Efectul carantinei în industria auto din România: Şapte săptămâni fără producţie din primăvară au şters 5 mld. de euro din afaceri
Scăderea vine în condiţiile în care în primăvară atât uzina Dacia, cât şi cea a Ford au oprit producţia timp de circa şapte săptămâni, iar aceasta a fost ulterior reluată în trepte.
Producătorii de componente au fost şi mai puternic loviţi, în condiţiile în care cei mai mulţi livrează cea mai mare parte a produselor la export.
În Vest cele mai multe uzine au fost mai puternic afectate de pandemie, în condiţiile în care pieţele auto occidentale au scăzut din cauza închiderii showroomurilor ca parte a măsurilor adoptate pentru a reduce riscul extinderii pandemiei.
Scăderea din acest an vine după un 2019 în care businessul întregii industrii urca cu 5%, la peste 30 mil. euro, an în care deja cei de la Ford veneau cu Puma, al doilea SUV produs la Craiova, iar la Dacia francezii deja pregăteau cea de-a treia generaţie a Logan şi Sandero.