- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (29.11.2017, 12:25)
- Dan Straut
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Transportatorii ameninţă cu mărirea tarifelor dacă Guvernul nu le va returna o parte din supraacciză
Întârzierea implementării unei scheme de rambursare a unei părţi din supraaaciză „duce la migrarea consumului şi la nevoia iminentă de majorare a tarifelor de transport rutier cu minimum 12%”, atenţionează Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România - UNTRR.
Urmărește
270 afișări
Transportatorii ameninţă cu mărirea tarifelor dacă Guvernul nu le va returna o parte din supraacciză
„În urma întârzierii total nejustificate de rambursare a unei părţi din supraacciza la carburanţi, volumele de motorină alimentate de transportatorii rutieri au migrat deja către ţările vecine, cu impact negativ asupra bugetului de stat. Totodată, transportatorii rutieri vor fi nevoiţi să majoreze tarifele de transport cu cel puţin 12% ca urmare a întârzierii implementării unei noi scheme de rambursare a supraaccizei pentru transportatorii rutieri, creştere care se va resimţi direct şi imediat în preţurile plătite de populaţie”, se arată într-un comunicat transmis miercuri de UNTRR.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Le-am dat-o în vot! Tu ce faci?
-
Lasconi: Promit că voi da totul pentru a mă ridica la aşteptările voastre
-
Cum explică PNL scorul dezastruos. Deputat: Guvernarea cu PSD ne-a costat, al doilea mandat al lui Iohannis ne-a îngropat
-
Iulian Anghel, editor politic ZF: Cum l-am cunoscut pe Călin Georgescu
La întâlnirea avută în data de 5 octombrie între UNTRR, premierul Mihai Tudose şi ministrul Finanţelor, Ionuţ Mişa, au fost analizate efectele aplicării supraaccizei la carburanţi constând într-o creştere pe costurile de transport de minimum 9 eurocenţi pentru motorină. A fost agreată, atunci, „rambursarea unei părţi din supraacciza la carburanţi după o schemă îmbunătăţită faţă de cea precedentă”, precizează UNTRR.
Reprezentanţii transportatorilor au arătat că în state precum Spania, Franţa sau Italia, care rambursează supraacciza către transportatorii rutieri, schema de rambursare a accizei este implementată de mai mulţi ani fără a fi încadrată ca ajutor de stat şi respectându-se prevederile Directivei 96/2003, cu rambursarea accizei fără a se coborî sub pragul minim comunitar la motorină, de 330 euro/1000 l, nivel sub care ar trebui încadrată ca ajutor de stat.
„UNTRR solicită Guvernului adoptarea cât mai urgentă a unui mecanism de rambursare a accizei suplimentare într-o formă îmbunătăţită faţă de sistemul precedent, cu o valoare rambursată de minimum 5 eurocenţi/litru, pentru a menţine un cost al motorinei pentru transportatorii rutieri români cel puţin la acelaşi nivel cu Ungaria, în caz contrar competitivitatea fiind grav afectată, determinând migrarea acestora la furnizorii de carburant din ţările vecine, pe rutele de transport”, se mai arată în comunicat.
Potrivit UNTRR, într-un an fiecare camion care efectuează transport internaţional aduce statului român peste 35.000 de euro în taxe şi impozite directe şi indirecte, iar autovehiculele care operează la nivel naţional aduc peste 100.000 de lei – acciză, TVA, carburant, achiziţie piese, întreţinere, taxe salarii. Fiecare camion care nu mai alimentează în România aduce pierderi directe si indirecte bugetului de stat de 20 de ori mai mari decât sumele potenţiale de restituit din supraacciză.
UNTRR este o organizaţie profesională şi patronală, fondată în 1990, care promovează şi apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional, înregistrând de la înfiinţare până în prezent peste 14.000 de membri - operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi de persoane.
Citeşte şi: Bitcoin a depăşit pragul record de 10.000 de dolari. Va trece de 40.000 până la finele lui 2018?
Citeşte şi: Revoluţia fiscală | Primele mărturii de la cei care au decis să aplice split TVA: Este haos! Este o pierdere de timp inutilă
Citeşte şi: BNR îşi exprimă „dorinţa de a avea o întâlnire” cu Mihai Tudose, după ce premierul a reproşat Băncii Naţionale că nu a stopat devalorizarea leului
Citeşte şi: IKEA va deschide în vara anului 2018 al doilea magazin din România, iar angajările de personal vor începe în februarie
Citește pe alephnews.ro: Cine este Călin Georgescu? Portretul făcut de Reuters pentru candidatul la alegerile din România: „Un critic NATO. Poziție pro-rusă”
Citește pe www.zf.ro: Cine este Cristela Georgescu, soţia lui Călin Georgescu, cel care a provocat un tsunami fără precedent în lumea electorală. Ea este fost bancher la Citibank, o bancă globală, iar acum oferă cursuri de nutriţie
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Cine este Cristela Georgescu, soţia lui Călin Georgescu, cel care a provocat un tsunami fără precedent în lumea electorală. Ea este fost bancher la Citibank, o bancă globală, iar acum oferă cursuri de nutriţie
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Legătura neștiută dintre Călin Georgescu și Elena Lasconi! Dezvăluirea făcută de Dan Diaconescu
CANCAN.RO
„LEGIONAR” – cel mai căutat cuvânt pe dexonline după primul tur al alegerilor prezidențiale. De ce au votat românii un candidat pro-rus
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 11:53
RAR anunţă că sistemul de operare, afectat de o defecţiune, este în curs de repornire
-
astăzi, 11:53