- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (17.06.2019, 14:27)
- Laura Albu
Transportatorii protestează marţi, în Capitală, în ziua moţiunii de cenzură, faţă de proiectul de lege pentru „ridesharing”
Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (C.O.T.A.R.) anunţă că va protesta marţi, cu 800 de maşini, în Piaţa Constituţiei, faţă de proiectul de lege pentru „ridesharing".
Urmărește
1538 afișări
Transportatorii protestează marţi, în ziua moţiunii de cenzură, faţă de proiectul de lege pentru „ridesharing”
Transportatorii autorizaţi vor ieşi din nou în stradă, cu 800 de maşini, în Piaţa Constituţiei, marţi, 18 iunie, între orele 9.00-15.00, împotriva proiectului de lege pentru aşa-zisul „ridesharing” , despre care spun că e o formă mascată de a face concurenţă neloială taximetriştilor, cu nerespectarea mai multor legi în vigoare.
"Proiectul de lege pentru care au făcut lobby companiile care pretind că fac „ridesharing” sau că „revoluţionează” transportul de persoane, prin încălcarea legilor va genera discriminări grave şi nelegale, deşi mai mulţi miniştri au promis că nu vor lăsa să se întâmple acest lucru. Practic, aceeaşi activitate – cea de transport rutier de persoane, în regim de taxi - se doreşte a fi reglementată prin două legi diferite: una pentru cei cu maşini galbene, inscripţionate, care-i obligă pe taximetrişti să respecte foarte multe reguli şi să plătească multe taxe, iar cealaltă pentru oricine vrea să facă aceeaşi activitate, dar fără niciun fel de restricţie, nici măcar din punct de vedere al fiscalizării. Cam aşa s-ar traduce legea pentru „ridesharing” - adică o altă activitate de taximetrie, denumită impropriu altfel", se arată într-un comunicat de presă al Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (C.O.T.A.R.), remis luni MEDIAFAX.
Transportatorii mai cer autorităţilor să respecte legea şi în privinţa traficului de influenţă, "pentru că vedem cum se face lobby, fără niciun fel de problemă pentru cei care deja declară oficial – având funcţii publice importante - că intervin în influenţarea Legiuitorului, în favoarea firmelor beneficiare de schimbarea legislaţiei".
ULTIMELE ȘTIRI
-
La două zile de la preluarea mandatului, Trump a dat primul interviu din Biroul Oval. Care sunt cele mai importante subiecte discutate de Președinte
-
Prima de pensionare de 100.000 de euro nu e un caz unic. Ministrul Mediului: au fost sute de directori care au primit bonusuri uriaşe
-
Veşti neplăcute pentru şoferi. Restricţiile din zona de Nord pentru Magistrala 6 de metrou se prelungesc
-
Va trimite Europa trupe în Ucraina? Propunerea prinde contur: 40 000 şi 50 000 de soldaţi care vor avea trei obiective
„De fapt, unii rămân sub un control strict al organelor abilitate, atât din punct de vedere fiscal, cât şi din cel al controlului, pe când ceilalţi vor fi beneficiarii paradisului fiscal creat special pentru ei. Prin acest proiect se pare că nu se mai urmăreşte descongestionarea traficului, nu se doreşte reducerea poluării, nu se doreşte ca toate societăţile comerciale să fie fiscalizate şi controlate de organele abilitate, nu mai este proritară siguranţa cetăţeanului în trafic. Peste tot în UE, traficul urban este corelat în funcţie de câte mijlosce de transport în comun sunt – autobuze, tramvaie, taxiuri, etc. Nu pot fi lăsate marile oraşe la cheremul unor companii care fac activităţi după bunul lor plac”, a transmis Tudorel Pesteleu, preşedintele COTAR-Filiala Timiş.
Potrivit sursei citate, noul proiect de OUG pentru Uber, Clever go şi Taxify (Bolt) nu mai prevede ca maşinile să nu fie mai vechi de cinci ani, vechimea fiind crescută la 15 ani. Se va accepta achitarea cursei conform calculelor platformei, prin GPS, fără a fi verficată metrologic – ceea ce nu va fi valabil pentru taxiuri, arată transportatorii, care precizează că se va admite tariful dinamic, ceea ce înseammnă că la orele de maximă aglomeraţie ar putea depăşi 30 lei/km, aşa cum au declarat chiar reprezentanţii Uber.
În continuare, transportatorii acuză că profitul direct al companiilor care pretind că fac „ridesharing” va fi de 25 % în conturi din afara ţării, iar TVA-ul plătit pentru sumele încasate va fi de numai 9 % , cu toate că transportul se exercită pe teritoriul României.
"Prin acest proiect, Guvernul ne asigură că ştia că de 4 ani aceste companii fraudează bugetul de stat , încasând venituri ilicite. Pentru a muta atenţia tuturor de la adevărata schimbare pe care o va aduce acest OUG pentru care s-a făcut foarte mult lobby, s-a lansat, la finalul săptămânii trecute, ştirea falsă conform căreia taximetriştii vor protesta marţi împotriva trotinetelor electrice – ştire falsă preluată chiar de cele mai mari posturi TV din ţară. Aceasta este doar o altă manipulare specifică celor care până astăzi au demonizat breasla taximetriştilor, pe toate căile şi prin toate mijloacele, cu scopul de a-şi câştiga publicul de partea lor, cu orice preţ", potrivit sursei citate.
Citește pe alephnews.ro: Un marinar român a fost eliberat de rebelii Houthi. Cum evoluează situația din Orientul Mijlociu
Citește pe www.zf.ro: Pentru companiile austriece, Ungaria a devenit un vis urât. Strabag a intrat în colimatorul guvernului maghiar prin greşelile făcute la construcţia autostrăzii M30, care leagă Miskolc şi Košice. Tronsonul trebuie demolat în totalitate şi consolidat
Citește pe www.zf.ro: Unul dintre cele mai vechi business-uri din lume. În România, companiile se bat să câştige loc
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Yuval Raphael a fost aleasă să reprezinte Israelul la Eurovision 2025. Artista a supraviețuit atacului Hamas din 7 octombrie 2023
Pentru companiile austriece, Ungaria a devenit un vis urât. Strabag a intrat în colimatorul guvernului maghiar prin greşelile făcute la construcţia autostrăzii M30, care leagă Miskolc şi Košice. Tronsonul trebuie demolat în totalitate şi consolidat
Undă verde pentru afacerea secolului: Donald Trump nu are nimic împotriva achiziţiei Tik Tok de către armata sa de miliardari. Cine sunt cei doi titani ai lumii financiare care vor fi vârful de lance al tranzacţiei
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Cu ce a rămas Victor Ponta la partaj, după ce a divorțat de Daciana Sârbu? Iată declarația de avere
CANCAN.RO
Noua regulă pentru românii care nu locuiesc la ADRESA din buletin. Ce e obligatoriu să faci din ianuarie 2025 și de ce acte ai nevoie
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe