- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Un institut propune un megaproiect european: un „drum al mătăsii” care ar creşte coeziunea UE. Costurile sunt, însă, uriaşe
Institutul pentru studii economice din Viena propune un „drum al mătăsii” european, proiect în valoare de 1.000 de miliarde de euro, arată un comunicat de presă al instituţiei.
Foto: Pixabay
Demersul se bazează pe premisa că o mare parte din infrastructura Europei este într-o stare proastă, chiar şi în unele zone bogate ale Europei, cum ar fi Germania. Statele de la periferia Europei sunt subdezvoltate şi au dificultăţi, în parte din cauza deficienţelor din infrastructură. Ratele dobânzilor reale sunt negative şi investiţiile în infrastructură au potenţialul de a se finanţa. Iniţiativele europene în materie de infrastructură sunt insuficiente iar continentului îi lipseşte un proiect comun, pozitiv, care să poată fi opus forţelor de dezintegrare.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Politruco-securiștii de la Putere nu cred că nu-i mai crezi. Democrativa 2, cu Ciolacu tatuat, a renăscut după ce a pierdut alegerile. Pe 4 și 18 mai, să le-o dai în vot!
-
Ce spune ministrul Sănătăţii despre virusul HMPV: Infecţiile sunt în limite aşteptate, nu este nimic neobişnuit în China
-
Metapneumovirus uman depistat la Oradea. Tulpina a fost expediată către Institutul Cantacuzino pentru analize suplimentare
-
Vreme severă în România. Vânt puternic şi viscol la munte, cod galben în jumătate de ţară
Proiectul, o combinaţie de autostrăzi cu mobilitate electrică, căi ferate de mare viteză, porturi şi centre logistice ar conecta zonele industriale din vest cu regiunile populate, dar mai puţin dezvoltate din estul continentului.
Costurile de construcţie, estimate la 1.000 de miliarde de euro, reprezintă 7% din PIB-ul UE. Proiectul ar trebui să producă substanţiale câştiguri economice pe termen scurt, mediu şi lung de-a lungul traseului de 11.000 km. În afară de efectele asupra creşterii şi ocupării forţei de muncă (2-7 milioane de noi locuri de muncă în timpul construcţiei), efectele comerciale sunt de asemenea de aşteptat să fie semnificative.
Institutul propune înfiinţarea unui European Silk Road Trust (ESRT) ca societate pe acţiuni, care ar permite finanţarea extrabugetară, şi care ar urma să fie deţinut de ţările din zona euro, alte ţări UE şi ţări terţe care doresc să se alăture proiectului.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO