UE va acoperi o treime din ţinta de biocombustibili propusă pentru 2020

Uniunea Europeană (UE) ar putea acoperi din producţie proprie doar o treime din biocombustibilii necesari îndeplinirii obiectivului pentru anul 2020 privind carburanţii folosiţi la transport, ceea ce va duce la importuri masive, se arată într-un raport al Agenţiei Europene de Mediu.

Urmărește
42 afișări
Imaginea articolului UE va acoperi o treime din ţinta de biocombustibili propusă pentru 2020

UE va acoperi o treime din ţinta de biocombustibili propusă pentru 2020 (Imagine: Mediafax/AFP)

UE şi-a propus ca 10% din combustibilii utilizaţi pentru transport să provină din surse regenerabile până în 2020. Criticii susţin că această măsură va intensifica defrişările în statele în curs de dezvoltare şi va duce la majorarea preţurilor alimentelor.

Raportul, trimis către cele 27 de state membre ale blocului comunitar, arată că cel mai eficient şi sustenabil scenariu arată că UE va acoperi din producţie internă doar 3,4% din necesarul de biocombustibil pentru transport până în 2020.

Un purtător de cuvânt al Agenţiei Europene pentru Mediu a declarat că raportul se află încă în stadiu incipient şi că nu va fi publicat până în septembrie.

Reprezentantul Agenţiei a refuzat să discute detaliile, dar a afirmat că cifra finală ar putea fi mai mare întrucât scenariul nu include efectele majorării preţurilor, comerţului internaţional, etc.

Claude Turnes, un important parlamentar european, a declarat că sprijină schimbarea ţintei UE privind biocombustibilii, astfel încât doar 4% din combustibilii necesari transporturilor să provină din surse regenerabile până în 2015.

Obiectivul UE a devenit extrem de controversat în contextul majorării preţurilor la alimente şi al temerilor legate de defrişarea pădurilor.

Potrivit unui raport confidenţial al Băncii Mondiale (BM), citat de The Guardian, biocombustibilii au cauzat majorarea preţurilor alimentelor la nivel mondial cu 75%, cu mult peste nivelul anticipat.

UE încearcă să evite asemenea efecte secundare prin fixarea unor criterii sociale şi de mediu stricte.

Obţinuţi din cereale, plante oleaginoase şi zahăr, carburanţii "ecologici" pot contribui la reducerea dependenţei faţă de combustibilii fosili, precum şi a emisiilor de dioxid de carbon.

Bioetanolul este produs din cereale, iar combustibilul biodiesel poate fi obţinut din produse precum rapiţa şi floarea soarelui, fiind utilizat la motoarele Diesel. Biocombustibilul poate fi amestecat în proporţii diferite cu motorina, pentru a crea un amestec care se utilizează drept carburant. Biodieselul reduce cu aproape 90% emisiile de dioxid de carbon şi cu 98% pe cele de sulf.

Statele Unite este liderul acestei industrii, cu o producţie de 18,9 miliarde de litri în 2006, fiind urmată de Brazilia, cu 17,3 miliarde de litri, în timp ce UE a reuşit să producă doar 1,6 miliarde de litri în colaborare cu SUA.

Bioetanolul este produs în SUA din porumb, iar Brazilia foloseşte trestie de zahăr. UE utilizează un amestec format din grâu (36%), alcool brut (22%), sfeclă de zahăr (16%) şi secară (15%).

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici