Toyota a redevenit liderul auto mondial în 2012, devansând General Motors

General Motors (GM) a anunţat luni vânzări de 9,2 milioane de vehicule în 2012, în creştere cu 2,9%, dar a pierdut statutul de cel mai mare producător auto la nivel mondial, în favoarea Toyota.

Urmărește
387 afișări
Imaginea articolului Toyota a redevenit liderul auto mondial în 2012, devansând General Motors

Toyota a redevenit liderul auto mondial în 2012, devansând General Motors (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Vânzările GM în America de Nord au crescut cu 3,2% dar în Europa au înregistrat un declin de 8,2%, trase în jos de rezultatele proaste ale diviziei germane Opel, a anunţat grupul american.

GM s-a plasat astfel pe locul al doilea în lume în funcţie de vânzări, urmat de grupul german Volkswagen (VW).

În schimb, General Motors şi companiile sale mixte au vândut anul trecut un număr record de 2,84 milioane de vehicule în China, în creştere cu 11,3% faţă de anul precedent. Principala marcă a GM, Chevrolet, a vândut 4,95 milioane de maşini la nivel global, de asemenea un nivel record.

Toyota a livrat anul trecut un număr de 9,74 milioane de autovehicule, redevenind lider mondial în funcţie de vânzări.

În 2011, după doi ani negri marcaţi de rechemări masive în service ale vehiculelor, cutremurul din Japonia şi inundaţiile din Thailanda, Toyota a căzut pe locul al treilea după GM şi VW. Grupul japonez şi-a revenit însă spectaculos în 2012, în special în America de Nord, unde vânzările au urcat cu 27%. Pentru 2013, Toyota anticipează vânzări de 9,91 milioane de vehicule.

VW, care are ambiţia de a deveni lider în 2018, s-a plasat pe poziţia a treia cu vânzări de 9,07 milioane autovehicule, un record pentru grup şi în creştere cu 11,2% faţă de 2011.

Livrările VW au avansat anul trecut cu 34% în America de Nord, cu 8% în America de Sud, iar în China cu 25%. China a devenit cea mai mare piaţă a VW, cu vânzări de 2,81 milioane de automobile şi vehicule utilitare comercializate anul trecut.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici