- Home
- Economic
- BRUXELLES, (18.12.2018, 03:47)
- Mircea Olteanu
UE vrea să reducă emisiile de CO2 de la autoturisme cu 37,5% până în 2030 / Industria auto consideră obiectivul nerealist şi prea restrictiv
Statele membre ale UE au ajuns luni la un compromis cu privire la reducerea emisiilor de dioxid de carbon (CO2) provenite de la autoturisme şi vehicule utilitare, însă acţiunea a stârnit nemulţumirea industriei auto, care consideră obiectivul nerealist şi prea restrictiv.
Urmărește
851 afișări
UE anunţă că va reduce emisiile de dioxid de carbon provenite de la autoturisme cu 37,5%până în 2030
"Am ajuns la un compromis privind reducerea emisiilor autoturismelor (cu 37,5%), şi vehiculelor utilitare (cu 31%) până în 2030", a anunţat comisarul european pentru Energie, Miguel Arias Cañete, într-un mesaj postat pe Twitter.
"Cu aceste obiective ambiţioase, Europa arată din nou cum se pot transforma în fapte #ParisAgremeent (pactul global privind schimbările climatice) şi #COP24 (summitul privind schimbările climatice de la Katowice din 2018)", adăugat oficialul european.
Another deal!! This time on #CO2cars. We reached a compromise to cut emissions from cars (by 37.5%) and vans (by 31%) by 2030. With these ambitious targets, Europe is once again showing how to turn the #ParisAgremeent and #COP24 into action. pic.twitter.com/26HNfcHQiY
— Miguel Arias Cañete (@MAC_europa) December 17, 2018ULTIMELE ȘTIRI
Bătălia pentru TikTok: război digital între SUA şi China sub pretextul securităţii naţionale
„Ajutoare” suplimentare pentru armata lui Putin? Coreea de Sud suspectează trimiterea de noi trupe nord-coreene în Rusia
Ion Cristoiu: Ce-ar trebui să înveţe orice Conducător de azi din Căderea lui Ceauşescu
Acordul la nivelul UE reprezintă un compromis la care s-a ajuns după mai mult luni de negocieri, cu Germania dorind o reducere cu 30% a emisiilor, în timp ce Parlamentul European a propus o ţintă de 40%, informează site-ul agenţiei Dpa.
Anunţul privind compromisul a fost făcut luni de Austria, care deţine Preşedenţia prin rotaţie a Consiliului UE, la doar două zile după încheierea summitului COP24 de la Katowice, în cadrul căruia subiectul reducerii emisiilor auto a iscat discuţii aprinse între ţările participante.
Industria auto germană a criticat obiectivul UE privind reducerea emisiilor, avertizând că ar putea afecta serios piaţa auto europeană, putând inclusiv duce la închiderea unor fabrici de maşini de pe continent.
"Reglementarea solicită prea mult şi oferă prea puţin", se afirmă într-un comunicat al Asociaţiei Germane a Industriei de Automobile (VDA).
"Nimeni nu ştie astăzi cum pot fi atinse la timp limitele convenite", a adăugat VDA, menţionând că nicăieri altundeva în lume nu există reguli atât de stricte.
Aproape 200 de ţări şi-au depăşit viziunile politice diferite, iar, după două săptămâni, sâmbătă seara, la Katowice (Polonia), au ajuns la o înţelegere privind regulilor de punere în aplicare a Acordului de la Paris privind climatice globale.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Pentru companiile austriece, Ungaria a devenit un vis urât. Strabag a intrat în colimatorul guvernului maghiar prin greşelile făcute la construcţia autostrăzii M30, care leagă Miskolc şi Košice. Tronsonul trebuie demolat în totalitate şi consolidat
Cu ultimii bani şi-a cumpărat o mină abandonată care nu părea să aibă niciun viitor. Acum are o avere colosală de 200 de milioane de dolari
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Cutremur în lumea televiziunii din România! Prezentatoarea-vedetă a postului a demisionat! Declarații în premieră! A fost vreme de 11 ani printre cele mai apreciate figuri din trustul Antena
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe