- Home
- Economic
- SINGAPORE, (09.03.2015, 18:01)
- Valentin Vidu - Mediafax
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Transportul aerian a fost "mai sigur" în 2014, în pofida dezastrelor malaeziene
Anul 2014 a fost unul dintre cei mai siguri ani din istoria aviaţiei comerciale, în pofida celor două incidente extrem de mediatizate în care au fost implicate avioane aparţinând companiei Malaysia Airlines, soldate cu sute de morţi, relevă un raport prezentat luni de IATA.
Urmărește
119 afișări
Transportul aerian a fost "mai sigur" în 2014, în pofida dezastrelor malaeziene (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
În pofida faptului că anul trecut au murit mai multe persoane decât media ultimilor ani, numărul de accidente mortale, raportat la numărul total al zborurilor, a înregistrat o scădere-record, potrivit Asociaţiei Internaţional pentru Transport Aerian (IATA).
"Deşi securitatea aviaţiei a ţinut prima pagină a ziarelor în 2014, datele arată că zborul continuă să-şi îmbunătăţească performanţele în privinţa securităţii", afirmă Tony Tyler, directorul general al IATA, citat într-un comunicat.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Știi cum procedezi duminică, pe 24. Te duci la vot și cauți Trump pe buletin. Cu Nicu și Marcel rămâne cum am stabilit
-
Adrian Sârbu: Ştii cum procedezi duminică, pe 24. Te duci la vot şi cauţi Trump pe buletin. Cu Nicu şi Marcel rămâne cum am stabilit
-
Ciucă: Al doilea zbor privat plătit de Nordis pentru Ciolacu, acum la Madrid. Menţin apelul să se retragă
-
Donald Trusk avertizează că ameninţarea unui război global este „serioasă şi reală”
Asociaţia, care reprezintă aproximativ 250 de companii aeriene, relevă în raportul anual privind securitatea că în 2014 s-au înregistrat 12 accidente mortale, soldate cu 641 de victime, în contextul în care media celor cinci ani (2009-2013) dinainte a fost de 19 accidente mortale şi 517 victime. Astfel, rata este de 0,23 la un milion de zboruri - sau unu la 4,4 milioane de zboruri. În 2013, această rată a fost de 0,41, iar media celor cinci ani 0,58.
Însă statisticile Asociaţiei de anul trecut nu includ pierderea zborului MH17 al Malaysia Airlines, doborât cu o rachetă antiaeriană de tip sol-aer în Ucraina, în iunie, care nu a fost clasificată drept accident tocmai din acest motiv. Toate cele 298 de persoane de la bord au murit.
"Pentru pasageri, o tragedie aeriană este o tragedie aeriană, indiferent cum este clasificată", a subliniat Tyler. Însă "în 2014 s-a înregistrat o scădere a numărului accidentelor mortale, iar acest lucru este adevărat şi dacă includem (zborul) MH17 în total", a spus el.
Celălalt eveniment ultamediatizat în 2014 a fost dispariţia zborului MH370 al Malaysia Airlines, pe ruta Kuala Lumpur-Beijing, la 8 martie, cu 239 de persoane la bord, care a devenit unul dintre cele mai mari mistere din istoria aviaţiei. O operaţiune de căutare de amploare, în sudul Oceanului Indian - zona către care s-ar fi îndreptat avionul de tip Boeing 777-200ER după ce ar fi deviat de la rută, potrivit unor date satelitare -, nu a depistat însă nici urmă de avion. Un raport de anchetă publicat duminică nu dezvăluie nimic nou.
Organizaţia Internaţională a Aviaţiei Civile (OACI), un organism ONU care reglementează aviaţia la nivel global, a propus, după doborârea zborului MH370, ca avioanele comerciale să-şi raporteze poziţia la fiecare 15 minute, în loc de intervalul de 30-40 de minute, prevăzut în prezent.
Directorul IATA a declarat pentru presă, la Hong Kong, că acest sistem urmează să fie implementat până în noiembrie 2016, după ce companiile aeriene au respins termenul decembrie 2015, propus iniţial de OACI. "În acest moment nu există o tehnologie care să permită urmărirea avioanelor peste tot în lume, în timp", a subliniat el, apreciind că "aceste lucruri nu se întâmplă peste noapte". Însă noile tehnologii spaţiale ar putea face în curând posibilă urmărirea în timp real, a mai declarat Tyler.
Citește pe alephnews.ro: Donald Tusk, premierul Poloniei, avertizează că amenințarea unui Al Treilea Război Mondial este „serioasă și reală”
Citește pe www.zf.ro: Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Citește și: Zborul MH370: Un supervizor din cadrul controlului de trafic aerian malaysian dormea în noaptea dispariţiei
Citește și: Premierul malaezian promite să continue căutarea avionului MH370, la un an de la dispariţie
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Intră România în Schengen din ianuarie? Momentul decisiv ar putea fi reprezentat de discuția de la Budapesta
Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
PROSPORT.RO
Lumină misterioasă pe cerul Ploieștiului, noaptea, la ora 23:57. 'Odată cu acest sunet dubios, s-a întrerupt și emisia la TV'
CANCAN.RO
Cod roșu de viscol și ninsori abundente în România, emis de meteorologii de la Severe Weather Alert
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe