Trenul dintre Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni va funcţiona în 2020. Ce se întâmplă cu proiectul de metrou

Proiectul trenului care va face legătura între Gara de Nord şi Aeroportul Henri Coandă va fi finalizat şi va funcţiona în 2020, înaintea Campionatului European de Fotbal, a declarat joi ministrul Transporturilor, Lucian Şova, la B1 TV.

Urmărește
4004 afișări
Imaginea articolului Trenul dintre Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni va funcţiona în 2020. Ce se întâmplă cu proiectul de metrou

Trenul dintre Gara de Nord şi aeroport va funcţiona în 2020. Ce se întâmplă cu proiectul de metrou Bucureşti-Otopeni

„Am licitaţie cu câştigător dat pentru amplasarea de dublare de cale ferată, am studiul de fezabilitate deja primit, recepţionat, în 3 săptămâni lansăm licitaţie pentru utilaje pentru a se lucra simultan la fiecare stâlp”, a spus ministrul, despre un proiect „despre care nimeni nu crede că se va finaliza”.

Ministrul a vorbit şi despre proiectul de metrou Bucureşti-Otopeni, unde a spus că se confruntă cu greutăţi şi care va fi realizat în parte cu finanţare UE şi în parte cu finanţare din partea Agenţiei Internaţionale de Cooperare a Japoniei (JICA).

„Comisia Europeană, directoratul care are grijă de fondurile UE în România, după ce au deja confinanţare cu banca japoneză de 300 milioane de euro au aflat că metroul e bun doar până la staţia Tokyo. Şi îngerul nostru păzitor care are grijă de noi şi ne vorbeşte despre fonduri europene a spus că e bine aşa. Nu dau nume că acolo nu e pe persoană fizică, e directoratul CE. Am propus băncii japoneze să cofinanţeze cealaltă porţiune de metrou. Dacă puneam grămădă banii europeni cu cei japonezi nu mai ştiam după ce procedură să facem licitaţia. Ne-au făcut un serviciu cei de la Bruxelles că ne-au rupt în două proiectul. Acum e doar până la mall”, a spus ministrul.

Ministrul a apreciat că primul segment care va fi dat în folosinţă va fi cel dintre Complexul Comercial Băneasa şi Otopeni.

Tokyo este o staţie care se va afla Sectorul 1, între DN1 şi Complexul Comercial Băneasa. Termenul estimat de punere în funcţiune este a doua jumătate a anului 2021.

Ministerul Transporturilor şi Ministerul Fondurilor Europene au transmis Comisiei Europene, la data de 9 noiembrie 2018, cererea de finanţare pentru proiectul Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni. Valoarea totală a proiectului este de 6.345.573.961 lei (inclusiv TVA), din care valoarea totală eligibilă, finanţată prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020, este de 2.776.820.282 lei (85% din valoarea totală eligibilă aprobată – 2.360.297.241 lei este asigurată din Fondul de Coeziune, iar 15% în valoare de 416.523.040 lei va fi finanţată din bugetul beneficiarului), iar suma 1.455.979.594 lei va fi asigurată printr-un împrumut JICA (Japan International Cooperation Agency).

Linia de metrou are o lungime de 14,2 km şi 12 staţii.

Perioada de implementare a proiectului este de 120 luni, respectiv între 1 ianuarie 2014 şi 31 decembrie 2023. Lucrările de construcţie a acestei magistrale de metrou sunt programate să înceapă anul viitor.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici