"Secretarul de stat din Ministerul Dezvoltării Răzvan Murgeanu ne-a cerut să analizăm posibilitatea construcţiei unei linii suspendate care să facă legătura între Aeroportul Otopeni şi Capitală, urmând să fie folosit un tren cu pernă magnetică. Este o ideea mai veche, de pe vremea când Murgeanu era viceprimar", a precizat reprezentantul Asociaţiei Română a Antreprenorilor de Construcţii (ARACO).
El a explicat că până la sfârşitul anului ar putea fi finalizat un plan provizoriu, astfel că în 2010 să fie atras un investitor străin, de preferat o companie japoneză. Trenul suspendat ar putea fi gata în 2012, potrivit reprezentantului ARACO.
Legătura între Bucureşti şi Otopeni ar urma să se facă printr-o linie monoşină, cu sustentaţie magnetică.
"Astfel de trenuri au fost puse în funcţiune deja în Japonia, iar estimările noastre arată că preţul pentru construcţia unui kilometru ajunge la şase-şapte milioane lire sterline. Trenul cu pernă magnetică are trei vagoane şi costă câteva zeci de milioane euro", a adăugat Dobre.
ARACO, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Locuinţei şi Primăria Bucureşti urmează să stabilească lungimea liniei, fiind luate în considerare două posibilităţi. Mai exact, este vorba de o linie de 16 km, în cazul în care va lega centrul Capitalei de aeroport, sau una de 80 km, dacă va înconjura Bucureştiul.