Transportul aerian a fost "mai sigur" în 2014, în pofida dezastrelor malaeziene

Anul 2014 a fost unul dintre cei mai siguri ani din istoria aviaţiei comerciale, în pofida celor două incidente extrem de mediatizate în care au fost implicate avioane aparţinând companiei Malaysia Airlines, soldate cu sute de morţi, relevă un raport prezentat luni de IATA.

Urmărește
119 afișări
Imaginea articolului Transportul aerian a fost "mai sigur" în 2014, în pofida dezastrelor malaeziene

Transportul aerian a fost "mai sigur" în 2014, în pofida dezastrelor malaeziene (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

În pofida faptului că anul trecut au murit mai multe persoane decât media ultimilor ani, numărul de accidente mortale, raportat la numărul total al zborurilor, a înregistrat o scădere-record, potrivit Asociaţiei Internaţional pentru Transport Aerian (IATA).

"Deşi securitatea aviaţiei a ţinut prima pagină a ziarelor în 2014, datele arată că zborul continuă să-şi îmbunătăţească performanţele în privinţa securităţii", afirmă Tony Tyler, directorul general al IATA, citat într-un comunicat.

Asociaţia, care reprezintă aproximativ 250 de companii aeriene, relevă în raportul anual privind securitatea că în 2014 s-au înregistrat 12 accidente mortale, soldate cu 641 de victime, în contextul în care media celor cinci ani (2009-2013) dinainte a fost de 19 accidente mortale şi 517 victime. Astfel, rata este de 0,23 la un milion de zboruri - sau unu la 4,4 milioane de zboruri. În 2013, această rată a fost de 0,41, iar media celor cinci ani 0,58.

Însă statisticile Asociaţiei de anul trecut nu includ pierderea zborului MH17 al Malaysia Airlines, doborât cu o rachetă antiaeriană de tip sol-aer în Ucraina, în iunie, care nu a fost clasificată drept accident tocmai din acest motiv. Toate cele 298 de persoane de la bord au murit.

"Pentru pasageri, o tragedie aeriană este o tragedie aeriană, indiferent cum este clasificată", a subliniat Tyler. Însă "în 2014 s-a înregistrat o scădere a numărului accidentelor mortale, iar acest lucru este adevărat şi dacă includem (zborul) MH17 în total", a spus el.

Celălalt eveniment ultamediatizat în 2014 a fost dispariţia zborului MH370 al Malaysia Airlines, pe ruta Kuala Lumpur-Beijing, la 8 martie, cu 239 de persoane la bord, care a devenit unul dintre cele mai mari mistere din istoria aviaţiei. O operaţiune de căutare de amploare, în sudul Oceanului Indian - zona către care s-ar fi îndreptat avionul de tip Boeing 777-200ER după ce ar fi deviat de la rută, potrivit unor date satelitare -, nu a depistat însă nici urmă de avion. Un raport de anchetă publicat duminică nu dezvăluie nimic nou.

Organizaţia Internaţională a Aviaţiei Civile (OACI), un organism ONU care reglementează aviaţia la nivel global, a propus, după doborârea zborului MH370, ca avioanele comerciale să-şi raporteze poziţia la fiecare 15 minute, în loc de intervalul de 30-40 de minute, prevăzut în prezent.

Directorul IATA a declarat pentru presă, la Hong Kong, că acest sistem urmează să fie implementat până în noiembrie 2016, după ce companiile aeriene au respins termenul decembrie 2015, propus iniţial de OACI. "În acest moment nu există o tehnologie care să permită urmărirea avioanelor peste tot în lume, în timp", a subliniat el, apreciind că "aceste lucruri nu se întâmplă peste noapte". Însă noile tehnologii spaţiale ar putea face în curând posibilă urmărirea în timp real, a mai declarat Tyler.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici