- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (05.09.2022, 16:13)
- Cosmin Pirv
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Transportatorii cer suspendarea obligaţiei întoarcerii acasã a camioanelor
Uniunea Naţionalã a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicitã Comisiei Europene suspendarea urgentã a aplicãrii obligaţiei întoarcerii acasã a camioanelor, lucru care generează curse în gol şi consum nejustificat de combustibil în plină criză.
Urmărește
302 afișări
Transportatorii cer suspendarea obligaţiei întoarcerii acasã a camioanelor
Potrivit unui comunicat al UNTRR, Uniunea Europeanã se aflã în plinã crizã energeticã, iar industria transporturilor rutiere este profund afectatã de creşterea preţurilor la carburanţi şi de prevederile abuzive ale legislaţiei europene aduse de Pachetul Mobilitate 1 precum obligaţia întoarcerii acasã a camioanelor la 8 sãptãmâni, care trebuie respectatã de companiile româneşti care opereazã transporturi rutiere internaţionale în UE începând din februarie 2022.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Ce înseamnă să fii președinte? Alexander Lukașenko spune că este treaba unui bărbat: „Doamne ferește să fie aleasă o femeie în Belarus”
-
Sorin Grindeanu anunţă că se va circula de săptămâna viitoare pe încă 32 de kilometri din Autostrada Moldovei
-
Armata israeliană susţine că a ucis un comandant al organizaţiei Jihadul Islamic Palestinian
-
Viktor Orban afirmă că UE trebuie să regândească sancţiunile aplicate Rusiei. Care este explicaţia lui
În opinia transportatorilor români, această prevedere generează un consum inutil de carburant şi costuri nejustificate şi împovãrãtoare.
„Uniunea Naţionalã a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR solicitã Comisiei Europene – CE suspendarea urgentã a aplicãrii obligaţiei întoarcerii acasã a camioanelor şi anularea interpretãrii restrictive a CE legatã de obligaţia întoarcerii acasã a remorcilor şi semiremorcilor acestora. În acest context economic dificil, este necesarã tãierea tuturor mãsurilor care conduc la consum inutil de carburant în plinã crizã pentru a se asigura coerenţa între declaraţiile liderilor europeni şi acţiunile acestora şi ale Comisiei Europene la nivel european şi naţional”, se arată în comunicat.
Conform acestuia, studiul Comisiei Europene privind întoarcerea acasã a camioanelor publicat în 2021 aratã cã aceastã mãsurã va genera 1,9 milioane de curse suplimentare ale camioanelor europene, ceea ce ar conduce la 2,9 milioane de tone de emisii suplimentare de CO2 în 2023 (o creştere cu 4,6% a emisiilor din transport rutier internaţional de marfã) şi ar putea genera o creştere
a costurilor de pânã la 11.000 de euro pe vehicul pe an (o creştere de aproximativ 10% faţã de situaţia actualã) - în medie pentru transportatorii stabiliţi în ţãrile din Europa de Est care opereazã în ţãrile din Europa de Vest.
UNTRR arată că transportatorii români au contestat aceastã mãsurã discriminatorie în faţa Curţii de Justiţie a UE, iar acţiunea UNTRR a fost susţinutã de Guvernul României.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Citește pe alephnews.ro: Eva Longoria dezvăluie că familia ei nu mai locuiește în Statele Unite după victoria lui Trump. Unde s-a mutat actrița
Citește pe www.zf.ro: Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Dezastru pentru un gigant din tehnologie, care concediază mii de oameni pentru a deveni competitiv într-un domeniu unde o singură companie deţine 80% din piaţa
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Adriana Bahmuțeanu, atac la adresa Mihaelei Botezatu și a lui Honorius: „Am fost sunată de Maximus, care în cele 3 zile nu…”
CANCAN.RO
Ce a pățit un pensionar de 92 de ani, după ce a angajat o menajeră ROMÂNCĂ mult mai tânără
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe