- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (03.04.2019, 19:57)
- Alina Botezatu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Transportatorii din şapte ţări din Europa de Est cer să fie amânat votul pe Pachetul Mobilitate 1
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) şi asociaţiile transportatorilor rutieri din Bulgaria, Irlanda, Lituania, Letonia, Polonia şi Ungaria solicită amânarea Pachetului Mobilitate 1 pentru următoarea legislatură parlamentară europeană.
Urmărește
413 afișări
Transportatorii din şapte ţări din Europa de Est cer să fie amânat votul pe Pachetul Mobilitate 1
„Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) împreună cu asociaţiile transportatorilor rutieri din Bulgaria (AEBTRI), Irlanda (IRHA), Lituania (LINAVA), Letonia (LATVIJAS AUTO), Polonia (ZMPD) şi Ungaria (MKFE) au semnat şi transmis, la data de 2 aprilie 2019, o scrisoare comună către Preşedintele Parlamentului European (PE), Antonio Tajani, şi către preşedinţii celor opt grupuri parlamentare din PE, prin care solicită ca Pachetul Mobilitate 1 să fie lăsat pentru următoarea legislatură parlamentară europeană”, au informat, miercuri, reprezentanţii Uniunii, printr-un comunicat de presă.
Moţiunea de retragere a Pachetului Mobilitate 1 de pe ordinea de zi a plenului PE din 04.04.2019 a fost respinsă astăzi, 03.04.2019. Dezbaterile din PE privind pachetul mobilitate vor începe mâine, 04.04.2019, la ora 08:30, iar votul va avea loc la ora 11:00.
„Nu este în joc doar viitorul transportului rutier, dar şi milioane de locuri de muncă legate de transport în statele membre ale UE, precum şi creşterea economică şi competitivitatea Uniunii Europene. Din nefericire, divizările profunde dintre Est-Vest, Noi-Vechi şi Periferie-Centru au dus negocierile într-o extremă incertitudine şi într-un proces decizional haotic, cu numeroase scenarii. Actualul Pachet Mobilitate 1, dacă va fi adoptat fără o analiză serioasă, va avea un impact semnificativ negativ atât pentru cetăţenii europeni, cât şi pentru companii. În mod specific, pachetul include noi restricţii privind accesul pe pieţele internaţionale de transport rutier, ceea ce va creşte costul operaţiunilor pentru transportatorii rutiere şi va afecta economia europeană, introducând astfel noi preţuri pentru serviciile de transport, precum şi pentru bunuri. Va exista o concurenţă mai redusă în Europa, deoarece operatorii de transport rutier vor trebui să se adreseze unor pieţe naţionale specifice, care au mai puţine posibilităţi de a transporta mărfuri între diferite state membre ale UE”, au remarcat reprezentanţii UNTRR, într-un comunicat de presă.
Reprezentanţii Uniunii mai susţin că propunerile vor denatura piaţa unică, concurenţa loială şi condiţiile de concurenţă echitabile, deoarece operatorii stabiliţi în statele membre ale UE cu capacităţi industriale ridicate şi situaţi mai aproape de principalele fluxuri de bunuri ale UE vor beneficia de un mediu de afaceri semnificativ mai bun decât transportatorii de la periferia UE, acestea fiind ţări mai puţin dezvoltate din punct de vedere industrial.
„Cel mai important, obiectivele declarate ale agendei sociale nu vor fi oferite de Pachetul Mobilitate 1, iar condiţiile de lucru ale şoferilor nu se vor îmbunătăţi. Şoferii din aceleaşi state membre ale UE care efectuează transport cross-trade şi bilateral nu vor beneficia de condiţii egale în ceea ce priveşte drepturile sociale şi remuneraţiile. Unii dintre ei, angajaţi în statele membre UE periferice, vor fi forţaţi să conducă mii de kilometri înapoi acasă şi să petreacă săptămâni în camion doar pentru a se conforma regulii de întoarcere acasă a camioanelor. Cel mai recent studiu al Comisiei Europene (martie 2019) evidenţiază o lipsă acută de locuri de parcare sigure şi securizate pentru camioane la nivel european. Este o dovadă clară că negocierile privind pachetul mobilitate se îndreaptă în direcţia greşită, deoarece normele propuse privind timpii de conducere şi odihna, respectiv interzicerea efectuării odihnei săptămânale normale în cabină, va fi imposibil de respectat”, au menţionat reprezentanţii Uniunii citate.
UNTRR a transmis o adresă către toţi membrii Parlamentului European prin care solicită ca Pachetul Mobilitate 1 să fie lăsat pentru următoarea legislatură parlamentară europeană, dar şi o adresă către eurodeputaţii români pentru a respinge ferm măsurile restrictive ale Pachetului Mobilitate 1, care afectează grav transporturile rutiere internaţionale operate de transportatorii români şi estici, precum şi libertăţile fundamentale de circulaţie în UE.
UNTRR a mai transmis eurodeputaţilor români o analiza juridică a măsurilor propuse de Pachetul Mobilitate 1, realizată recent de o casa de avocatură din Bruxelles, prezentând argumente cu privire la faptul că amendamentele propuse de Parlament şi de Consiliul UE sunt contrare legislaţiei UE în materie.
„Analiza juridică evidenţiază că anumite măsuri propuse de Pachetul de Mobilitate 1, care au fost introduse în Consiliu UE şi în Parlamentul European se abat în mod semnificativ de la propunerea Comisiei Europene şi nu au fost evaluate printr-o analiză de impact, fiind evidenţiate în special următoarele propuneri: 1) întoarcerea acasă a vehiculului în statul membru de stabilire; 2) aplicabilitatea diferită a cerinţelor de detaşare la transportul bilateral şi cross-trade; 3) limitarea suplimentară a operaţiunilor de cabotaj urmată de perioada de răcire (cooling off); 4) obligaţia statelor membre de a încheia acorduri bilaterale cu ţări terţe pentru a asigura respectarea măsurilor de detaşare de către operatorii din ţările terţe; 5) interdicţia (introdusă de Parlamentul European) de a efectua perioadele de repaus săptămânal într-un vehicul sau în afara zonelor de parcare sigure şi securizate certificate”, au detaliat reprezentanţii Uniunii citate.
UNTRR le mai solicită eurodeputaţilor români să nu cedeze presiunilor Vestului UE pentru adoptarea unui compromis forţat privind Pachetul Mobilitate 1 în cadrul Parlamentului European. „Mai bine niciun compromis decât un compromis dezastruos pentru transportatorii români”, au mai cerut reprezentanţii Uniunii.
Citește pe alephnews.ro: Ciprian Șerban, de la PSD, este șeful Camerei Deputaților. Ilie Bolojan, de la PNL, a fost votat Președinte al Senatului
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
El este Alexandru, tânărul de 26 de ani mort în accident, fără să aibă vreo vină! Iubita lui e în stare gravă
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe