Turcia va construi Canalul Istanbul, între Marea Neagră şi Marea Marmara. Premier: Avem nevoie de un proiect magnific, nebunesc

Turcia va construi un canal între Marea Neagră şi Marea Marmara care va descongestiona traficul în Bosfor şi va transforma oraşul Istanbul "în două peninsule şi o insulă", a declarat, miercuri, premierul Recep Tayyip Erdogan, transmite Bloomberg.

Urmărește
880 afișări
Imaginea articolului Turcia va construi Canalul Istanbul, între Marea Neagră şi Marea Marmara. Premier: Avem nevoie de un proiect magnific, nebunesc

Turcia va construi Canalul Istanbul, între Marea Neagră şi Marea Marmara. Premier: Avem nevoie de un proiect magnific, nebunesc (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Canalul Istanbul va avea o lungime de 50 de kilometri, o lăţime de 150 de metri şi o adâncime de 25 de metri şi va permite tranzitul a până la 160 de nave pe zi, inclusiv tancuri petroliere mari, a spus Erdogan, adăugând că planificarea lucrărilor va dura doi ani.

Erdogan a evitat să facă o estimare a costului proiectului sau să precizeze locaţia canalului, afirmând că aceasta va fi ţinută secretă, "pentru a se evita reacţiile negative sau nedrepte", înainte de începerea lucrărilor.

Primarul Istanbulului, Kadir Topbas, a declarat, răspunzând unei întrebări din partea unui reporter, că proiectul va costa peste 10 miliarde de dolari, iar construcţia acestuia va dura opt ani.

Turcia încearcă să descongestioneze traficul prin strâmtoarea Bosfor.

Administraţia americană pentru informaţii în domeniul energiei a calificat această strâmtoare drept una dintre cele mai aglomerate locuri din lume şi unul dintre cele mai dificile rute maritime.

În 2009 circa 2,9 milioane de barili de petrol au fost transportate zilnic prin Bosfor, în scădere de la 3,4 milioane de barili în 2004, potrivit agenţiei americane.

Scăderea a avut loc după ce Rusia a început să exporte petrol prin porturile de la Marea Baltică, în loc de Marea Neagră.

Cele mai mari nave care navighează prin Bosfor în prezent sunt cunoscute sub numele de "suezmaxes", întrucât sunt cele mai mari vase care tranzitează şi canalul Suez, cu încărcătură maximă, de un milion de barili de petrol.

Canalul Istanbul va permite unor nave petroliere mari, cu o capacitate de două ori mai mare, să intre în Marea Neagră, fiind posibil să scadă astfel cererea pentru vase mai mici care să transporte petrol rusesc.

"Dacă acest canal va fi construit, iar infrastructura portuară din Marea Neagră se va dezvolta în consecinţă, atunci navele mari vor putea absorbi volumul transportat de vase mai mici", a declarat Luis Mateus, analist la compania Riverlake Shipping din Geneva.

Peste Canalul Istanbul vor fi construite poduri şi şosele, urmând să fie flancat de hoteluri şi imobile rezidenţiale, a spus Erdogan, adăugând că nu vor fi probleme de finanţare.

"Turcia are nevoie de un proiect magnific, nebunesc, până în 2023", a mai arătat premierul, referindu-se la cea de-a 100-a aniversare a declarării Republicii Turcia.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici