- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (17.03.2015, 11:36)
- Cristina Cuncea
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Transportatorii protestează la ambasadele Franţei şi Germaniei faţă de salariul minim pentru şoferi
Transportatorii români vor protesta miercuri la ambasadele Franţei şi Germaniei faţă de decizia celor două state de a impune un salariu minim şoferilor profesionişti străini care tranzitează cele două ţări, apreciind că măsura va determina creşterea costurilor pentru firmele de profil.
Urmărește
698 afișări
Transportatorii protestează la ambasadele Franţei şi Germaniei faţă de salariul minim pentru şoferi (Imagine: Hepta)
"Industria (de transport, n.r.) nu este văzută bine în România. Problema salariului minim pe care Germania vrea să-l impună nu a figurat pe agenda preşedintelui Iohannis când a fost în vizită în Germania, nici pe cea a Guvernului. Ministrul de externe, Bogdan Aurescu, nu a pus pe agendă această problemă când s-a întalnit cu omologul său. Suntem mulţumiţi că miniştrii Ioan Rus şi Rovana Plumb au semnat o scrisoare adresată de 11 ţări din UE către ministrul muncii din Germania împotriva măsurii care impune un salariu minim de 8,5 euro brut pe oră pentru toţi şoferii profesionişti străini UE sau non UE. (...) Vom face mâine un protest paşnic la Ambasadele Franţei şi Germaniei împotriva acestei măsuri", a declarat, marţi, la conferinţa Transport&Logistics 2015, organizată de Ziarul Financiar, Radu Dinescu, secretarul general al Uniunii Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR).
ULTIMELE ȘTIRI
-
Valdimir Putin s-ar confrunta cu o revoltă a armatei. Comandanții militari ruși refuză să-și trimită subordonații la atacuri
-
Putin se confruntă cu o revoltă a armatei. „Comandanţii refuză să trimită trupe” pentru un asalt pe râul Nipru, spun partizanii ucraineni
-
Şedinţa de plen a Camerei Deputaţilor va fi luni, la ora 9.00. Va fi ales preşedintele Camerei
-
Scandalul taxelor. Trump ameninţă cu preluarea controlului asupra Canalului Panama
El a arătat că Franţa intenţionează să impună un salariu minim şoferilor profesionişti de 9,6 euro/oră brut.
În opinia sa, şoferii români nu vor câştiga mai mult chiar dacă Germania şi Franţa vor să introducă un salariu minim, în schimb companiile vor avea costuri mai mari cu forţa de muncă, ceea ce le-ar scoate de pe piaţă.
"Salariul pentru un şofer român care lucrează în Franţa şi Germania este de 1.500 - 2.000 de euro pe lună, bani cu care pleacă acasă, plătiţi sub formă de diurnă. Dacă este angajat în Franţa, primeşte la fel doar cresc costurile pentru companie. Şoferii cred că dacă firmele vor trebui să plătească 8,5 euro pe oră vor primi mai mulţi bani. Nu vor primi mai mulţi bani, ci vor creste doar costurile pentru firme, ei pleacă acasă tot cu aceeaşi bani. În aceste condiţii, firmele de transport vor avea avea dificultăţi, iar unele locuri de muncă s-ar putea să dispară", a explicat Dinescu.
Reprezentantul transportatorilor apreciază că salariul minim este introdus pe motiv că Germania şi Franţa consideră că firmele româneşti fac dumping social.
Termenul de dumping social este însă greşit utilizat, pentru că diferenţele salariale între Europa de Vest şi cea de Est nu sunt o practică anti-concurenţială, ci o consecinţă a standardelor sociale şi de viaţă diferite între Est şi Vest, mai spune Dinescu.
Salariul minim din Germania trebuia să intre în vigoare de la 1 ianuarie, însă măsura este deocamdată suspendată pentru clarificarea unor aspecte care ţin de respectarea legislaţiei europene.
În urma deciziei luată în vara anului, Germania s-a alăturat celor 21 dintre cele 28 de state membre ale Uniunii Europene care au un salariu minim legal.
"Poziţia Germaniei este rigidă. Trebuie să facem front comun cu operatorii de transport şi cu alte state afectate şi să găsim o soluţie. România este un stat mic, iar vocea nu este auzită dacă nu este susţinută şi de alte state mai mari decât noi", a declarat Lizeta Volcinschi, şef compartiment în direcţia rutieră a Ministerului Transporturilor.
Citește pe alephnews.ro: Descoperirea care sfidează înțelegerea noastră asupra Universului: Ce este „timpul negativ” în fizică
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Meta este dat în judecată pentru „traumatizarea pe viață” a moderatorilor Facebook din Kenya. Peste 140 de angajați sunt diagnosticați cu PTSD
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Nicoleta Luciu, probleme cu greutatea. A ajuns de nerecunoscut. Cum arată acum, la 25 de ani după ce a câștigat Miss România
CANCAN.RO
Care este cea mai sănătoasă sare din comerț, potrivit lui Dragoș Pătraru. Majoritatea bucătarilor din Vest o folosesc
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe