Un proiect Tesla pentru o "gigafabrică" de baterii poate duce la un război al ofertelor de amplasare

Tesla Motors vrea să construiască cea mai mare fabrică de baterii litiu-ion din lume, care ar putea nu doar să revoluţioneze industria, ci şi să declanşeze un război al ofertelor din partea statelor americane, atrase de investiţia de 5 miliarde de dolari şi de crearea a 6.500 de locuri de muncă.

Urmărește
495 afișări
Imaginea articolului Un proiect Tesla pentru o "gigafabrică" de baterii poate duce la un război al ofertelor de amplasare

Un proiect Tesla pentru o "gigafabrică" de baterii poate duce la un război al ofertelor de amplasare (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Lucrările de construcţie a fabricii ar putea începe cel mai devreme în acest an, relatează Bloomberg.

Producătorul de automobile electrice de lux a anunţat miercuri că va scoate la vânzare titluri convertibile în valoare de cel puţin 1,6 miliarde de dolari pentru finanţarea proiectului şi evaluează mai multe amplasamente pentru fabrică, în Texas, Nevada, Arizona şi New Mexico.

Reprezentanţii Tesla au refuzat să comenteze dacă au început negocierile.

"Va fi cel mai atractiv proiect industrial de pe piaţă", a declarat Dennis Cuneo, preşedintele DC Strategic Advisors şi fost director la Toyota Motor, care a ajutat grupul japonez să aleagă amplasamentele fabricilor sale.

Tesla a supranumit proiectul drept o "gigafabrică", care l-ar transforma pe Musk într-o forţă în industria americană a electricităţii.

"Proiectul are un impact uriaş dincolo de Tesla. Dă o legitimitate enormă producţiei de baterii şi viitorului automobilelor electrice, care depinde de baterii. Este o miză mare, în tehnologia înaltă", consideră Harley Shaiken, analist la University of California.

Tesla intenţionează să investească 4-5 miliarde de dolari până în 2020, iar compania va contribui din fonduri proprii cu 2 miliarde de dolari.

Oferta de titluri convertibile ar putea ajunge până la 1,84 de miliarde de dolari, potrivit companiei.

Cofondatorul Testla, miliardarul Elon Musk, a arătat că fabrica de baterii este esenţială pentru ca Tesla să devină un constructor auto de serie, capabil să producă cel puţin 500.000 de vehicule pe an.

Cel mai ieftin automobil al Tesla, Model S, are un preţ de pornire de 71.000 de dolari.

Miliardarul de 42 de ani ar putea să se apropie prin acest proiect de obiectivul de a deveni lider în industria de stocare a energiei din SUA, americanii continuând să recurgă la baterii şi panouri solare pentru reducerea facturilor la electricitate.

Producţia viitoarei fabrici ar fi atât de mare încât Tesla estimează că ar reduce costurile bateriilor litiu-ion cu cel puţin 30%.

Atractivitatea proiectului constă însă în posibilitatea fabricării unor baterii capabile să stocheze mari cantităţi de electricitate generată eolian, solar şi de alte surse regenerabile, a declarat James Albertine, analist la compania Stifel Nicolaus.

Albertine consideră că Tesla ar putea deveni o companie de stocare a energiei, iar producţia de automobile să treacă pe plan secund.

Musk a declarat săptămâna trecută că Panasonic, cel mai mare furnizor de celule litiu-ion utilizate în bateriile Tesla, ar putea să se implice în proiect.

Tesla a menţionat doar patru state americane, evaluate pentru construirea fabricii, dar ar putea fi interesate mult mai multe, având în vedere mărimea investiţiei şi posibilitatea de a fi create 6.500 de locuri de muncă, consideră analiştii.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici