Prima pagină » Economic » Netflix taie 150 de locuri de muncă în SUA după ce a pierdut abonaţi

Netflix taie 150 de locuri de muncă în SUA după ce a pierdut abonaţi

Netflix a concediat aproximativ 150 de angajaţi, la doar o lună după ce gigantul din domeniul divertismentului a declarat că pierde abonaţi, pentru prima dată în ultimul deceniu, scrie BBC.
Netflix taie 150 de locuri de muncă în SUA după ce a pierdut abonaţi
Dorin Oancea
18 mai 2022, 07:35, Economic

Concedierile, anunţate marţi de serviciul de streaming, vor afecta în principal sediul din California şi reprezintă aproximativ 2% din forţa sa de muncă din America de Nord.

Netflix a declarat că pierderile de locuri de muncă se datorează scăderii veniturilor companiei.

Serviciul de streaming se luptă în acest an cu un exod al telespectatorilor.

Nu a fost dezvăluit ce părţi ale afacerii vor suferi pierderi de locuri de muncă, dar Los Angeles Times a relatat că au fost afectate recrutarea, comunicaţiile şi, de asemenea, departamentul de conţinut.

În aprilie, compania de streaming a şocat industria atunci când a dezvăluit că a pierdut 200.000 de abonaţi în primele trei luni ale anului 2022 şi a avertizat că alte două milioane de abonaţi ar urma să renunţe în următorul trimestru.

Vestea a declanşat o vânzare a acţiunilor, care au scăzut cu 35% într-o singură zi. Acum se tranzacţionează la 190 de dolari, o scădere de 46% faţă de prima sa anterioară.

Deşi Netflix are 220 de milioane de abonaţi la nivel global şi rămâne liderul incontestabil al pieţei, în ultimii ani s-a confruntat cu o concurenţă acerbă, odată cu sosirea unor platforme concurente precum Disney Plus, HBO şi Prime Video de la Amazon.

În raportul său de luna trecută, compania a mai spus că războiul din Ucraina şi decizia de a creşte preţurile în SUA au costat-o abonaţi.

Doar retragerea de pe piaţa rusă a costat serviciul 700.000 de membri.

Pe lângă pierderile de locuri de muncă, compania reduce, de asemenea, conţinutul. La începutul lunii mai, a anulat dezvoltarea serialului de animaţie Pearl, creat de Meghan Markle, în încercarea de a reduce costurile.

Unii analişti spun că, după o creştere bruscă a numărului de înscrieri în timpul pandemiei, Netflix a rămas fără modalităţi facile de a creşte afacerea.