- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (13.03.2011, 12:23)
- Lidia Neagu , Lidia Neagu ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Transportatori: Scumpirea carburanţilor va falimenta o parte din firmele de profil
Transportatorii rutieri se aşteaptă ca în acest an profiturile să scadă din cauza creşterii preţului la carburanţi, iar o parte din firme vor intra în faliment, după ce şi anul trecut câştigurile au fost afectate de majorarea TVA şi deprecierea leului.
Urmărește
115 afișări
Transportatori: Scumpirea carburanţilor va falimenta o parte din firmele de profil (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
"O creştere de 10% la preţul carburantului atrage după sine o creştere medie a costurilor unui transportator de 4%. Este clar că profitul va scădea pentru că piaţa nu poate răspunde pozitiv pentru a acoperi costurile. Clienţii noştri nu îşi permit să crească preţul produselor la raft şi atunci scădem noi marjele. În aceste condiţii, şi având în vedere că şi aşa ultimii trei ani nu au fost ani buni pentru transportatori, mulţi nu vor rezista pe piaţă", a declarat pentru MEDIAFAX Lucia Apostol, directorul de transport al companiei Dumagas.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Valdimir Putin s-ar confrunta cu o revoltă a armatei. Comandanții militari ruși refuză să-și trimită subordonații la atacuri
-
Putin se confruntă cu o revoltă a armatei. „Comandanţii refuză să trimită trupe” pentru un asalt pe râul Nipru, spun partizanii ucraineni
-
Şedinţa de plen a Camerei Deputaţilor va fi luni, la ora 9.00. Va fi ales preşedintele Camerei
-
Scandalul taxelor. Trump ameninţă cu preluarea controlului asupra Canalului Panama
Apostol a amintit că şi anul trecut transportatorii au fost afectaţi de scumpirea carburanţilor, de creşterea TVA şi deprecierea leului în raport cu euro, dar şi de majorarea valorii taxei de drum care este raportată la moneda europeană.
Ea a spus că din totalul costurilor în cadrul companiei carburanţii reprezintă aproape jumătate.
"Noi suntem cei mai afectaţi şi în acelaşi timp noi suntem motorul principal al economiei unei ţării. O medie de 45% din costurile totale o reprezintă costul combustibililor. Dacă acest procentaj urcă şi mai mult cred că multe firme vor ajunge pe lista cu falimente", a afirmat reprezentantul Dumagas.
De aceeaşi părere este şi directorul executiv al companiei Dunca Expediţii, Constantin Daminescu, care spune că marja de profit a companiei este de 1-5%, astfel că scumpirea carburanţilor afectează direct compania.
"Cuantumul carburanţilor în costul total este de aproximativ 50%, iar marja este de 1-5%, cu toate că există şi curse pe care le închizi pe pierdere. Piaţa nu poate absorbi atât de rapid această creştere, astfel că în curând cred că vor scădea numărul camioanelor care operează în România", a declarat Daminescu.
El a explicat că majorarea preţului la carburanţi nu poate fi transferată clienţilor din cauza contractelor deja încheiate şi este suportată de transportator.
"Nu putem să transferăm aceste creşteri ale costului la clienţi. Ei nu ar accepta, aşa că tot noi transportatorii pierdem. Avem contracte încheiate cu unii clienţi care stipulează clar că nu putem scumpi preţurile până nu se atinge pragul de majorare a costurilor de 10%. Până atingem acest prag, suportăm noi", a afirmat directorul Dunca Expediţii.
Compania intenţionează să îşi concentreze activitatea pe rutele externe, respectiv intracomunitare, pentru a se proteja de condiţiile economice din România.
"Noi ne-am concentrat activitatea de când a început criza pe rutele intracomunitare. La acel moment 10% din capacitate era folosită în acest scop, iar în prezent procentajul a ajuns la 60-70% şi ne gândim să continuăm în direcţia aceasta", a spus Daminescu.
De asemenea, transportatorul International Lazar Company spune că toate companiile se aflau deja în dificultate, iar scumpirea carburanţilor va duce la scăderea profitului.
"Ne afectează foarte tare întrucât nu mai putem să rămânem în costuri. Am putea să cerem clienţilor să ajusteze preţul după preţul motorinei, dar scumpirile nu se mai opresc. Nu putem merge săptămânal să renegociem contractele, aşa că pierdem bani, dar încă nu am făcut o evaluare completă", a declarat Daniela Midvidichi, directror comercial al International Lazar Company.
Referitor la calitatea combustibilului din România cei trei se declară în general mulţumiţi, dar admit că nu au mai operat de curând teste de analiză.
"Nu am mai dus la analiză combustibilul. Şoferii care fac curse şi afară imi mai spun că parcă e mai bună motorina din străinătate, dar nu putem să spunem că avem probleme de calitate pentru că lucrăm cu un retailer mare. Înainte de acesta aveam unoeri probleme, pentru că aveam staţiei proprie şi lucram cu firme mici", a afirmat reprezentantul Dunca Expediţii.
Dumagas din Craiova este membră a grupului de firme cu acelaşi nume înfiinţat în 1996 de Mihai Dugăeşescu. Anul trecut omul de afaceri a vândut 60% din compania fondului de private equity Bancroft. Transportatorul operează pe rute interne şi internaţionale, are un parc auto de 500 de camioane, iar anul trecut a înregistrat afaceri de aproximativ 40 milioane euro.
Dunca Expediţii a fost fondată în 1994 la Timişoara de omul de afaceri Romeo Duncă. Compania deţine o flotă de 600 de vehicule şi a încheiat anul trecut cu afaceri de aproximativ 30 milioane de euro, în creştere cu aproximativ 15% faţă de anul precedent.
International Lazar Company, cu afaceri de aproximativ 30 milioane euro anul trecut, este deţinută de omul de afaceri Ion Lazăr şi dispune în total de 310 autovehicule.
De la începutul anului, companiile petroliere au scumpit carburanţii de şase ori, iar preţurile au urcat cu 3-4%. Carburanţii s-au scumpit anul trecut cu peste 15%, după ce în 2009 preţul a avansat cu 13%.
Companiile petroliere din România explică de cele mai multe ori creşterile preţurilor carburanţilor prin evoluţia cotaţiilor internaţionale ale petrolului.
(Material realizat de Lidia Neagu, lidia.neagu@mediafax.ro).
Citește pe alephnews.ro: Descoperirea care sfidează înțelegerea noastră asupra Universului: Ce este „timpul negativ” în fizică
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Meta este dat în judecată pentru „traumatizarea pe viață” a moderatorilor Facebook din Kenya. Peste 140 de angajați sunt diagnosticați cu PTSD
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Nicoleta Luciu, probleme cu greutatea. A ajuns de nerecunoscut. Cum arată acum, la 25 de ani după ce a câștigat Miss România
CANCAN.RO
Care este cea mai sănătoasă sare din comerț, potrivit lui Dragoș Pătraru. Majoritatea bucătarilor din Vest o folosesc
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe