Un nou parc de retail va fi construit în Bucureşti

Compania belgiană Liebrecht&wooD vrea să construiască un parc de retail în zona de sud-est a Capitalei, inclusiv un centru comercial de tip outlet, închirierea spaţiilor din prima fază, reprezentând o suprafaţă de 90.000 metri pătraţi, urmând să înceapă în vara acestui an.

Urmărește
193 afișări
Imaginea articolului Un nou parc de retail va fi construit în Bucureşti

Un nou parc de retail va fi construit în Bucureşti (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

"Am finalizat masterplanul, iar procesul de autorizare este în curs, dar nu am început să-l comercializăm. (...) Vom începe în vară. Începerea construcţiei proiectului nu depinde de creşterea TVA, a impozitului pe profit, ci de momentul în care va fi gata proiectul pe hârtie şi, de asemenea, de condiţiile internaţionale, mai ales cele financiare. Când va veni timpul să începem proiectul vrem să fim pregătiţi, iar lucrările pentru prima fază se vor întinde pe doi ani", a declarat agenţiei MEDIAFAX Johan Rogiers, managing director Liebrecht&wooD, care este şi unul dintre fondatorii şi acţionarii companiei belgiene.

Proiectul va fi dezvoltat pe un teren de 60 de hectare, achiziţionat anul trecut de Liebrecht&wooD. Compania belgiană mai deţine centrul comercial de tip outlet Fashion House din zona Militari, la ieşirea spre Piteşti.

Reprezentantul dezvoltatorului susţine că va construi în zona de sud-est a Bucureştiului un parc de retail asemănător celui dezvoltat de Băneasa Investments în apropiere de DN1.

"Vrem să facem o destinaţie de cumpărături în acea zonă. În primă fază vom construi 90.000 de metri pătraţi suprafaţă închiriabilă, care va cuprinde un magazin de tip outlet, operat de Fashion House, şi alte big box-uri (construcţii pentru magazine de mobilă, bricolaj sau hipermarket). Vom începe construcţia în momentul în care avem semnate contracte de preînchiriere pentru 20-40% din suprafaţa outlet-ului şi pentru 1-2 big-box-uri", a spus Rogiers.

El nu a menţionat valoarea investiţiei şi nici detalii legate de amplasament şi de structura primei faze, dar a arătat că pentru dezvoltarea proiectului vor fi accesate credite bancare.

"Avem un istoric bun, nu avem niciun proiect cu probleme. Sigur că va fi mai scump, poate vom avea nevoie de capital propriu mai mult. Nu excludem nici atragerea unui partener, dar vom accepta această variantă doar dacă va aduce valoare adăugată proiectului", a menţionat reprezentantul Liebrecht&wooD.

Rogiers crede că piaţa de retail a început să-şi revină uşor în acest an şi nu vede niciun motiv de înrăutăţire a situaţiei.

"Retailerii au avut un început de an mai bun decât în 2009, dar nu avut creşteri atât de mari astfel încât să recupereze scăderea din 2009. Pe de altă parte au avut un an să-şi restructureze afacerile", a arătat Rogiers, adăugând că România este o piaţă cu potenţial şi unde este bine să investeşti, dar care se confruntă acum cu o frică a românilor de a cheltui.

Cea mai mare temere a lui Rogiers legată de piaţa românească este reacţia românilor la evoluţia economiei.

"România a experimentat doar creşteri bruşte ale economiei sau scăderi abrupte. Mi-e frică de reacţia oamenilor la aceste evoluţii, ei nu ştiu cum să reacţioneze în situaţii normale, de urcări şi scăderi line, aceştia tind să exagereze în ambele cazuri", a afirmat Rogiers.

Centrul din Militari are două faze, ambele finalizate, din care centrul de tip outlet totalizând 15.000 metri pătraţi este închiriat în proporţie de 73%. Închirierea celeilalte faze va începe doar când gradul de ocupare a outlet-ului ajunge la 90%.

"Nu ne grăbim. Cu outlet-ul nu avem probleme. Indicatorii sunt toţi în linie cu ce ne-am propus -densitate, venituri pe metrul pătrat etc. Anul trecut am avut 1,5 milioane de vizitatori (...) Avantajul nostru competitiv sunt preţurile mici, deşi din cauza crizei majoritatea formelor de retail au practicat reduceri de preţuri din cauza crizei. Am pierdut puţin din acest avantaj, dar ceilalţi nu pot să continue la nesfârşit cu aceste preţuri pentru că vor da faliment", a mai menţionat Rogiers care susţine că circa 75% dintre vizitatori sunt şi cumpărători.

Centrele comerciale de tip outlet comercializează produse mai ieftine cu 30-70% faţă de preţul din magazinele obişnuite, printre chiriaşii proiectului Fashion House numărându-se retaileri precum Replay, Mobexpert, Mango, Timberland, Bigotti, Cavaliere, Benetton, Stefanel, Adidas şi mai nou Tom Tailor. Fashion House, singurul outlet din România, a fost deschis pe 5 decembrie 2008. Proiectul face parte dintr-un parc comercial care mai cuprinde şi unităţi ale unor retaileri precum Proges, Technomarket, Hornbach şi Kika.

Liebrecht&wooD a intrat pe piaţa locală la începutul anilor 2000, când a început dezvoltarea proiectului Militari Shopping, vândut companiei Atrium European Real Estate. De asemenea, compania a mai dezvoltat parcul de birouri Victoria Park din apropiere de DN1, vândut Immoeast. Pentru cele două proprietăţi Liebrecht&wooD a încasat circa 80 milioane de euro.

Compania a fost fondată de Johan Rogiers, Patrick Van Den Bossche şi Marc Lebbe şi mai deţine trei centre comerciale de tip outlet în oraşele poloneze Gdansk, Sosnowiec şi Varşovia.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici