- Home
- Economic
- (19.02.2020, 18:10)
- Mihai Gongoroi
Trei veşti proaste pentru Renault, compania mamă a Dacia: Ratingul scade la junk, cererea se prăbuşeşte, compania suspendă investiţii
- Piaţa auto europeană este aşteptată să scadă în acest an.
- Renault a suspendat o investiţie de 100 de milioane de euro la Mioveni.
- Vânzările mărcii Dacia scad şi ele.
Urmărește
14190 afișări
Trei veşti proaste de la Renault, compania mamă a Dacia: Ratingul scade la junk, cererea se prăbuşeşte, compania suspendă investiţii
Grupul auto francez Renault, proprietarul mărcii Dacia, trece în prezent prin cea mai dificilă perioadă din ultimul deceniu. Într-un interval de doar două zile, compania a primit două veşti proaste şi a luat o decizie care afectează şi România.
Ieri, datele asociaţiei constructorilor auto au arătat că înmatriculările de maşini Dacia în Europa şi România au scăzut în ianuarie cu circa 16%, respectiv 32%, faţă de luna ianuarie din anul trecut. Asta în timp ce înmatriculările din ţara noastră de automobile Volkswagen şi Hyundai cresc cu 69% şi 48%. Dacia continuă însă să conducă clasamentul pentru noi înmatriculări, cu circa 3.500 de unităţi în prima lună din acest an.
În ceea ce priveşte înmatriculările din Europa, acestea au fost lovite şi din punct de vedere statistic în condiţiile în care Marea Britanie a părăsit oficial Uniunea Europeană.
ULTIMELE ȘTIRI
-
TU l-ai vota pe Donald Trump, dacă ar candida la Președinția României? VOTEAZĂ AICI / Sondaj Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Marco Rubio discută cu premierul israelian despre Iran şi ostaticii din Gaza
-
Trump numeşte fostul patron al unor lanţuri de fast-food în funcţia de ambasador în UE
-
Trump desemnează gruparea Houthi drept „organizaţie teroristă străină”
O a doua veste proastă pentru Dacia o reprezintă suspendarea unei investiţii de 100 milioane de euro pentru extinderea capacităţii de producţie la uzina de la Mioveni. Producţia de maşini trebuia să crească de la 350.000 pe an la peste 400.000 de maşini în acest an. Decizia a venit în contextul în care piaţa auto la nivel european va scădea în 2020, iar limitarea emisiilor de dioxid de carbon pune presiune suplimentară pe industrie să facă trecerea la modele electrice.
Prin eliminarea celor 50.000 de noi maşini potenţial în plus de producţie, România pierde practic afaceri şi exporturi estimate la 750 milioane de euro.
Tot astăzi, agenţia de rating Moody a redus ratingul companiei Renault la statutul de „junk”, nerecomandat pentru investiţii. Acţiunile companiei au scăzut în urma raportului, însă au recuperat pierderile pe parcursul zilei, tranzacţionându-se la ora 18:00 în creştere cu 1,8%.
Moody a redus ratingul Renault la Ba1 după ce săptămâna trecută compania a înregistrat prima sa pierdere din ultimii zece ani deceniu. Scăderea de rating va afecta probabil costurile de finanţare ale Renault. Moody a spus că nu se aşteaptă ca Renault să revină la marje de operare „sănătoase” pe termen mediu şi a subliniat alte provocări pe care producătorul auto le are, inclusiv investiţiile mari pentru a produce vehicule mai puţin poluante.
Totuşi, o veste bună a venit zilele acestea: Dacia va prezenta, în premieră mondială, cea mai accesibilă maşină de oraş 100% electrică de pe piaţă, pe 3 martie, în cadrul Salonului auto de la Geneva.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Citește pe alephnews.ro: Robert Fico a declarat că opoziția plănuiește o lovitură de stat similară cu revolta EuroMaidan din Ucraina. Ce a declarat Premierul slovac
Citește pe www.zf.ro: Lovitură în plin pentru economia românească: Chinezii de la Haier închid fabrica din judeţul Prahova, un proiect de 70 de milioane de euro unde creaseră peste 1.000 de locuri de muncă. Proiectul a fost inaugurat în 2021
Citește pe www.zf.ro: Unul dintre cele mai vechi business-uri din lume. În România, companiile se bat să câştige loc
Citește și: O mare agenţie de rating reduce ratingul Renault, compania mamă a Dacia, la statutul de „junk”- nerecomandat pentru investiţii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Surpriză la început de an: FMI a schimbat şeful pentru România şi descinde la Bucureşti la începutul lunii februarie să se întâlnească cu Guvernul şi BNR pentru a ”analiza evoluţiile economice şi financiare recente”
Undă verde pentru afacerea secolului: Donald Trump nu are nimic împotriva achiziţiei Tik Tok de către armata sa de miliardari. Cine sunt cei doi titani ai lumii financiare care vor fi vârful de lance al tranzacţiei
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Jurata de la show-ul de talente, fotografiată de paparazzi la întâlnirea cu celebrul milionar mai tânăr cu 12 ani decât ea
PROSPORT.RO
Anda Adam participă la Asia Express 2025! Cine e colegul vedetei în emisiunea de la Antena 1
CANCAN.RO
Orașul din România în care ești AMENDAT cu 2.500 lei dacă nu ai numărul apartamentului pe ușă
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe