- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Transportul unui TIR cu trenul costă mai puţin decât pe şosea
Preţul transportului unui TIR pe calea ferată pe ruta Bucureşti-Arad este mai redus decât costul deplasării acestuia pe şosea, respectiv 250 euro, faţă de 320 euro, a declarat subsecretarul de stat în ministerul de resort Constantin Axinia, la lansarea unui transport experimental pe ruta respectivă.
Transportul unui TIR cu trenul costă mai puţin decât pe şosea (Imagine: Mediafax Foto)
Transportul camioanelor cu trenul durează circa 17 ore, timpii urmând să fie reduşi la zece ore, inclusiv prin scurtarea duratei reviziilor.
Axinia a adăugat că există discuţii cu Ministerul Mediului, care ar putea aloca bani pentru a subvenţiona acest tip de transport, denumit RO-LA.
La rândul său, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Eusebiu Pistru, prezent la lansarea cursei experimentale, a spus că în luna septembrie pot începe transporturi RO-LA regulate.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Ce înseamnă să fii președinte? Alexander Lukașenko spune că este treaba unui bărbat: „Doamne ferește să fie aleasă o femeie în Belarus”
-
Liderul nord-coreean Kim Jong Un ordonă producerea în masă a dronelor explozive
-
Războiul din Ucraina, ziua 996. Zelenski: Zece puncte ale planului intern de rezilienţă vor fi prezentate săptămâna viitoare / Noi sancţiuni împotriva Rusiei din partea UE / Biden, presat de Europa pentru a spori sprijinul pentru Ucraina înainte de încheierea mandatului
-
Guvernatorul Băncii Angliei îndeamnă la reconstruirea relaţiilor cu UE: Brexitul a subminat economia
El a afirmat că şoferii nu pot parcurge distanţa dintre Bucureşti şi Arad în zece ore decât dacă nu respectă timpii de conducere.
"Ei fac zece ore doar dacă nu respectă timpii de conducere, altfel, dacă i-ar respecta, distanţa ar parcurge-o în 20 de ore, pentru că regulamentul spune că au voie să conducă patru ore şi jumătate, apoi urmează o pauză de 45 de minute, după care pot conduce iar patru ore şi jumătate şi din nou urmează o pauză de odihnă de 11 ore", a spus Pistru.
Întrebat dacă Ministerul Transporturilor intenţionează să introducă obligativitatea de a muta camioanele de pe şosele pe tren, Pistru a răspuns că acest lucru este imposibil.
"Nici nu avem vagoane ca să transportăm toate TIR-urile", a afirmat oficialul ministerului.
Directorul general al CFR Marfă, Călin Graţian, a spus că parcul companiei numără 160 de vagoane de tip RO-LA, cumpărate în perioada 2001-2003. Potrivit lui Graţian, CFR Marfă ar putea efectua zilnic trei-patru curse a câte 21 de vagoane.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 10:58
Banca Naţională a României lansează monede comemorative dedicate Bisericii Stavropoleos
-
astăzi, 10:47
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 996. Zelenski: Zece puncte ale planului intern de rezilienţă vor fi prezentate săptămâna viitoare / Noi sancţiuni împotriva Rusiei din partea UE / Biden, presat de Europa pentru a spori sprijinul pentru Ucraina înainte de încheierea mandatului