- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (02.04.2019, 11:39)
- Departamentul Economic
UE impune noi reguli de siguranţă pentru echiparea automobilelor. Ce dotări obligatorii vor trebui să aibă autovehiculele
Uniunea Europeană introduce un nou regulament care impune standarde de siguranţă sporite pentru producătorii de vehicule cu motor, în încercarea de a reduce în mod semnificativ numărul deceselor şi al vătămărilor rezultate în urma accidentelor rutiere, informează Ministerul Economiei.
Urmărește
4106 afișări
UE impune noi reguli de siguranţă pentru echiparea automobilelor. Ce vor trebui să conţină autovehiculele de pe şoselele europene. Foto: 123rf.com
Conform noilor norme, toate autovehiculele (inclusiv camioanele, autobuzele, furgonetele şi vehiculele utilitare sport) vor trebui să fie echipate cu următoarele elemente de siguranţă: sisteme de asistenţă inteligentă pentru controlul vitezei; facilitarea instalării sistemelor antidemaraj cu etilotest; sisteme de avertizare cu privire la somnolenţă şi la lipsa de atenţie a conducătorului auto; sisteme avansate de avertizare cu privire la starea de distragere a atenţiei conducătorului auto; semnale pentru oprirea de urgenţă; sisteme de alertă la mersul înapoi; dispozitive de înregistrare a datelor privind evenimentele rutiere (accidente); sisteme de monitorizare a presiunii în pneuri.
Pentru autoturisme şi autovehicule comerciale uşoare vor fi necesare măsuri de siguranţă avansate suplimentare. Acestea includ: sisteme avansate de frânare de urgenţă; sisteme de urgenţă de păstrare a benzii de circulaţie; zone extinse de protecţie a capului în cazul unui impact, care pot atenua leziunile provocate de coliziuni cu utilizatorii vulnerabili ai drumurilor, precum pietonii şi bicicliştii.
Pe lângă cerinţele generale şi sistemele existente (cum ar fi sistemul de avertizare la trecerea involuntară peste linia de separare a benzilor de circulaţie şi sistemul avansat de frânare de urgenţă), camioanele şi autobuzele trebuie să fie echipate cu sisteme avansate capabile să detecteze pietonii şi cicliştii aflaţi în imediata apropiere a vehiculului şi să reducă în mod semnificativ unghiurile moarte din jurul vehiculului.
ULTIMELE ȘTIRI
-
LinkedIn Premium e acuzat că a partajat mesaje cu terți pentru a antrena modele de Inteligență Artificială. Cum se apără compania
-
Călin Georgescu: „Se discută ca, în cazul în care aş fi oprit, aş putea să iau legătura cu cineva din zona suveranistă şi să devin prim-ministru”
-
Daniel Fenechiu: Exclus ca Ilie Bolojan să dea înapoi în privinţa concedierilor
-
Trump va susţine un discurs la Forumul Economic Mondial de la Davos, temele fiind încă neclare
În plus, regulamentul permite Comisiei Europene să adopte norme specifice privind siguranţa vehiculelor pe bază de hidrogen şi a vehiculelor automatizate. De asemenea, Comisia este în măsură să actualizeze specificaţiile tehnice menţionate anterior pentru a ţine seama de evoluţiile tehnice viitoare.
Obiectivul noilor reglementări: reducerea numărului de decese
Ambasadorii statelor membre reuniţi în cadrul Comitetului Reprezentanţilor Permanenţi ai Consiliului au aprobat acordul provizoriu la care s-a ajuns între Preşedinţia Română şi Parlamentul European cu privire la un proiect de Regulament privind siguranţa generală a vehiculelor cu motor şi protecţia ocupanţilor vehiculelor şi a utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor.
„Acest nou regulament va contribui la obiectivul reducerii semnificative a numărului de decese şi a vătămărilor corporale grave pe drumurile UE prin măsurile de protecţie a ocupanţilor vehiculelor şi a utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor. Începând cu prima parte a anului 2022, noile tehnologii şi sisteme vor deveni obligatorii pentru vehiculele noi de diferite tipuri. Noul Regulament va oferi, de asemenea, o oportunitate pentru producătorii de vehicule cu motor din UE de a-şi consolida poziţia de lider în sistemele inovatoare de siguranţă rutieră", a declarat Niculae Bădălău, ministrul român al Economiei.
Regulamentul face parte din al treilea pachet „Europa în mişcare” al Comisiei Europene, lansat în mai 2018. Pachetul urmăreşte să asigure o tranziţie lină către un sistem de mobilitate sigur, curat şi automatizat. La zece ani de la adoptarea Regulamentului privind siguranţa generală nr. 661/2009, noul Regulament va oferi un impuls reînnoit acţiunii de la nivelul UE privind siguranţa rutieră şi va contribui la realizarea obiectivului de zero decese şi vătămări grave din accidentele rutiere până în 2050. Pentru prima dată, acesta abordează de o manieră exhaustivă problematica specifică utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor (în special pietoni şi biciclişti).
Regulamentul va intra în vigoare la douăzeci de zile de la data publicării în Jurnalul Oficial al UE şi se va aplica după 30 de luni de la data intrării sale în vigoare. Este prevăzută o dată de aplicare mai îndepărtată pentru un număr limitat de caracteristici pentru a permite producătorilor să îşi adapteze producţia la noile cerinţe.
Citește pe alephnews.ro: Donald Trump face schimbări în lume în a treia zi de mandat. Țările UE ar putea fi supuse unor tarife vamale din partea SUA
Citește pe www.zf.ro: Pentru companiile austriece, Ungaria a devenit un vis urât. Strabag a intrat în colimatorul guvernului maghiar prin greşelile făcute la construcţia autostrăzii M30, care leagă Miskolc şi Košice. Tronsonul trebuie demolat în totalitate şi consolidat
Citește pe www.zf.ro: Unul dintre cele mai vechi business-uri din lume. În România, companiile se bat să câştige loc
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Cel mai mare iceberg din lume, A23a, se deplasează spre insula britanică Georgia de Sud. Cât de gravă este situația
Pentru companiile austriece, Ungaria a devenit un vis urât. Strabag a intrat în colimatorul guvernului maghiar prin greşelile făcute la construcţia autostrăzii M30, care leagă Miskolc şi Košice. Tronsonul trebuie demolat în totalitate şi consolidat
Undă verde pentru afacerea secolului: Donald Trump nu are nimic împotriva achiziţiei Tik Tok de către armata sa de miliardari. Cine sunt cei doi titani ai lumii financiare care vor fi vârful de lance al tranzacţiei
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Jurata de la show-ul de talente, fotografiată de paparazzi la întâlnirea cu celebrul milionar mai tânăr cu 12 ani decât ea
PROSPORT.RO
Cu ce a rămas Victor Ponta la partaj, după ce a divorțat de Daciana Sârbu? Iată declarația de avere
CANCAN.RO
Meteorologii Accuweather au revizuit prognoza. Situație NEOBIȘNUITĂ în Capitală, la sfârșit de ianuarie 2025
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 11:18
Vlad Oprea, primarul din Sinaia, a fost reţinut ca suspect - surse / Edilul ar fi luat mită 238.000 de euro de la Nordis Vlad Oprea, primarul din Sinaia, a fost reţinut ca suspect - surse / Edilul ar fi luat mită 238.000 de euro de la Nordis
-
astăzi, 11:15
Fenechiu: Vlad Oprea este nevinovat, până la proba contrarie, dar PNL nu va face scut în jurul său