Una din zece maşini din România ar putea fi electrică în 2030. Cum va schimba maşina alimentată la priză sistemul energetic

Ultima ediţie a Salonului Auto de la Paris a avut o vedetă de necontestat: maşina electrică, invenţia care, spre deosebire de ultimii ani, nu mai arăta ca o structură extrasă dintr-un film SF, ci semăna cu maşina pe care mulţi români o au în garaj. Dincolo de entuziasmul producătorilor auto, visul maşinii electrice, cu toate părţile bune pe care le implică, nu va deveni realitate decât după ce va fi creată infrastructura necesară de alimentare.

Urmărește
49 afișări
Imaginea articolului Una din zece maşini din România ar putea fi electrică în 2030. Cum va schimba maşina alimentată la priză sistemul energetic

Una din zece maşini din România ar putea fi electrică în 2030. Cum va schimba maşina alimentată la priză sistemul energetic (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

"În România, piaţa vehiculelor electrice ar putea creşte de la nivelul actual de nişă la un nivel situat între 11% şi 30% în 2030, conform anumitor studii", spun specialiştii de la General Electric, unul dintre marii furnizori de aplicaţii industriale la nivel global.

Pe de altă parte, specialiştii din piaţă spun că acum în România nu există maşini electrice, fiind disponibile doar variante hibride care nu reprezintă nici 0,1%.

Potrivit unor declaraţii recente ale unor oficiali Ford, în cinci ani la nivel european gradul de penetrare al maşinilor electrice ar putea fi de 2-3%, pentru ca în 10 ani să ajungă la 5%.

Citeşte mai multe despre maşinile electrice pe www.zf.ro.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici