- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (01.02.2019, 20:09)
- Alina Botezatu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Transportatorii din România şi din alte 6 state UE cer ca Pachetul Mobilitate 1 să fie amânat
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) împreună cu asociaţiile transportatorilor rutieri din Bulgaria, Estonia, Letonia, Lituania, Polonia şi Ungaria au transmis o scrisoare comună, solicitând ca Pachetul Mobilitate 1 să fie lăsat pentru următoarea legislatură parlamentară
Urmărește
204 afișări
Transportatorii din România şi din alte 6 state UE cer ca Pachetul Mobilitate 1 să fie amânat
„Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) împreună cu asociaţiile transportatorilor rutieri din Bulgaria, Estonia, Letonia, Lituania, Polonia şi Ungaria au semnat şi transmis o scrisoare comună către Preşedintele Parlamentului European (PE), Antonio Tajani, şi către Preşedinţii celor 8 grupuri parlamentare din PE, prin care solicită ca Pachetul Mobilitate 1 să fie lăsat pentru următoarea legislatură parlamentară europeană. Cele 7 asociaţii fac apel la Preşedintele Parlamentului European şi Preşedinţii grupurilor parlamentare să acorde atenţie cazului transportatorilor rutieri din statele periferice şi din alte state membre ale UE, în luarea deciziei în cadrul următoarei Conferinţe a Preşedinţilor cu privire la Pachetul Mobilitate 1, care ar afecta toţi transportatorii rutieri în mod disproporţionat negativ”, au menţionat reprezentanţii UNTRR, într-un comunicat de presă transmis vineri.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Le-am dat-o în vot! Tu ce faci?
-
Nicuşor Dan, uimit de rezultatul alegerilor: Vreau să înţeleg mecanismul
-
Lasconi: Promit că voi da totul pentru a mă ridica la aşteptările voastre
-
Cum explică PNL scorul dezastruos. Deputat: Guvernarea cu PSD ne-a costat, al doilea mandat al lui Iohannis ne-a îngropat
România deţine Preşedinţia Consiliului Uniunii Europene între ianuarie şi iunie 2019, inclusiv, iar, după această perioadă, în următoarele şase luni, această preşedinţie va fi deţinută de Finlanda.
Asociaţiile transportatorilor rutieri semnatare ale scrisorii comune susţin că nu pot accepta propuneri care nu au nicio legătură cu o abordare care trebuie să fie echitabilă, echilibrată şi bazată pe dovezi.
„Dezbaterile actuale se îndreaptă într-o direcţie politizată, populistă şi chiar radicală, înaintea alegerilor europene, fără a face o evaluare a impactului măsurilor propuse asupra industriilor, consumatorilor şi statelor membre ale UE. Protestăm împotriva acestor propuneri deoarece sunt discriminatorii, ridicând bariere în transportul rutier cu efecte semnificative şi provocând o mare povară administrativă, organizaţională şi financiară, precum şi fragmentarea pieţei europene a serviciilor de transport. Propunerile nu vor atinge obiectivele declarate, ci doar vor afecta performanţa transportului rutier şi vor determina costuri extrem de mari de respectare a normelor, precum şi distorsionarea competitivităţii şi excluderea de pe piaţa UE. Mai mult, transportatorii din UE care lucrează într-o concurenţă strânsă cu operatorii din ţări terţe ar fi cei mai afectaţi, având în vedere că Pachetul de Mobilitate 1 nu este aplicabil transportatorilor din afara UE”, au mai susţinut reprezentanţii Uniunii citate.
De asemenea, aceştia au susţinut că următoarele măsuri protecţioniste reprezintă încălcări evidente ale libertăţilor fundamentale, ale Pieţei Unice şi ale politicii de mediu a UE: i) aplicarea detaşării la transportul rutier internaţional cu toate cerinţele administrative însoţitoare; ii) interzicerea odihnei săptămânale în vehicule fără o infrastructură de parcări adecvată; iii) întoarcerea acasă obligatorie a camioanelor iv) piaţa supra-restricţionată la cabotaj.
„Asociaţiile subsemnate au aşteptat decizii echilibrate şi totodată fundamentate din punct de vedere economic, social şi ecologic. În absenţa acestora, anticipând daune importante, atât pentru conducătorii auto, cât şi pentru operatorii de transport rutier, facem apel la Conferinţa Preşedinţilor să lase Pachetul de Mobilitate 1 pentru următorul Parlament European”, au mai afirmat reprezentanţii UNTRR.
În plus, Uniunea citată a informat că, după 29 martie 2019, dată când este programat Brexitul, cartea de identitate (CI) sau paşaportul folosite la intrarea în Marea Britanie (MB) emise de statele membre ale UE rămân valabile pentru a intra în Regatului Unit al Marii Britanii, însă această situaţie se va modifica pe parcurs, totul depinzând de viitoarea relaţie dintre cele două părţi. UNTRR menţionează că le-a solicitat autorităţilor britanice informaţii privind situaţia firmelor de transport rutier din România care efectuează operaţiuni de transport din Marea Britanie în UE/din UE în Marea Britanie, după 29 martie 2019.
„Referitor la operaţiunile de transport rutier de marfă şi persoane, Regatul Unit speră şi îşi doreşte un Brexit uşor şi să încheie un acord cu UE care să fie în avantajul ambelor părţi. Regatul Unit salută Propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului privind normele comune care asigură conectivitatea de bază a transportului rutier de mărfuri cu privire la retragerea Regatului Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord din Uniune. În acest sens, Regatul Unit colaborează cu partenerii europeni în vederea asigurării că acest Regulamentul este adecvat pentru toate părţile şi poate fi implementat până la 29 martie 2019. În cazul în care nu se va încheia un acord între Regatul Unit şi UE, autorităţile britanice sunt de părere că după data de 29 martie 2019 va reintra în vigoare Acordul între România şi Regatul Unit cu privire la transporturile rutiere internaţionale din anul 1969. În oricare dintre aceste scenarii se va aplica sistemul de autorizare CEMT”, au precizat reprezentanţii UNTRR.
Pe site-ul Uniunii, operatorii de transport rutier pot consulta condiţiile de efectuare a transporturilor rutiere, conform acordului bilateral dintre România şi Regatul Unit al Marii Britanii.
Fondată în 1990, UNTRR este o organizaţie profesională şi patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, înregistrând de la înfiinţare până în prezent peste 16.000 de firme înscrise - operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane.
Citește pe alephnews.ro: Cine este Călin Georgescu? Portretul făcut de Reuters pentru candidatul la alegerile din România: „Un critic NATO. Poziție pro-rusă”
Citește pe www.zf.ro: Cine este Cristela Georgescu, soţia lui Călin Georgescu, cel care a provocat un tsunami fără precedent în lumea electorală. Ea este fost bancher la Citibank, o bancă globală, iar acum oferă cursuri de nutriţie
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Cine este Cristela Georgescu, soţia lui Călin Georgescu, cel care a provocat un tsunami fără precedent în lumea electorală. Ea este fost bancher la Citibank, o bancă globală, iar acum oferă cursuri de nutriţie
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Curs valutar BNR 25 noiembrie 2024. Cât costă 1 euro, după ce Călin Georgescu a câștigat primul tur al alegerilor
CANCAN.RO
„LEGIONAR” – cel mai căutat cuvânt pe dexonline după primul tur al alegerilor prezidențiale. De ce au votat românii un candidat pro-rus
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe