- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Un român plăteşte pe lapte la fel de mult ca un neamţ sau un francez, deşi câştigă de 5-6 ori mai puţin
Lactatele, brânzeturile şi ouăle costă în România puţin mai mult ca în Germania şi aproape la fel ca în Franţa, deşi salariul mediu local de nici 450 de euro net lunar este de 5-6 ori mai mic decât în cele două ţări din Occident, informează Ziarul Financiar.
Astfel, un litru de lapte la supermarket în România ajunge la 0,8-0,9 euro, la fel de mult ca în Germania sau Franţa. Preţul la aceste produse reprezintă peste 90% din media UE, deşi salariul mediu net lunar din România este al doilea cel mai mic după cel din Bulgaria, potrivit datelor biroului european de statistică Eurostat.
Lactatele, brânzeturile şi ouăle costă în România puţin mai mult ca în Germania şi aproape la fel ca în Franţa, deşi salariul mediu local de nici 450 de euro net lunar este de 5-6 ori mai mic decât în cele două ţări din Occident. Astfel, un litru de lapte la supermarket în România ajunge la 0,8-0,9 euro, la fel de mult ca în Germania sau Franţa. Preţul la aceste produse reprezintă peste 90% din media UE, deşi salariul mediu net lunar din România este al doilea cel mai mic după cel din Bulgaria, potrivit datelor biroului european de statistică Eurostat.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Știi cum procedezi duminică, pe 24. Te duci la vot și cauți Trump pe buletin. Cu Nicu și Marcel rămâne cum am stabilit
-
Se circulă în condiţii de iarnă pe străzile din mai multe judeţe. Recomandările poliţiştilor
-
Ciolacu a discutat din nou cu Trump, împreună cu Viktor Orban. Ce spune despre intrarea României în programul Visa Waiver
-
Donald Trusk avertizează că ameninţarea unui război global este „serioasă şi reală”
„Principalul motiv pentru această situaţie este faptul că în România nu există un sistem integrat ca în alte ţări. Acolo, fermierul este cel care deţine terenul, deţine vacile şi tot el produce. De cele mai multe ori, micii fermieri de afară se unesc în cooperative şi îşi realizează propriile produse. Astfel, capătă mai multă forţă în negocierile cu retailerii”, explică Radu Timiş, antreprenorul care controlează businessul Cris-Tim, una dintre cele mai mari afaceri antreprenoriale româneşti. Principalul său business este în domeniul producţiei de mezeluri, însă el are şi operaţiuni pe piaţa lactatelor unde este prezent cu brandul Mândruţa, informează Ziarul Financiar.
Timiş explică faptul că în România există câţiva jucători mari de regulă internaţionali care fac jocurile şi care cumpără de la micii producători laptele pe care apoi îl procesează. „Şi pe celelalte pieţe există aceşti jucători mari, dar acolo şi fermierii locali au forţă să reziste în piaţă.”
Articolul complet poate fi citit pe ZF.ro.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO