Planul pe termen lung are susţinerea preşedintelui Toyota, Akio Toyoda, a spus Templin, transmite Bloomberg.
„Akio consideră că fiecare generaţie merită să aibă o maşină precum LFA, aşa că vom construi un LFA pentru generaţia de astăzi. La un anumit moment ar putea fi o nouă maşină specială pentru o altă generaţie”, a spus Templin, fără alte detalii.
Conceperea unui nou LFA nu este iminentă, iar o nouă generaţie ar putea apărea peste 30 de ani, a spus purtãtorul de cuvânt Bryan Lyons.
Modelul LFA cu două locuri a fost un proiect derulat pe parcursul a 10 ani care a motivat inginerii de la Lexus, a îmbunătăţit reputaţia brandului şi a influenţat munca la modelele premium pe care compania le-a introdus de atunci.
Toyota, cel mai mare producător auto la nivel mondial, a beneficiat prin LFA de un model capabil să concureze cu branduri precum Porsche (Volkswagen), Ferrari (Fiat) şi Mercedes-Benz (Daimler).
Lexus a transformat în acest an piaţa automobilelor de lux din Statele Unite într-o piaţă dominată de trei branduri majore, versiunile reproiectate ale sedanului IS şi SUV-ul GX contribuind la reducerea distanţei faţă de Mercedes-Benz şi BMW.
LFA provine din conceptul unui coupe de 120.000 de dolari, iar automobilul a devenit tot mai costisitor ca urmare a tehnologiei şi funcţiilor introduse.
Lexus a prezentat coupe-ul concept LF-LC la salonul auto de la Detroit din 2012, dar compania nu l-a transformat într-un model de producţie. Întrebat dacă Lexus va face acest pas, Templin nu a confirmat sau infirmat acest lucru.
„Reacţia de la acea conferinţă de presă a fost mai puternică faţă de orice altă maşină pe care am prezentat-o vreodată. Am fost uimit de reacţia oamenilor la acea maşină”, a spus Templin.
Toyoda a numit pentru prima oară un designer care să conducă brandul Lexus, prin promovarea în acest an a lui Tokuo Fukuichi.
Compania japoneză a introdus primul motor turbo la un model Lexus, NX, lansat pe piaţa japoneză în această săptămână, în timp ce modele sport coupe RC şi RC F vor intra la vânzare în SUA, în noiembrie.
Lexus are ca obiectiv vânzarea a 550.000 de vehicule în acest an, faţă de 523.000 în 2013. Circa jumătate din vânzările brandului din 2013 au avut loc în Statele Unite, unde livrările au urcat cu 12%, la 273.847 de vehicule.
Vânzările Lexus pe piaţa americană sunt peste ţinta Toyota şi sunt pe cale să depăşească 300.000 de unităţi în acest an, a declarat săptămâna trecută Jeff Bracken, directorul general al brandului pentru Statele Unite.