Cererea pentru automobile este în scădere în Europa după încheierea programelor guvernamentale de susţinere a industriei auto, iar constructorii privesc tot mai mult către pieţele emergente din afara continentului pentru creştere.
Pelata a arătat că ponderea vânzărilor din afara Europei în afacerile Renault a crescut de la 11% în 1999 la 40% în prezent, iar, dacă trendurile actuale se menţin, cifra ar putea ajunge la 50% până în 2013.
Grupul estimează că vânzările totale vor creşte în acest an la 2,5 milioane de automobile, de la 2,3 milioane anul trecut.
Directorul operaţional al Renault declara săptămâna trecută la Paris că este ceva mai optimist cu privire la perspectivele pieţei auto europene pentru acest an.
Constructorul auto francez anticipa o scădere de 7-9% a vânzărilor de autoturisme noi în Europa în 2010, Pelata notând însă că declinul se va apropia mai degrabă de 7% decât de limita mai pesimistă a intervalului.
El a afirmat însă că piaţa va înregistra anul viitor „o cădere semnificativă”.
Renault deţine şi constructorul român de automobile Dacia.