- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (06.11.2017, 14:50)
- Dan Straut
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Transportatorii cer creşterea de la 4 la 5 eurocenţi/litru a sumei returnate din acciza pe carburanţi
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a solicitat luni, Guvernului, să iniţieze cât mai rapid noua procedură de rambursare a supraaccizei la carburanţi, cu o valoare rambursată de minimum 5 eurocenţi/litru, faţă de 4 eurocenţi/litru în perioada anterioară.
Urmărește
279 afișări
Transportatorii cer creşterea de la 4 la 5 eurocenţi/litru a sumei returnate din acciza pe carburanţi
„Fiecare camion care nu mai alimentează în România aduce pierderi indirecte bugetului de stat de 20 de ori mai mari decât sumele potenţiale de restituit din supraacciză”, menţionează UNTRR într-un comunicat.
Reprezentanţii UNTRR „îşi exprimă sprijinul pentru adoptarea cât mai rapidă a unui mecanism de rambursare a accizei suplimentare într-o formă îmbunătăţită faţă de sistemul precedent, şi cu o valoare rambursată de minimum 5 eurocenţi/litru, pentru a menţine un cost al motorinei pentru transportatorii rutieri români la acelaşi nivel cu Ungaria”. Altfel, „câştigul la bugetul de stat va rămâne doar pe hârtie deoarece consumul de motorină va migra în ţările învecinate”.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Valdimir Putin s-ar confrunta cu o revoltă a armatei. Comandanții militari ruși refuză să-și trimită subordonații la atacuri
-
Putin se confruntă cu o revoltă a armatei. „Comandanţii refuză să trimită trupe” pentru un asalt pe râul Nipru, spun partizanii ucraineni
-
Şedinţa de plen a Camerei Deputaţilor va fi luni, la ora 9.00. Va fi ales preşedintele Camerei
-
Scandalul taxelor. Trump ameninţă cu preluarea controlului asupra Canalului Panama
UNTRR a solicitat asociaţiilor profesionale de transport rutier din statele membre UE care rambursează acciza (Spania, Franţa, Italia, Belgia, Ungaria şi Slovenia), cât şi Comisiei Europene, să precizeze cum este transpusă Directiva 96/2003 în legislaţia naţională specifică, respectiv dacă este considerată ajutor de stat rambursarea accizei deasupra pragului minim comunitar stabilit de art. 7.2 al Directivei 96/2003 (combustibil profesional) sau doar sub acest prag.
„Până în prezent, UNTRR a primit răspunsuri de la ASTIC-Spania, FNTR-Franţa şi ANAV-Italia. Cele 3 asociaţii au precizat că în Spania, Franţa şi Italia, schema de rambursare a accizei este implementată de foarte mulţi ani fără a fi considerată ajutor de stat, pentru că se respectă prevederile Directivei 96/2003, iar după rambursarea accizei nu s-a coborât niciodată sub pragul minim comunitar”, precizează UNTRR.
În condiţiile aplicării supraaccizei de 32 de bani/litru la carburanţii auto din lunile septembrie şi octombrie 2017, „transportatorii români sunt dezavantajaţi în competiţia cu ceilalţi transportatori, în special est-europeni, motivat de handicapul creat de supraacciza aplicată”. Prin aplicarea supraaccizei, „transportatorii români au cel mai ridicat cost faţă de ţările din jur, costul motorinei în România fiind de 0,94 euro/litru fără TVA”, mai arată Uniunea Transportatorilor.
Potrivit UNTRR, „un camion consumă minimum 3.000 de litri şi până la 6.000 de litri de motorină lunar, iar o diferenţă de 5 eurocenţi urcă costul de operare al unui transportator român cu minimum 1.800 de euro anual, până la 3.600 de euro. Iar o diferenţă de 10 eurocenţi pe litrul de motorină urcă costul de operare cu 3.600 euro până la 7.200 de euro anual pentru fiecare camion din România, aspect care va reduce drastic competitivitatea firmelor de transport rutier din România în raport cu ţările din jur”.
„Într-un an de zile, fiecare camion care efectuează transport internaţional aduce aproape 35.000 de euro în taxe şi impozite directe şi indirecte, iar autovehiculele care operează la nivel naţional aduc aproape 100.000 lei - acciză, TVA, carburant, achiziţie de piese, întreţinere, taxe salarii”. Prin urmare, „fiecare camion care nu mai alimentează în România aduce pierderi indirecte bugetului de stat de 20 de ori mai mari decât sumele potenţiale de restituit din supraacciză”, estimează liderii transportatorilor rutieri.
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizaţie profesională şi patronală, fondată în 1990, care promovează şi apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional, înregistrând de la înfiinţare până în prezent peste 14.000 membri - operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane.
Citește pe alephnews.ro: Descoperirea care sfidează înțelegerea noastră asupra Universului: Ce este „timpul negativ” în fizică
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Meta este dat în judecată pentru „traumatizarea pe viață” a moderatorilor Facebook din Kenya. Peste 140 de angajați sunt diagnosticați cu PTSD
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Nicoleta Luciu, probleme cu greutatea. A ajuns de nerecunoscut. Cum arată acum, la 25 de ani după ce a câștigat Miss România
CANCAN.RO
Care este cea mai sănătoasă sare din comerț, potrivit lui Dragoș Pătraru. Majoritatea bucătarilor din Vest o folosesc
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe