Transportatori: Acciza la carburant, pretext pentru cheltuieli mai mari şi efect de bumerang la buget

Guvernul a decis să introducă o acciză suplimentară la carburanţi fără o analiză de impact, pentru a putea face cheltuieli mai mari în 2014, an electoral, iar decizia va avea un efect de bumerang asupra bugetului de stat, consideră transportatorii.

Urmărește
321 afișări
Imaginea articolului Transportatori: Acciza la carburant, pretext pentru cheltuieli mai mari şi efect de bumerang la buget

Transportatori: Acciza la carburant, pretext pentru cheltuieli mai mari şi efect de bumerang la buget (Imagine: Shutterstock)

"Ne apropiem de aprilie, când va intra mult discutata acciză pe carburant, care va avea un impact în toate colţurile, începând de la transportul aerian, naval sau fluvial. Această acciză este singurul şi cel mai simplu activ pe care statul îl are la îndemână în acest moment pentru a aduna bani", a declarat joi, la "ZF Transport & Logistics Summit '14", Ion Lixandru, vicepreşedinte al ARILOG şi administrator Camion Logistic.

Majorarea accizelor cu 7 eurocenţi pe litru de la 1 aprilie va avea ca efect creşterea preţului carburanţilor cu 0,41 lei litru, potrivit estimărilor Ministerului Finanţelor.

Lixandru spune că acciza este introdusă de Guvern ca o condiţie pentru viitoarele acorduri de împrumut, iar ceea ce nu înţelege lumea este că până şi Salvarea se va scumpi după creşterea taxei.

"La noi nu este o problemă, pentru că noi vom muta pe logistică, logistica mută pe marfă şi marfa va primi şi ea bucăţica ei de cost. Nu este o problemă a transportatorilor", a spus Lixandru, adăugând că unele firme de profil se vor alimenta din afara României, atunci când preţul nu va mai fi concurenţial.

Reprezentantul ARILOG crede că majorarea accizei va avea un efect de bumerang asupra bugetului.

"Noi asta încercăm să mediatizăm, ca experţii de acolo, care n-au făcut o analiză de impact, să înţeleagă ce înseamnă. Nu vor plăti transportatorii", a adăugat reprezentantul Asociaţiei Specialiştilor din Transporturi, Depozitare, Achiziţii, Producţie (ARILOG).

Prezent la eveniment, Radu Dinescu, secretar general al Uniunii Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), a afirmat că în România se consumă anual cinci milioane de tone de motorină şi două milioane de tone de benzină, iar dacă 13% din consumul de motorină local se va muta în afara României statul român nu va mai câştiga nimic din această acciză.

"Noi am constatat următorul lucru: guvernul nu este interesat de colectarea unor bani în mod real, ci să cheltuiască mai mult în 2014, an electoral, şi atunci trebuie să aibă o justificare în faţa altora, că are venit pe care îl pune pe hârtie", a spus Dinescu.

Reprezentanţii celor două organizaţii au mai criticat atât lipsa unor analize de impact privind proiectele de autostrăzi, cât şi a "barierelor administrative" cu care se confruntă companiile de profil.

 

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici