Trei tipuri de înşelătorii găsite de inspectorii ANPC în mai multe hipermarketuri din Bucureşti-Ilfov, în ultimele trei luni

Comisarii ANPC (Autoritatea pentru protecţia consumatorului) au aplicat amenzi contravenţionale de 632.000 de lei, pentru nerespectarea drepturilor şi intereselor consumatorilor, în reţelele de hipermarketuri din Bucureşti-Ilfov, potrivit datelor transmise vineri de instituţie.

Urmărește
14742 afișări
Imaginea articolului Trei tipuri de înşelătorii găsite de inspectorii ANPC în mai multe hipermarketuri din Bucureşti-Ilfov, în ultimele trei luni

Trei tipuri de înşelătorii găsite de inspectorii ANPC în mai multe hipermarketuri din Bucureşti-Ilfov, în ultimele trei luni

„Începând cu dată de 3 iulie 2018, comisarii din cadrul Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor Regiunea Bucureşti-Ilfov au desfăşurat 43 de acţiuni de control, în vederea verificării respectării drepturilor şi intereselor consumatorilor, conform legislaţiei din domeniul protecţiei consumatorilor, în reţelele de hipermarketuri”, se scrie într-un comunicat de presă al ANPC.

În urmă verificărilor, au fost aplicate un număr de 43 de sancţiuni contravenţionale în valoare totală de 632.000 lei şi 2 avertismente şi au fost emise 36 de decizii de încetare imediată a practicilor comerciale incorecte conform Legii 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii şi armonizarea reglementărilor cu legislaţia europeană privind protecţia consumatorilor, republicată.

„A fost dispusă oprirea definitivă de la comercializare a cantităţii de 1.321 kg produse alimentare în valoare de 17.881 lei şi 37.592 litri apă plată şi minerală şi băuturi răcoritoare în valoare de 37.591 lei şi oprirea temporară de la comercializare a cantităţii de 656 kg, în valoare de 16.282 lei şi 89 bucăţi, în valoare de 624 lei produse nealimentare”, se mai menţionează în documentul citat.

Una dintre principalele deficienţe constatate a fost comercializare de produse cu denumirea incorectă în raport cu ingredientele declarate pe etichetele de produs, „ceea ce inducea în eroare consumatorul mediu asupra principalelor caracteristici ale produselor, înfluenţându-l în deciziile de efectuare a achiziţionării unor astfel de produse”, au subliniat reprezentanţii ANPC.

În plus, altă deficienţă importantă descoperită de comisarii ANPC a fost comercializare de produse alimentare ambalate recântărite în cadrul unităţii, cu declararea unei cantităţi nete mai mari decât cea stabilită de producător, „ducând implicit la plata suplimentară pentru consumator şi respectiv comercializarea de produse alimentare ambalate cu gramaj declarat la care, în urmă cântăririi, s-a constatat nerespectarea acestuia”, precizează reprezentanţii Autorităţii.

De asemenea, s-a constatat comercializare de suplimente alimentare sub formă de pachete promoţionale „2 la preţ de 1” sau „1+1 GRATIS” fără a avea afişat, la locul de comercializare, preţul de vânzare astfel încât să reiasă avantajul specific preţului.

Alte deficienţe grave constatate au fost: comercializare de produse alimentare cu caracteristici calitative neconforme; nerespectarea condiţiilor de temperatură la expunerea spre comercializare a unor produse alimentare; comercializare de produse alimentare preambalate fără a avea declarate pe ambalaj condiţiile de păstrare; prestarea de servicii alimentare fără respectarea condiţiilor prescrise sau declarate.

În plus, inspectorii ANPC au descoperit următoarele deficienţe grave: depozitarea produselor alimentare fără respectarea condiţiilor de păstrare impuse de producător şi declarate pe eticheta de produs; utilizarea în spaţiul destinat tranşării cărnii a unor produse nesigure; comercializare de produse ce au aplicate pe ambalaj informaţii cu privire la anumite premii, perioada promoţiei fiind depăşită.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici