Efectul carantinei în industria auto din România: Şapte săptămâni fără producţie din primăvară au şters 5 mld. de euro din afaceri

Publicat: 15 12. 2020, 08:07
Actualizat: 15 12. 2020, 08:09

Scăderea vine în condiţiile în care în pri­măvară atât uzina Dacia, cât şi cea a Ford au oprit producţia timp de circa şapte săptămâni, iar aceasta a fost ulterior reluată în trepte.

Producătorii de componente au fost şi mai puternic loviţi, în condiţiile în care cei mai mulţi livrează cea mai mare parte a produselor la export.

În Vest cele mai multe uzine au fost mai puternic afectate de pandemie, în con­di­ţi­ile în care pieţele auto occidentale au scăzut din cauza închiderii showroomurilor ca parte a mă­surilor adoptate pentru a reduce riscul extinderii pandemiei.

Scăderea din acest an vine după un 2019 în care businessul întregii industrii urca cu 5%, la peste 30 mil. euro, an în care deja cei de la Ford ve­neau cu Puma, al doilea SUV produs la Craiova, iar la Dacia francezii deja pregăteau cea de-a treia generaţie a Logan şi Sandero.