- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (11.11.2013, 17:08)
- Ioan Dornescu
Transportatori: Creşterea accizei la carburanţi, direct proporţională cu avansul insolvenţei transportatorilor
Introducerea unei accize de 7 eurocenţi la litrul de carburant este total nepotrivită în acest moment şi reprezintă o ameninţare gravă şi permanentă pentru stabilitatea industriei de transport, ajunsă la limita toleranţei si suportabilităţii, potrivit UNTRR.
Urmărește
282 afișări
Transportatori: Creşterea accizei la carburanţi, direct proporţională cu avansul insolvenţei transportatorilor (Imagine: Mircea Roşca/Mediafax Foto)
"Transportatorii rutieri s-au transformat în ultimii ani în victime reale ale unui trend anual de creştere a preţurilor la carburanţi într-o Românie în care transporturile, depozitarea şi logistica reprezintă 10% din PIB. Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) trage din nou un semnal de alarmă pentru înfrânarea majorării preţurilor, fenomen ce dirijează inevitabil, prin componenta de transport, creşterea preţurilor finale ale tuturor produselor de pe piaţă pentru consumatori. Considerăm că prevederea introducerii unei accize de 7 eurocenţi la litrul de carburant este total nepotrivită în acest moment şi dorim să menţionăm că aceasta reprezintă o ameninţare gravă şi permanentă pentru stabilitatea unei industrii cu un impact atât de puternic asupra economiei", se arată într-un comunicat transmis de UNTRR.
Industria transporturilor a ajuns la "limita toleranţei si suportabilităţii", astfel că orice majorare a costurilor trebuie să fie transmisă integral şi imediat clienţilor sau beneficiarilor, evitându-se în acest mod dezechilibrul unui întreg sistem logistic, potrivit asociaţiei.
"Precizăm că orice sumă care se doreşte a fi colectată din preţul carburanţilor nu poate fi obţinută decât ca acciză direct în bugetul de stat. Fondurile speciale nu sunt admise în Europa, astfel încât o eventuală alocare a sumelor colectate din majorarea accizelor pentru proiecte de infrastructură nu poate fi făcută decât prin bugetul de stat. Acest fapt demonstrează că orice enunţ prin care se menţionează că banii colectaţi prin mărirea accizei urmează să fie atribuiţi într-un fond special destinat investiţiilor în infrastructura rutieră este una falsă şi nefondată", se spune în comunicat.
ULTIMELE ȘTIRI
-
VIDEO. Hamas a predat Crucii Roșii primele trei ostatice. Israelul eliberează din Închisoarea Ofer 90 de palestinieni la schimb
-
Iohannis: România salută eliberarea primului grup de ostatici, între care o româncă
-
Trump organizează un miting al victoriei la Washington înainte de inaugurare
-
Statele Unite devansează China şi redevin cel mai mare partener comercial al Germaniei
Dezvoltarea infrastructurii ar trebui să constituie subiectul parteneriatului public - privat într-o formă autentică, şi nu folosind ca soluţii binecunoscutele "tertipuri româneşti", arată UNTRR, care atrage atenţia că sumele ar trebui să fie adunate din taxarea unei reţele de autostrăzi existente, nu "închipuite".
Astfel, orice taxă suplimentară aparută înainte de a conecta Capitala cu reţeaua de autostrăzi din Europa devine inacceptabilă şi total nejustificată, consideră reprezentanţii transportatorilor rutieri.
"Guvernul român ar trebui să se gândească serios să ofere servicii pentru care, ulterior, să solicite taxe. Un Guvern al unei ţări care activează într-o economie de piaţă ar trebui să se ghideze după un cumul de repere clare faţă de taxarea pentru serviciul oferit. Spre exemplu, utilizatorul autostrăzilor ar trebui să plătească pentru utilizare pe kilometru şi proporţional cu nivelul de emisii poluante. (...)Solicităm Guvernului României o conştientizare a consecinţelor negative care vor apărea ca urmare a creşterii accizei la carburanţi şi care vor afecta pe termen lung transportatorii rutieri din România şi implicit întreaga economie a ţării", se mai spune în comunicat.
UNTRR este o organizaţie profesională şi patronală neguvernamentală, fondată în 1990, care a înregistrat de la înfiinţare până în prezent peste 13.000 de membri - operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane.
Guvernul va introduce acciza de 7 eurocenţi la litrul de carburant, benzină sau motorină, banii astfel colectaţi urmând să fie vărsaţi într-un fond special destinat investiţiilor în infrastructura rutieră.
Citește pe alephnews.ro: TU l-ai vota pe Donald Trump, dacă ar candida la Președinția României? VOTEAZĂ AICI / Sondaj Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Djokovic a refuzat interviul tradițional de pe teren la Australian Open. Ce explicații a oferit sârbul după decizia luată
Surpriză la început de an: FMI a schimbat şeful pentru România şi descinde la Bucureşti la începutul lunii februarie să se întâlnească cu Guvernul şi BNR pentru a ”analiza evoluţiile economice şi financiare recente”
A doua cea mai mare metropola a lumii riscă să dispară sub ape, iar soarta mega-oraşului atârnă în mâinile unui miliardar
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Prezentatoarea știrilor și iubita ei cântăreață, imagini îndrăznețe din vacanța romantică din Costa Rica
PROSPORT.RO
Pensii cu 660 lei mai mari pentru această categorie de pensionari din România. Vezi dacă te încadrezi!
CANCAN.RO
Tabel pentru bărbați și femei | Pe ce dată ieși la PENSIE, în funcție de luna și de anul nașterii
GANDUL.RO
Cum ne întreținem inima sănătoasă? Profesorul Dragoș Vinereanu: Trebuie undeva între 30-40 de minute pe zi de un efort moderat
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe