- Home
- Economic
- (21.07.2023, 07:46)
- Iulian Moşneagu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
UE recomandă mersul cu trenul pentru că e mai puţin dăunător mediului, dar călătoriile cu avionul sunt mult mai ieftine
Poate că zborul cu avionul este dăunător pentru mediu, dar mersul cu trenul în Europa este dăunător pentru contul bancar, potrivit unui nou studiu.
Urmărește
1760 afișări
Sursa foto: Hepta/Mediafax Foto
Călătoriile cu trenul pe continent rămân cu 71% mai scumpe decât zborul cu avionul, potrivit unui studiu realizat de Greenpeace. Raportul a comparat preţurile zborurilor şi ale trenurilor pe 112 rute europene şi a constatat că, în doar 23 de cazuri, mersul cu trenul a fost mai ieftin decât zborul. Prin urmare, în ciuda faptului că zborul cu avionul produce mai multe gaze cu efect de seră decât călătoriile cu trenul, oamenii optează adesea pentru prima variantă.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Valdimir Putin s-ar confrunta cu o revoltă a armatei. Comandanții militari ruși refuză să-și trimită subordonații la atacuri
-
Putin se confruntă cu o revoltă a armatei. „Comandanţii refuză să trimită trupe” pentru un asalt pe râul Nipru, spun partizanii ucraineni
-
Şedinţa de plen a Camerei Deputaţilor va fi luni, la ora 9.00. Va fi ales preşedintele Camerei
-
Scandalul taxelor. Trump ameninţă cu preluarea controlului asupra Canalului Panama
Cea mai scumpă ţară pentru călătoriile cu trenul este Marea Britanie, unde călătorii plătesc, în medie, de patru ori mai mult pentru călătorii cu trenul decât pentru zboruri. De exemplu, călătoria cu trenul de la Barcelona la Londra costă aproximativ 384 de euro, în timp ce un zbor poate costa şi 12,99 euro, ceea ce face călătoritul cu avionul de peste 30 de ori mai ieftin decât cu trenul, se arată în raport.
Barcelona-Londra este a treia cea mai tranzitată rută pe distanţe scurte din Europa, iar "trecerea acestor zboruri pe calea ferată ar permite economisirea a 461.000 de tone de gaze cu efect de seră, echivalentul emisiilor anuale a 303.000 de maşini", se arată în studiu, citat de POLITICO.
Datorită "subvenţiilor de care beneficiază companiile aeriene, acestea pot oferi preţuri nerezonabil de mici", susţine Greenpeace. Optzeci la sută dintre rutele analizate în studiu sunt operate de companii aeriene low-cost.
De asemenea, călătoria cu trenul prin Europa este mai complicată, deoarece pasagerii trebuie să rezerve din timp bilete de la diferiţi operatori din diferite ţări.
Pentru a face călătoriile mai prietenoase cu clima şi mai accesibile, Greenpeace cere introducerea unui "bilet la nivel european valabil pentru toate mijloacele de transport public".
Uniunea Europeană recomandă mersul cu trenul
Comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean, a declarat în aprilie 2022 că UE va propune noi politici şi regulamente la nivel european pentru dezvoltarea tranportului pe calea ferată, în condiţiile în care Europa îşi propune reducerea emisiilor de carbon în domeniul transporturilor cu 90% până în 2050.
Transportul feroviar este mijlocul de transport cel mai durabil. Conform datelor transmise de Agenţia Europeană de Mediu, în 2017 doar 0,5% din totalul emisiilor de gaze cu efect de seră din UE au provenit din sectorul feroviar.
În 2021, miniştrii din UE au subliniat necesitatea de a dezvolta în continuare transportul feroviar atât pentru călători, cât şi pentru mărfuri în UE. Ei au subliniat, de asemenea, importanţa consolidării rezilienţei transportului feroviar în faţa unei crize, precum şi importanţa continuării investiţiilor în interoperabilitatea sistemelor naţionale şi în consolidarea conectivităţii.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Citește pe alephnews.ro: Descoperirea care sfidează înțelegerea noastră asupra Universului: Ce este „timpul negativ” în fizică
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Meta este dat în judecată pentru „traumatizarea pe viață” a moderatorilor Facebook din Kenya. Peste 140 de angajați sunt diagnosticați cu PTSD
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Nicoleta Luciu, probleme cu greutatea. A ajuns de nerecunoscut. Cum arată acum, la 25 de ani după ce a câștigat Miss România
CANCAN.RO
Care este cea mai sănătoasă sare din comerț, potrivit lui Dragoș Pătraru. Majoritatea bucătarilor din Vest o folosesc
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe