- Home
- Economic
- TIMIŞOARA, (23.10.2012, 12:25)
- Pacala Dana , Liliana Iedu ,
Un prim tronson al Autostrăzii Timişoara-Lugoj, de 9,5 kilometri, a fost deschis circulaţiei
Un prim tronson al Autostrăzii Timişoara-Lugoj, în lungime de 9,5 kilometri, a fost deschis circulaţiei, marţi, lucrările fiind finalizate cu şase luni înainte de termen.
Urmărește
2708 afișări
Un prim tronson al Autostrăzii Timişoara-Lugoj, de 9,5 kilometri, a fost deschis circulaţiei (Imagine: Razvan Lupica/Arhiva Mediafax Foto)
Tronsonul de autostradă de 9,5 kilometri, deschis circulaţiei marţi, face legătura între municipiul Timişoara şi localitatea Remetea Mare. Practic, noul tronson de autostradă va face legătura între DN 6 Timişoara-Lugoj şi Autostrada Arad-Timişoara, iar o parte din maşinile care vin dinspre Lugoj nu vor mai fi nevoite să intre în municipiul Timişoara.
Niciun reprezentant al Guvernului nu a participat, marţi, la deschiderea circulaţiei pe primul tronson de autostradă dintre Timişoara şi Lugoj, la eveniment fiind prezenţi reprezentanţi ai Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Timişoara, ai constructorilor autostrăzii şi un echipaj de Poliţie Rutieră.
"Din cunoştinţele noastre este primul tronson de autostradă finalizat înainte de termenul contractual. Ar fi trebuit să fie finalizat în 18 luni, dar s-a finalizat în 12 luni. Autostrada este predată la cheie, nu are restricţii de viteză, se circulă cu 130 de kilometri pe oră. De săptămâna viitoare, DRDP va prelua baza autostrăzii, iar peste două săptămâni, după ce se va finaliza licitaţia de întreţinere, vor fi deschise şi spaţiile de refugiu", a declarat Ioan Ambruş, directorul DRDP Timişoara.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Novak Djokovic susține că a fost „otrăvit” înainte de expulzarea sa din Australia în 2022. Djokovic: „Analizele au indicat un nivel foarte ridicat de plumb și mercur”
-
Burduja afirmă că preluarea E.ON România de către compania maghiară MVM ar putea fi blocată din motive de securitate: „Nu vom permite gazului rusesc să intre în ţară”
-
Curtea Supremă a SUA semnalează că va menţine interdicţia asupra TikTok din motive de securitate naţională
-
INSP, despre Metapneumovirusul uman: Două cazuri confirmate şi unul în curs de validare
Potrivit directorului DRDP Timişoara, garanţia lucrărilor este de patru ani, iar dosarele pentru tronsonul al doilea din această autostradă, de 26,5 kilometri, se află în evaluare la CNADNR.
Tronsonul de 9,5 kilometri din Autostrada Timişoara-Lugoj a fost finalizat cu circa şase luni înainte de termenul fixat pentru aprilie 2013.
Lucrările de construcţie pentru acest tronson au fost executate de asocierea SC Spedition UMB SRL - SC Tehnostrade SRL - Carena SpA Impresa di Construzioni.
Valoarea primului tronson al Autostrăzii Timişoara-Lugoj este de 210.396.462, 74 lei (fără TVA), din care contribuţia Uniunii Europene este de 178.814.043,33 lei, iar contribuţia Guvernului României este de 31.555.419,41 lei.
Pe tronsonul de 9,5 kilometri de autostradă s-au construit patru poduri şi şase pasaje, dar şi un nod rutier.
Lucrările la acest prim tronson au început în octombrie 2011.
Autostrada Timişoara-Lugoj are o lungime totală de peste 35 de kilometri, iar valoarea totală a proiectului este de 1.421.992.279 lei.
Autostrada Timişoara-Lugoj va face parte din coridorul IV Pan-European, menit să asigure conexiunea dintre statele membre ale Uniunii Europene şi cele aderate după 2004 şi 2007. Traseul coridorului este Dresden - Nurnberg - Praga - Viena - Bratislava - Gyor - Budapesta - Arad, apoi se ramifică în două: Timişoara - Deva - Sibiu - Piteşti - Bucureşti - Constanţa şi Timişoara - Drobeta Turnu Severin -Vidin - Sofia - Salonic.
Citește pe alephnews.ro: Cacealmaua prezidențialelor: Ciolacu anunță că săptămâna viitoare „fixează data alegerilor”. PSD va face sondaje pentru Crin Antonescu, Călin Georgescu, Elena Lasconi, Nicuşor Dan și George Simion/ PNL va face sondaje pentru Ilie Bolojan
Citește pe www.zf.ro: Cartierul din Bucureşti unde preţurile la apartamente au explodat cu 12.000 de euro de la o lună la alta
Citește pe www.zf.ro: Oraşul din România care lasă în urmă marile Capitale europene: după investiţii de 2,5 mld. de euro, a devenit oraşul unde toţi vor să trăiască
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Oraşul din România care lasă în urmă marile Capitale europene: după investiţii de 2,5 mld. de euro, a devenit oraşul unde toţi vor să trăiască
Fără precedent: O companie aeriană folosită de milioane de români dă în judecată un pasager. Reprezentanţii companiei spun că ceea ce a făcut acesta este total inacceptabil
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Imagini incendiare cu prezentatoarea TV care face o avere pe site-urile destinate adulților. S-a cuplat cu prietenul fostului iubit
PROSPORT.RO
Patronul FCSB i-a îngrozit pe locuitorii unei celebre stațiuni din România! Și-a făcut stână, dar... Câinii lui Gigi Becali le-au
CANCAN.RO
Dr. Vlad Ciurea avertizează: Care este ELECTROCASNICUL care ne distruge creierul, fără să ne dăm seama
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe