Un studiu al Transporturilor indică scăderea numărului de maşini în Bucureşti, în ultimii ani

Numărul mediu de autovehicule care circulă în Bucureşti a scăzut în Bucureşti, în ultimii şase ani, potrivit unui studiu realizat de Ministerul Transporturilor, deşi, conform datelor oficiale, numărul înmatriculărilor a crescut semnificativ, iar traficul a devenit din ce în ce mai aglomerat.

Urmărește
58 afișări
Imaginea articolului Un studiu al Transporturilor indică scăderea numărului de maşini în Bucureşti, în ultimii ani

Un studiu al Transporturilor indică scăderea numărului de maşini în Bucureşti, în ultimii ani

Astfel, dacă în iunie 2001 erau în trafic 89.680 de vehicule pe zi, în aprilie 2007 media zilnică a scăzut la 86.928 de maşini, potrivit studiului.

Analiza se referă la impactul traficului asupra calităţii aerului şi prezintă, printre altele, media zilnică a vehiculelor aflate în circulaţie în mai multe luni din anii 2000-2005 şi 2007. Astfel, numărul autovehiculelor din trafic era de 85.070 în mai 2000, de 89.680 în iunie 2001, 83.610 în aprilie 2002 , 88.390 în mai 2005.

În lunile august şi septembrie, traficul a evoluat de la 79.040 de maşini în august 2000 la 86.010 în septembrie 2001, 78.100 de unităţi în august 2003, 88.270 în septembrie 2006 şi 86.356 de maşini în august 2007, potrivit studiului.

Rezultatele analizei au fost prezentate presei, luni, de către Simona Stângă, de la Departamentul pentru Afaceri Europene, organism aflat în subordinea premierului, la un seminar pe teme de transport urban. Organizatorii evenimentului au prezentat analiza ca aparţinând Ministerului Transporturilor.

Aflat la seminar, ministrul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, Laszlo Borbely, a întrerupt prezentarea, arătându-se surprins de concluziile studiului.

"Este o glumă acest studiu de caz. Este imposibil să avem în anul 2004 mai multe maşini decât în 2007. Vă rog să analizaţi mai bine datele. Dacă mergem cu un astfel de studiu de caz în care se spune că în 2007 a fost un trafic mai mic decât în 2004, nu ajungem nicăieri", a declarat Borbely.

Studiul de caz arată, pe de altă parte, că traficul din zona centrală a Capitalei se desfăşoară în condiţii de suprasaturare a infrastructurii şi că impactul circulaţiei auto asupra mediului depăşeşte valorile limită. Cu toate acestea, nivelul poluării este în scădere, conform sursei citate, întrucât parcul auto a fost modenizat, iar calitatea carburanţilor a crescut.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici