Cumpărătorii au fost de asemenea, îngrijoraţi că tarifele impuse de preşedintele Donald Trump asupra importurilor din China le va afecta sărbătoarea cumpărăturilor, deşi multe lanţuri de retail nu au ridicat preţurile.
Datele de la faţa locului arată că au fost mai puţini cumpărători anul acesta întrucât lanţurile de magazine au oferit reduceri mai înainte ca sezonul reducerilor să înceapă.
„Au existat cu siguranţă nişte înrijorări asupra preţurilor din cauza informaţiilor din presă despre războiul comercial, dar eu nu am sesizatimpactul acestuia încă, aşa că plănuiesc să cheltuiesc la fel ca în anii anteriori. Cred că am văzut nişte oferte dar în general reducerile sunt asemănătore cu cele din trecut”, a declarat un cumpărător care făcea shopping în Pentagon City.
Chiar dacă traficul din magazine rămâne principalul indicator, cele mai multe cumpărături de Ziua Recunoştinţei şi de Black Friday se întâmplă online.
Adobe Analytics, care măsoară tranzacţiile a 80 de lanţuri de magazine din cele 100 din SUA, estimează că vânzările de Black Friday vor atinge 7,5 miliarde de dolari şi o creştere de 20,5% de la an la an.