Un kilogram de roşii costă 0,5 lei la micii fermieri. De ce explodează preţul pe drumul dintre ferme şi magazin
Astfel, deşi la micii fermieri un kilogram de roşii costă şi 0,5 lei, în reţele comerciale ca Mega Image sau Carrefour preţul final pentru clienţi este peste 2,5 lei.
Ieri în magazinul Mega Image de pe bulevardul Ferdinand un kilogram de roşii româneşti costa 2,49 lei, în timp ce preţul aceleiaşi cantităţi de roşii din import se ridica în magazinul Carrefour din Băneasa la 2,79 lei. În magazinele Real Hypermarket preţurile erau ieri de 1,49 lei/kilogram pentru roşii, însă din datele furnizate ZF rezultă că preţurile pot fluctua de la o zi la alta. Preţuri similare se găsesc şi în hipermarketul Billa, unde roşiile costă 1,99 lei/kilogram, conform datelor din catalogul de preţuri valabil în perioada 4-10 august.
Producătorii de legume din România spun că preţurile explodează pe drumul dintre ferme şi magazin pentru că agricultorii nu îşi vând direct marfa marilor reţele comerciale, ci intermediarilor. Agricultorii români spun că nu pot negocia singuri cu marile reţele comerciale pentru că acestea au condiţii foarte stricte, ce pot fi îndeplinite doar de intermediari.