TOPUL agenţiilor de turism din România. Care sunt primii 10 furnizori de pachete turistice

Happy Tour şi Eximtur rămân cele mai mari agenţii de turism din România după cifra de afaceri, urmate de Christian Tour, al cărui acţionar, Cristian Pandel, devine, la 37 de ani, românul care deţine cel mai mare grup de agenţii de turism, cu afaceri cumulate de 180 milioane lei.

Urmărește
97791 afișări
Imaginea articolului TOPUL agenţiilor de turism din România. Care sunt primii 10 furnizori de pachete turistice

TOPUL agenţiilor de turism din România. Care sunt primii 10 furnizori de pachete turistice (Imagine: Adriana Neagoe/Mediafax Foto)

Christian Tour intră în primele trei agenţii de turism după ce a înregistrat la Ministerul Finanţelor cifra de afaceri de 155,8 milioane de euro, obţinută anul trecut. În ultimii ani, firma Christian '76 Tour, care deţine turoperatorul, înregistra la Ministerul Finanţelor comisionul obţinut, şi nu cifra de afaceri.

"Anul trecut am avut o creştere a afacerilor de 30%, bazată pe majorarea numărului de zboruri charter cu 30% şi pe deschiderea a zece sedii noi la nivel naţional. Cele mai vândute destinaţii pentru noi sunt Grecia, Turcia, Spania şi Bulgaria", a declarat Cristian Pandel.

Proprietarul Christian Tour devine totodată, la 37 de ani, românul care deţine cel mai mare grup de agenţii de turism din România, cu afaceri cumulate de peste 181 de milioane de lei. Pandel a cumpărat anul trecut agenţia Europa Travel, care a avut în 2012 vânzări de peste 24,6 milioane de lei.

Cea mai mare agenţie de turism la nivel naţional rămâne, ca în fiecare an din ultimul deceniu, Happy Tour, înfiinţată de Nicolae Demetriade şi achiziţionată în anul 2007 de fondul spaniol de investiţii GED. Agenţia a încheiat anul trecut cu afaceri de 182 milioane de lei, în creştere cu 10%.

"Agenţia Happy Tour a facut cea mai mare parte din veniturile de 40 de milioane de euro din corporate, pentru că partea de vacanţe a transferat-o către Prestige Tours, turoperatorul grupului. Cele mai mari agenţii din ţări precum Marea Britanie, Germania, Franţa sau Spania au afaceri de sute de milioane de euro, sau chiar mai mult. Dar în Spania vorbim de 60 de milioane de turişti străini, iar în România de sub 1,5 milioane", a afirmat Javier Garcia del Valle, directorul general al Happy Tour.

El a spus că fondul de investiţii pe care îl reprezintă nu intenţionează să mai cumpere agenţii în România, dar dacă apare o oportunitate nu o va refuza.

Pe locul doi s-a menţinut în 2012, ca şi în ultimii ani, agenţia Eximtur, deţinută de Lucia şi Radu Morariu. Firma şi-a majorat vânzările cu aproape 17%, atingând nivelul de 157 milioane de lei.

"Anul trecut au crescut toate segmentele, în special turismul de business şi vacanţele interne. Am avut mai multe evenimente pe care le-am organizat şi, în paralel, a crescut şi cererea pentru litoralul românesc", a declarat Lucia Morariu.

Chiar dacă a avut o creştere a afacerilor cu 16,6%, Perfect Tour, firma deţinută de Corina Păcuraru a coborât o poziţie în topul agenţiilor, ajungând pe locul 4, cu 110 milioane de lei. Sorin Văduvoiu, directorul general al Perfect Tour, spune că agenţia pe care o conduce şi-a extins anul trecut portofoliul de clienţi corporate. Totodată, a crescut cererea pentru vacanţe la Disneyland Paris şi pentru vacanţele pe vase de croazieră.

Pe locul 5 s-a menţinut agenţia online Vola.ro, cu vânzări de 92,8 milioane de lei, cu aproape 40% mai mari decât cele înregistrate în anul precedent. Firma este deţinută de un fond de investiţii polonez, înregistrat în Cipru (66,6%) şi de Daniel Truică (33,3%).

"Cele mai cerute bilete de avion sunt pentru Madrid, Paris, Londra, Viena şi Barcelona. Topul pentru city breack-uri este diferit, şi acolo vindem transport plus cazare. Pe primul loc este Veneţia, dar a crescut foarte mult Lisabona", a spus Truică.

Accent Travel & Events, administrată de Lucian Boronea, a coborât două poziţii, până pe locul 6, deşi afacerile au urcat cu 5%, la 75 de milioane de lei. "A fost mai bine decât în 2011, anul trecut. Ne-am dezvoltat reţeaua de agenţii revânzătoare, în special pentru pachetele de turism intern. Cele mai mari volume de vânzări le-am înregistrat pentru litoralul românesc", a spus Boronea.

Agenţia Hotel Air şi-a păstrat locul 7 din clasamentul de anul trecut, înregistrând afaceri de 74,2 milioane de lei, în creştere cu 30%. Firma este deţinută de cetăţeanul grec Ioannis Ioannidis.

Business Travel Turism, deţinută de Paula Elena Dobrescu, a coborât un loc, până pe poziţia a 8-a, cu afaceri de 66,4 milioane de lei, cu 18,5% mai mari decât cele obţinute în anul precedent.

A intrat în Top 10 şi agenţia Mareea, deţinută de Marius Usturoiu. Firma Mareea Comtur, care administrează agenţia, a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 64 de milioane de lei, în creştere cu 47%.

Mareea a profitat anul trecut de cererea mare de vacanţe pe litoral, fiind unul dintre cei mai mari turoperatori specializaţi pe acest segment. "Ne-am consolidat anul trecut prezenţa pe piaţa internă şi am crescut volumul vânzărilor atât pe litoral, cât şi în restul destinaţiilor din ţară. Am suplimentat, totodată, şi numărul locurilor pe chartere către destinaţiile externe de vară", a afirmat Usturoiu.

Pe locul 10 s-a menţinut Prompt Service, deţinută de familia Goicea, care a avut anul trecut afaceri de 63,8 milioane de lei, în creştere cu aproape 26%.

Topul ia în calcul doar cifrele de afaceri înregistrate de firme la Ministerul Finanţelor. Agenţiile pot opta să înregistreze fie valoarea cifrei de afaceri, fie doar comisionul aferent serviciilor turistice. Firma Aerotravel, de exemplu, a ales a doua variantă şi la capitolul cifră de afaceri este înregistrată la Finanţe cu o cifră de afaceri de 22,8 milioane de lei. Reprezentanţii agenţiei susţin însă că volumul vânzărilor a depăşit anul trecut 156 de milioane de lei.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici