea ce le permite să se concentreze mai mult pe partea strategică, iar 42,1% au menţionat şi faptul că, astfel, se simt mai productivi.

În tabăra celor care sunt mai degrabă nemulţumiţi de AI, apar motive precum furnizarea unor informaţii care nu se ridică la nivelul aşteptărilor, faptul că încă nu au încă suficientă încredere în aceste tool-uri, dar şi că nu reuşesc să formuleze interogări suficient de clare astfel încât să le genereze răspunsurile de care au nevoie. 18,9% spun chiar că nu au încercat niciodată pentru că nu ştiau că ar putea să folosească astfel de instrumente la job, iar 6,6% recunosc că nu au suficiente competenţe digitale în acest sens.

„Interesant este faptul că, deşi există, la nivel general, o preocupare intensă privitoare la siguranţa joburilor în contextul dezvoltării rapide a inteligenţei artificiale, doar 18,4% dintre respondenţi spun că au temeri din acest punct de vedere. 63,5% nu sunt îngrijoraţi de faptul că AI-ul ar putea să-i înlocuiască în viitor, în timp ce 18,1% nu şi-au format încă o părere. Există, în schimb, o aliniere în ceea ce priveşte impactul pe care l-ar putea avea asupra pieţei muncii. Astfel, peste 60% dintre participanţi prevăd că va exista o schimbare a tipurilor de locuri de muncă disponibile. 30% cred că va scădea oferta de joburi disponibile, iar 9,7% estimează că va creşte”, mai spune Ana Călugăru.

Sondajul a fost realizat în luna mai, pe un eşantion de 800 de respondenţi care în prezent lucrează.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Taguri:
ai,
job,
sondaj

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici