- Home
- Economic
- (28.04.2023, 17:28)
- Daniel Belu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Una din cinci maşini vândute în 2023 va fi electrică, potrivit Agenţiei Internaţionale pentru Energie
Aproape una din cinci maşini vândute la nivel mondial în acest an va fi un vehicul electric, a prognozat Agenţia Internaţională pentru Energie, în condiţiile în care vânzările au depăşit pragul de 10 milioane la nivel global în 2022, conform Financial Times.
Urmărește
251 afișări
Creşterea remarcabilă a cererii pentru modelele alimentate cu baterii înseamnă că vehiculele electrice vor reprezenta 18% din vânzările globale de automobile, faţă de doar 4% din vânzările globale de automobile în 2020, potrivit previziunilor anuale ale agenţiei.
În acest an, vânzările ar urma să ajungă la 14 milioane de vehicule, incluzând atât modelele cu baterii, cât şi cele hibride.
China a reprezentat aproape două treimi din totalul vânzărilor de maşini electrice în 2022, în principal datorită unui program de subvenţii. Europa şi SUA, care oferă şi ele stimulente, sunt a doua şi a treia piaţă ca mărime pentru aceste maşini.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Elon Musk se implică tot mai mult în conflictele globale: După discuția cu Zelenski și Trump, miliardarul s-a întâlnit într-o locație secretă cu ambasadorul Iranului la ONU
-
Liderul nord-coreean Kim Jong Un ordonă producerea în masă a dronelor explozive
-
Guvernatorul Băncii Angliei îndeamnă la reconstruirea relaţiilor cu UE: Brexitul a subminat economia
-
Robert F. Kennedy Jr, ales de Trump pentru a conduce cea mai importantă agenţie de sănătate din SUA
Decarbonizarea vânzărilor de automobile este unul dintre pilonii reducerii emisiilor globale de gaze cu efect de seră. UE îşi propune să elimine treptat aproape toate vânzările de automobile cu motoare cu combustie până în 2035, iar SUA doreşte ca jumătate din vânzări să fie electrice până la sfârşitul acestui deceniu.
Înăsprirea normelor a determinat toţi marii producători de automobile să investească masiv în vehicule cu emisii zero, fie că este vorba de maşini electrice sau de modele alimentate cu hidrogen.
Producători precum Ford, Stellantis, General Motors şi Mercedes-Benz se numără printre cei care şi-au stabilit planuri de miliarde de dolari pentru a vinde numai vehicule cu emisii zero în următoarele două decenii.
În acelaşi timp, noii intraţi pe piaţă, precum Tesla şi jucătorii chinezi, inclusiv BYD, sporesc concurenţa în segmentele electrice, fac ca preţurile să scadă şi pot stimula şi mai mult cererea.
Acest lucru a dus la o gamă tot mai largă de modele electrice disponibile pe pieţele majore, 60% dintre opţiunile electrice din China fiind reprezentate de maşini mari sau vehicule utilitare sport, cel mai popular segment în rândul automobiliştilor la nivel global.
În total, peste 500 de modele de maşini electrice au fost puse în vânzare anul trecut, mai mult decât dublu faţă de numărul celor disponibile în urmă cu doar cinci ani.
De asemenea, AIE şi-a mărit aşteptările privind vânzările de maşini electrice la nivel global, proiectând acum că 35% din vânzările globale vor fi electrice în 2030, faţă de o prognoză de doar 25% în urmă cu un an.
Cea mai mare parte a schimbării se datorează creşterii obiectivelor guvernamentale privind vehiculele electrice introduse în ultimul an, în special Legea privind reducerea inflaţiei din SUA.
Multe guverne au introdus obiective pentru a-şi proteja propriile industrii de producţie auto, precum şi din cauza preocupărilor legate de planetă, a declarat directorul executiv al AIE, Fatih Birol.
Agenţia se aşteaptă acum ca 60% din vânzările din China, SUA şi Europa să fie complet electrice până în 2030.
"Motorul cu combustie internă a mers fără rival timp de peste un secol, dar vehiculele electrice schimbă status quo-ul", a declarat Birol. "Până în 2030, acestea vor evita nevoia de cel puţin 5 milioane de barili de petrol pe zi".
Raportul a evidenţiat, de asemenea, dependenţa industriei de tehnologia chineză. Aproximativ 35% din vehiculele electrice exportate anul trecut au provenit din China, în timp ce Europa este cel mai mare partener comercial al ţării pentru maşini electrice şi baterii.
Creşterea puternică a vânzărilor a stimulat, de asemenea, investiţiile în fabricile de baterii. Cererea de baterii pentru vehicule electrice a crescut anul trecut cu 65%, ajungând la 550 de gigawaţi oră.
În ciuda îngrijorărilor din industrie cu privire la faptul că producţia de baterii va ţine pasul cu vânzările, AIE a estimat că numărul de proiecte noi anunţate înseamnă că industria bateriilor este pe cale să satisfacă nevoile aşteptate ale producătorilor de automobile pe parcursul acestui deceniu.
Pieţele mai mici au înregistrat, de asemenea, o creştere ridicată a vânzărilor de vehicule electrice, pornind de la o bază scăzută. Vânzările de automobile pe baterii s-au triplat în India şi Indonezia şi s-au dublat în Thailanda, unde peste 3% din vânzări sunt acum electrice.
Citește pe alephnews.ro: Trump îl numește pe Robert F. Kennedy Jr. în funcția de Secretar al Sănătății al SUA
Citește pe www.zf.ro: Piaţa muncii dă în clocot: Încă un domeniu a fost cucerit de inteligenţa artificială
Citește pe www.zf.ro: Black Friday sparge toate recordurile. Sute de milioane de lei până la această oră
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Dezastru pentru un gigant din tehnologie, care concediază mii de oameni pentru a deveni competitiv într-un domeniu unde o singură companie deţine 80% din piaţa
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Copiii Adrianei Bahmuțeanu nu vor să o vadă! Ce a descoperit Protecția Copilului în telefoanele micuților
CANCAN.RO
Cine este și cu ce se ocupă Mihaela, văduva lui Silviu Prigoană. Are trei copii și s-a mutat de la Sibiu la București pentru omul de afaceri
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe