- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Transportul unui TIR cu trenul costă mai puţin decât pe şosea
Preţul transportului unui TIR pe calea ferată pe ruta Bucureşti-Arad este mai redus decât costul deplasării acestuia pe şosea, respectiv 250 euro, faţă de 320 euro, a declarat subsecretarul de stat în ministerul de resort Constantin Axinia, la lansarea unui transport experimental pe ruta respectivă.

Transportul unui TIR cu trenul costă mai puţin decât pe şosea (Imagine: Mediafax Foto)
Transportul camioanelor cu trenul durează circa 17 ore, timpii urmând să fie reduşi la zece ore, inclusiv prin scurtarea duratei reviziilor.
Axinia a adăugat că există discuţii cu Ministerul Mediului, care ar putea aloca bani pentru a subvenţiona acest tip de transport, denumit RO-LA.
La rândul său, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Eusebiu Pistru, prezent la lansarea cursei experimentale, a spus că în luna septembrie pot începe transporturi RO-LA regulate.
ULTIMELE ȘTIRI
-
După anularea alegerilor și suspendarea dreptului TĂU la vot, mai crezi în statul român democratic? VOTEAZĂ AICI / SONDAJ Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Ciolacu: Luni e o zi bună să votăm guvernul format din PNL, USR, UDMR
-
„Va pierde o treime din teritoriul său”. Premierul slovac Fico afirmă că Ucraina nu va fi invitată să adere la NATO
-
Răsturnare de situaţie! PSD se retrage din negocierile de coaliţie. Ciolacu: Vom vota un guvern minoritar de dreapta
El a afirmat că şoferii nu pot parcurge distanţa dintre Bucureşti şi Arad în zece ore decât dacă nu respectă timpii de conducere.
"Ei fac zece ore doar dacă nu respectă timpii de conducere, altfel, dacă i-ar respecta, distanţa ar parcurge-o în 20 de ore, pentru că regulamentul spune că au voie să conducă patru ore şi jumătate, apoi urmează o pauză de 45 de minute, după care pot conduce iar patru ore şi jumătate şi din nou urmează o pauză de odihnă de 11 ore", a spus Pistru.
Întrebat dacă Ministerul Transporturilor intenţionează să introducă obligativitatea de a muta camioanele de pe şosele pe tren, Pistru a răspuns că acest lucru este imposibil.
"Nici nu avem vagoane ca să transportăm toate TIR-urile", a afirmat oficialul ministerului.
Directorul general al CFR Marfă, Călin Graţian, a spus că parcul companiei numără 160 de vagoane de tip RO-LA, cumpărate în perioada 2001-2003. Potrivit lui Graţian, CFR Marfă ar putea efectua zilnic trei-patru curse a câte 21 de vagoane.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.




GANDUL.RO

