- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Traficul feroviar între Gara de Nord şi aeroportul Henri Coandă a ajuns la 700.000 de pasageri
Gara de Nord - aeroportul Henri Coandă este o rută feroviară de 120 mil. euro. Traficul a ajuns la 700.000 de pasageri, dar reprezintă doar 5,6% din numărul total de pasageri de pe aeroportul Otopeni, arată o analiză a Ziarului Financiar.
Traficul feroviar între Gara de Nord şi aeroportul Henri Coandă a ajuns la 700.000 de pasageri
Linia de cale ferată ce leagă Gara de Nord de aeroportul internaţional Henri Coandă (Otopeni), o investiţie de 120 de mil. euro, a ajuns la un trafic de 700.000 de pasageri anul trecut, faţă de 300.000 de pasageri în primul an de funcţionare. Potenţialul este însă mult mai mare având în vedere că pe cel mai mare aeroport din ţară, Henri Coandă, au ajuns anul trecut 12,5 milioane de pasageri anul trecut. Altfel spus, trenul a deservit doar 5,6% din pasagerii aeroportului Otopeni.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Crăciunul în România a evoluat de-a lungul secolelor, păstrând esența spiritualității și a tradițiilor. Ioan-Aurel Pop: „Suntem singura țară europeană care are peste 7.000 de colinde”
-
Cel puţin 32 de persoane au supravieţuit prăbuşirii avionului în Kazahstan
-
Un avion de pasageri s-a prăbuşit în Kazahstan / Cel puţin 32 de persoane au supravieţuit
-
4iG, compania prin care anturajul premierului ungar Viktor Orban controlează sectoare strategice din Ungaria şi regiune, face un salt mare în industria dronelor
„Pe această rută i-am atras doar pe cei care locuiesc în Bucureşti şi merg la aeroport. Însă doar 40% din pasagerii care ajung la aeroportul Otopeni sunt din Bucureşti iar 60% vin din provincie. Vrem să vină cu trenul şi cei din provincie, adică pasageri din Piteşti de exemplu să ajungă la Bucureşti, cu trenul în loc de maşină şi doar să schimbe în Gara de Nord trenul spre Otopeni, aici este potenţialul de creştere pentru această rută“, a spus pentru ZF Irinel Ionel Scrioşteanu, secretar de stat la Ministerul Transporturilor.
El a mai adăugat că urmează să fie aprobată viziunea pentru transport metropolitan a Bucureştiului şi că această rută ce leagă Gara de Nord de aeroportul din Otopeni a fost considerată una metropolitană, de aceea s-a făcut o staţie la Mogoşoaia, ce deserveşte zona Buftea-Mogoşoaia, şi o staţie la Patinoar PO (staţia de pe viaductul ce traversează DN1), patinoarul dezvoltat de Ion Ţiriac.
Pe ruta feroviară Gara de Nord - aeroportul internaţional Henri Conadă sunt efectuate zilnic tur-retur 72 de curse, la o frecvenţă de 40 de minute, din care o treime din trenuri sunt operate de către transportatorul feroviar privat Transferoviar Călători (Călin Mitică) iar restul de compania de stat CFR Călători. Tariful unui bilet este de 5 lei iar călătoria durează aproximativ 20 - 25 minute.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
GANDUL.RO