TOPUL vânzărilor de maşini la nivel global

Grupul nipon Toyota a vândut anul trecut aproape 10 milioane de autovehicule, cel mai mult la nivel global pentru al doilea an consecutiv, fiind urmat de General Motors (SUA) şi Volkswagen (Germania), iar pentru acest an estimează creşterea livrărilor, susţinută de cererea din SUA şi China.

Urmărește
2169 afișări
Imaginea articolului TOPUL vânzărilor de maşini la nivel global

TOPUL vânzărilor de maşini la nivel global (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Vânzările Toyota, inclusiv subsidiarele Hino Motors şi Daihatsu Motor, au avansat cu 2,4% anul trecut, la 9,98 milioane de autovehicule, a anunţat, joi, grupul nipon. Producătorul amerian General Motors (GM) a livrat 9,71 milioane de unităţi, iar Volkswagen (VW) 9,7 milioane.

Numărul de autovehicule comercializate va creşte, probabil, în acest an cu 3,2%, la 10,32 milioane, a estimat Toyota.

Toyota şi-a păstrat coroana de lider al pieţei auto şi a reuşit în acelaşi timp să obţină profituri semnificativ mai mari faţă de GM şi VW, însă se confruntă cu o revenire puternică a constructorilor auto americani, care prezintă cele mai bune modele din ultimele decenii, în timp ce rivalul Volkswagen creşte puternic investiţiile în SUA şi China.

"Competiţia devine tot mai intensă. VW este numărul unu în China, în timp ce GM este primul pe piaţa din SUA, iar toţi trei producătorii cresc investiţiile în dezvoltarea de produse şi noi modele", a declarat Sanjeev Varma, directorul operaţional al Stellar Alliance Group, din Detroit.

Anul 2013 a fost unul de referinţă pentru directorul general al Toyota, Akio Toyoda, care a preluat conducerea grupului după prima pierdere anuală din aproape şase decenii. După mai mulţi ani în care producătorul auto a fost afectat de rechemări masive în service, dezastre naturale, aprecierea puternică a yenului şi boicotul produselor nipone de către consumatorii chinezi, Toyoda a avut în sfârşit parte de ceea ce şi-a dorit: un an fără dezastre, scrie Bloomberg.

Toyoda, un strănepot al fondatorului companiei, a impus o atenţie mai mare asupra pieţelor emergente şi a restructurat managementul de la preluarea conducerii în 2009.

Concurenţa dintre marii producători auto este tot mai intensă, iar avansul Toyota scade, potrivit Bloomberg.

Toyota avea un avans de 460.000 de maşini în faţa GM în 2012, însă acesta s-a redus la 270.000 de unităţi. GM a înregistrat anul trecut un avans de 4%, la 9,71 milioane de maşini, în timp ce livrările VW au crescut cu aproximativ 5%, la peste 9,7 milioane de unităţi. Grupul german nu a oferit o cifră precisă la publicarea rezultatelor financiare în ianuarie. Vânzările VW includ şi mărcile de camioane MAN şi Scania.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici