- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (27.09.2016, 18:15)
- Dan Straut
Transporturile schimbă traseul Magistralei 6 de metrou şi pregătesc exproprierile de terenuri
Ministerul Transporturilor a lansat în dezbatere publică un proiect normativ prin care schimbă indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Otopeni” şi va declanşa exproprierea imobilelor proprietate privată situate pe traseul lucrării.
Urmărește
4903 afișări
Transporturile schimbă traseul Magistralei 6 de metrou şi pregătesc exproprierile de terenuri (Imagine: Octav Ganea / Mediafax Foto)
Proiectul prevede „modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 1030/2009”. Revizuirea soluţiei tehnice iniţiale constă în reconsiderarea traseului pe porţiunea centrală a Municipiului Bucureşti, în sensul că linia de metrou nu va mai pleca din Piaţa Victoriei pe traseul Bulevardul Ion Mihalache – Bulevardul Expoziţiei, ci se va desprinde din Staţia 1 Mai în paralel cu calea ferată Bucureşti-Constanţa şi se va înscrie pe Bulevardul Expoziţiei, apoi pe traseul iniţial.
Faţă de traseul aprobat iniţial, noua rută are unele avantaje, între care – potrivit notei de fundamentare a proiectului – se numără legătura directă între Gara de Nord – Gara Băneasa – Aeroportul Băneasa şi Aeroportul Henri Coandă Otopeni, fără transbordarea călătorilor prin schimbarea peroanelor şi a trenurilor (ca în varianta iniţială), accesul direct al călătorilor în întreaga reţea de metrou prin staţia existentă Gara Basarab, utilizarea staţiilor deja în funcţiune ale Racordului 1 Mai – Griviţa - Gara Basarab - Gara de Nord şi costuri de realizare ale întregii investiţii mai mici.
Viitoarele staţii de metrou vor fi în număr de 12, faţă de 19 staţii în proiectul iniţial, lungimea interstaţiei fiind de un kilometru.
ULTIMELE ȘTIRI
-
TU l-ai vota pe Donald Trump, dacă ar candida la Președinția României? VOTEAZĂ AICI / Sondaj Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Avertismentul lansat de premierul polonez Tusk: UE trebuie să se înarmeze pentru a „supravieţui” unei lumi incerte
-
Intrarea în Schengen şi deschiderea autostrăzilor de la Craiova la Paşcani încing piaţa de logistică
-
Consiliul UE adoptă recomandări pentru ţările în procedură de deficit excesiv, între care România
Potrivit proiectului normativ, zona de amplasament a noii linii de metrou traversează Sectorul 1 al Capitalei, respectiv cartierele Griviţa, Bucureştii Noi, Piaţa Presei Libere, Băneasa, Privighetorilor şi oraşul Otopeni. „De-a lungul traseului vor fi parcurse următoarele puncte de interes municipal şi supramunicipal: Aeroportul Henri Coandă, Aeroportul Aurel Vlaicu, Gara Băneasa, Gara Basarab, Gara de Nord. Totodată, vor fi interconectate şi drumurile naţionale şi europene corespunzatoare: DN1/E60 (din partea de nord), Centura Bucureşti, precum şi cu DN1A (spre Buftea şi Târgovişte) – dacă privim extinderea Magistralei 4 spre direcţia nord-vest a oraşului”, se mai arată în nota de fundamentare.
Cât priveşte exproprierile, iniţiatorii proiectului arată că pentru realizarea lucrării „este necesară exproprierea unor imobile proprietate privată (persoane fizice şi juridice), cât şi transferarea unor suprafeţe de teren/construcţii din domeniul statului/domeniul public al unităţilor administrativ – teritoriale, în conformitate cu prevederile Legii nr. 255/2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică şi ale Hotărârii Guvernului nr. 53/2011 de aprobare a Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 255/2010”.
VEZI AICI LISTA EXPROPRIERILOR
Suprafaţa totală afectată de coridorul de expropriere/transfer este de 225.903 mp, din care domeniul public al statului acoperă 167.920 mp, iar proprietăţile private - 57.983 mp.
Exproprierile din sectorul privat presupun o cheltuială estimată la 117,51 milioane de lei, ceea ce – având în vedere suprafaţa totală de expropriat, de 57.983 mp – înseamnă un cost mediu de 2.026 de lei/mp, echivalentul a 450,4 euro/mp.
Pentru realizarea viitoarei Magistrale 6, s-a stabilit un traseu executat integral în subteran. Indicatorii tehnici revizuiţi sunt următorii: lungime totală de 14,2 km, 12 staţii, capacitate maximă de transport de 50.000 de călători pe oră şi sens, viteză comercială de 36 km/h.
Populaţia care va beneficia în mod direct s-a estimat la circa 100.000 de persoane zilnic - care vor fi pasageri ai noii linii de metrou la punerea în funcţiune (estimare 2021) - şi aproximativ 190.000 peste 15 ani de la punerea în funcţiune (estimare 2035).
În prezent, Metrorex SA. asigură transportul a circa 20% din numărul total al călătorilor care utilizează mijloacele de transport în comun la nivelul municipiului Bucureşti, acoperind 3,7% din lungimea întregii reţele de transport public a Capitalei. Reţeaua de metrou actuală însumează 69,2 km cale dublă, structurată pe 4 magistrale, 51 de staţii şi 4 depouri.
Citeşte şi: Romgaz: Din 27 septembrie societatea este obligată să întrerupă livrările de gaze către ELCEN
Citeşte şi: FOCUS Infecţiile rezistente la medicamente: care este strategia producătorului autohton Antibiotice Iaşi
Citeşte şi: Încrederea analiştilor financiari în economie a crescut pe fondul aşteptărilor pozitive pentru 2017
Citeşte şi: Brexitul îi face pe trei sferturi dintre directorii de companii britanici să ia în calcul relocarea
Citește pe alephnews.ro: Micile detalii fac diferența. Ce să NU faci la un interviu de angajare
Citește pe www.zf.ro: Lovitură în plin pentru economia românească: Chinezii de la Haier închid fabrica din judeţul Prahova, un proiect de 70 de milioane de euro unde creaseră peste 1.000 de locuri de muncă. Proiectul a fost inaugurat în 2021
Citește pe www.zf.ro: Unul dintre cele mai vechi business-uri din lume. În România, companiile se bat să câştige loc
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Surpriză la început de an: FMI a schimbat şeful pentru România şi descinde la Bucureşti la începutul lunii februarie să se întâlnească cu Guvernul şi BNR pentru a ”analiza evoluţiile economice şi financiare recente”
Undă verde pentru afacerea secolului: Donald Trump nu are nimic împotriva achiziţiei Tik Tok de către armata sa de miliardari. Cine sunt cei doi titani ai lumii financiare care vor fi vârful de lance al tranzacţiei
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Jurata de la show-ul de talente, fotografiată de paparazzi la întâlnirea cu celebrul milionar mai tânăr cu 12 ani decât ea
PROSPORT.RO
Victor Ponta rupe tăcerea după ce s-a aflat că a divorțat de Daciana Sârbu: „Au avut prea mult de suferit toți din cauza…”
CANCAN.RO
Orașul din România în care ești AMENDAT cu 2.500 lei dacă nu ai numărul apartamentului pe ușă
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe