Transportatorii rutieri din România şi 14 ţări UE resping Directiva privind detaşarea lucrătorilor

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) anunţă că a semnat o Declaraţie comună împreună cu 14 asociaţii ale transportatorilor rutieri din UE împotriva aplicării Directivei privind Detaşarea Lucrătorilor (96/71/CE) care efectuează operaţiuni de transport internaţional în UE.

Urmărește
1210 afișări
Imaginea articolului Transportatorii rutieri din România şi 14 ţări UE resping Directiva privind detaşarea lucrătorilor

Transportatorii rutieri din România şi 14 ţări UE resping Directiva privind detaşarea lucrătorilor

Declaraţia comună a asociaţiilor transportatorilor rutieri din Bulgaria, Cehia, Danemarca, Estonia, Grecia, Ungaria, Irlanda, Letonia, Lituania, Olanda, Polonia, Portugalia, România, Slovacia şi Spania împotriva aplicării Directivei privind Detaşarea Lucrătorilor (96/71/CE) care efectuează operaţiuni de transport internaţional în UE arată că semnatarii nu sunt de acord cu propunerea Comisiei Europene pentru o Lex Specialis, care presupune ca transportul internaţional (tranzit, transport bilateral şi transport intracomunitar “cross-trade”) să fie subiect al Directivei privind Detaşarea Lucrătorilor, care intenţionează să creeze numai o derogare marginală.

„Aplicarea directivei privind detaşarea lucrătorilor la toate transporturile internaţionale în care lucrători hipermobili traversează frontierele în fiecare zi contravine raţiunii directivei în sine, deoarece intenţia a fost de a aplica regulile de detaşare angajaţilor care lucrează luni sau ani pe teritoriul unui Stat Membru, altul decât statul în care şoferul lucrează în mod obişnuit. Regulile de detaşare sunt astfel inaplicabile pentru angajaţii care lucrează la nivel de zile sau chiar ore în diferite state membre”, se arată într-un comunicat transmis vineri de UNTRR.

Totodată, aplicarea Directivei privind detaşarea lucrătorilor „nu va putea fi implementată datorită provocărilor administrative ridicate şi complexe pe care le provoacă”. Directiva „va impune aplicarea numeroaselor legislaţii naţionale la un salariu lunar - autorităţile de control şi companiile vor trebui să lucreze cu până la 20 de legislaţii naţionale diferite, în funcţie de ţările unde operează în fiecare lună, cu până la 50 de salarii minime diferite pe legislaţie, în funcţie de vechimea şoferului, de camion, de mărfurile transportate etc. În schimb, aplicarea Directivei la transportul internaţional nu ar asigura o piaţă unică mai puternică”, arată UNTRR.

Totodată, propunerea „va diminua potenţial creşterea în UE, deoarece va creşte costurile operaţiunilor de transport internaţional şi, astfel, va duce la o scădere a comerţului transfrontalier. Acest lucru ar slăbi piaţa unică şi va afecta negativ situaţia financiară generală şi ratele de ocupare a forţei de muncă din UE”, atenţionează semnatarii Declaraţiei.

Din aceste motive, UNTRR împreună cu celelalte asociaţii semnatare ale Declaraţiei comune se opun aplicării Directivei privind Detaşarea Lucrătorilor la operaţiunile de transport rutier internaţional şi, prin urmare, îndeamnă Comisia Europeană să le excludă în mod explicit din domeniul de aplicare al Directivei.

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizaţie profesională şi patronală care promovează şi apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional, înregistrând de la înfiinţare până în prezent peste 14.000 membri - operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici