- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (08.10.2018, 21:47)
- Departamentul Economic
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Transportatorii, 16 întrebări cruciale pentru ministrul Lucian Şova
Federaţia Operatorilor Români de Transport (FORT) consideră că Ministerul Transporturilor (MT) trebuia să facă o analiză înainte de a promova Ordinul de Ministru privind transportul interjudeţean şi judeţean de persoane şi îi adresează o serie de întrebări ministrului de resort, Lucian Şova.
Urmărește
822 afișări
Transportatorii, 16 întrebări cruciale pentru ministrul Şova: De ce susţineţi o modificare radicală a alocării curselor de persoane?
FORT a anunţat, luni, printr-un comunicat de presă, că Ordinul de Ministrul privind transportul interjudeţean şi judeţean de persoane nu reprezintă un „monopol”, iar, în cazul promovării actului normativ în forma actuală, protestele la nivel naţional sunt inevitabile şi absolut justificate, federaţia fiind pregătită să acţioneze în consecinţă.
În plus, Federaţia îi înaintează 16 întrebări ministrului Transporturilor. MEDIAFAX prezintă, în cele ce urmează, întrebările transportatorilor către Lucian Şova.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Eva Longoria dezvăluie că familia ei nu mai locuiește în Statele Unite după victoria lui Trump. Unde s-a mutat actrița
-
Avioanele de luptă ale britanicilor au monitorizat aeronave militare ruseşti lângă Marea Britanie
-
Muncă gratis. Elon Musk le cere „revoluţionarilor cu IQ ridicat” să se alăture noului proiect al lui Trump fără a fi plătiţi
-
Un comandant ucrainean, acuzat că a dezvăluit secrete militare ruşilor
1. În condiţiile în care aţi denunţat în presă un posibil monopol al transportatorilor curselor interjudeţene de pasageri, cum explicaţi faptul că nu a existat nici un interes al altor operatori de a participă la şedinţele semestriale de atribuire a curselor interjudeţene rămase libere în programul de transport?
2. Cum se justifică monopolul invocat de dumneavoastră, ţinând cont de faptul că, pe întreaga derulare a Programului de transport 2013-2019, avem un număr semnificativ de curse interjudeţene nelicenţiate care se desfăşoară paralel cu cele atribuite legal în 2013?
3. De ce insistaţi să obligaţi operatorii de transport să investească în parcul auto înainte de atribuirea curselor şi nu după ce sunt declaraţi câştigători în urma şedinţei de atribuire, aşa cum se întâmplă în întreaga Uniune Europeană?
4. De câte vehicule de transport pasageri ar avea nevoie transportatorii pentru acoperirea curselor interjudeţene conform iniţiativei pe care o susţineţi şi dacă, în opinia dumneavoastră, există timp suficient, respectiv furnizori, pentru livrarea acestora, până în luna decembrie?
5. Câte autogări care să deservească transportul interjudeţean au fost construite în România, din investiţii publice, în ultimii 26 de ani? Luaţi în calcul supraetajarea acestora pentru 20 de plecări la aceeaşi oră?
6. De ce susţineţi, în calitate de ministru, o modificare atât de radicală a modalităţii de alocare a curselor interjudeţene anunţată cu doar 4 luni înainte de o posibilă şedinţă de atribuire?
7. Câte plângeri raportate efectuării deficitare a curselor interjudeţene a primit ministerul, de la pasageri, în ultimii cinci ani? Care este instituţia care le gestionează? Ce vizau aceste plângeri? Cum au fost ele soluţionate?
8. Atâta timp cât efectuarea curselor interjudeţene implică şi obligaţii de serviciu public respectiv transporul categoriilor defavorizate la tarife impuse, cum acoperă ministerul, prin ordinul propus, dreptul exclusiv ce trebuie acordat operatorilor, pentru acoperirea costurilor operaţionale şi obţinerea unui profit rezonabil, în condiţiile în care acest ordin, dacă este aplicat în forma propusă, conduce, în mod cert, la situaţia în care pe aceeaşi cursă pot opera şi 20 de transportatori?
9. A fost efectuat, în ultimii 26 de ani, un studiu de mobilitate pentru transportul pasagerilor la nivel naţional, atât pe calea ferată, cât şi cu mijloace de transport rutier? Pe ce principiu acordă ministerul compensaţii materiale operatorilor privaţi de transport pasageri pe calea ferată şi de ce nu aplică acelaşi principiu şi la transportul rutier, în condiţiile în care operatorii rutieri au suportat singuri toate investiţiile şi au respectat toate condiţiile impuse de modificările legislative din ultimii ani?
10. Care este motivul pentru care vechimea pe traseu nu poate acţiona drept criteriu pentru departajarea între operatori, în condiţiile în care experienţa similară este obligatorie în orice alt domeniu care implică un serviciu public?
11. Există un studiu de impact raportat modificărilor propuse de minister?
12. De ce nu prezintă public Ministrul Transporturilor poziţia Consiliului Concurenţei la care face referire încă din primăvara acestui an?
13. În condiţiile în care noul pachet de mobilitate, pregătit de Comisia Europeană, nu poate fi adoptat mai devreme de finele lui 2019, de ce va grăbiţi să distorsionaţi piaţă de transport printr-o iniţiativă legislativă ce se îndepărtează de orice formă consacrată de atribuire?
14. Câte luni restanţe înregistrează ministerul la capitolul deconturi aferente transportului interjudeţean al pasagerilor din categoriile defavorizate (pensionari, veterani, etc.) şi de ce nu sunt efectuate plăţile la timp, atâta timp cât operatorii sunt obligaţi să ofere tarife mult reduse pentru transportul persoanelor din aceste categorii?
15. Care este vechimea medie actuală a parcului de vehicule utilizate pentru efectuarea curselor interjudeţene?
16. Ce specialişti din minister au fost consultaţi înainte de acest demers nefundamentat?
FORT anunţă că, la solicitarea patronatelor, MT organizează marţi, 9 octombrie, începând cu ora 10:00, la sediul ministerului, şedinţa de dezbatere publică a proiectului de Ordin de Ministru contestat.
Citește pe alephnews.ro: Ce înseamnă să fii președinte? Alexander Lukașenko spune că este treaba unui bărbat: „Doamne ferește să fie aleasă o femeie în Belarus”
Citește pe www.zf.ro: Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Hamas se declară „pregătiți de încetarea focului”, dar acuză Israel că nu oferă „nicio propunere serioasă”
Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Dezastru pentru un gigant din tehnologie, care concediază mii de oameni pentru a deveni competitiv într-un domeniu unde o singură companie deţine 80% din piaţa
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Adriana Bahmuțeanu, atac la adresa Mihaelei Botezatu și a lui Honorius: „Am fost sunată de Maximus, care în cele 3 zile nu…”
CANCAN.RO
Ce a pățit un pensionar de 92 de ani, după ce a angajat o menajeră ROMÂNCĂ mult mai tânără
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe