- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
UniCredit Ţiriac vrea să dubleze numărul de clienţi pe retail până în 2015, la peste un milion
UniCredit Ţiriac Bank are ca obiectiv să depăşească pragul de un milion de clienţi retail până în 2015, de la 550.00 de clienţi în prezent, pe fondul extinderii reţelei cu 300 de sucursale, dar pentru acest an anticipează o revenire în principal pe segementul de companii.
"Avem în planul pe 5 ani ca obiectiv cel puţin 400 - 600.000 de clienţi, pentru a depăşi masa critică de un milion de clienţi pe retail. Acesta este obiectivul până în 2015", a declarat preşedintele executiv al UniCredit Ţiriac Bank, Răsvan Radu.
El a arătat că din cele 50 de sucursale noi anunţate pentru acest an vor fi deschise cel puţin 10-15 de unităţi, chiar dacă revenirea economiei nu va fi edificatoare. În acelaşi timp, banca anticipează o creştere cu 100.000 a portofoliului de clienţi pe retail în acest an.
"Am anunţat extinderea reţelei cu până la 50 de unităţi în acest an, în funcţie de performanţele economiei, dar vrem oricum să începem procesul. Cel puţin 10-15 unităţi vor fi deschise până în ultimul trimestru al anului. (...) Vom începe proiectele din trimestrul doi. Am identificat deja amplasamentele", a arătat Radu.
Preşedintele executiv al UniCredit a dezvăluit că strategia de extindere se va baza pe unităţi mici, cu 6-7 angajaţi, care vor fi dotate cu zone automatizate şi diponibile 24 de ore din 24.
Reţeaua se va extinde pe baza unei analize de scoring care are în vedere segmentarea zonelor din ţară în funcţie de densitatea populaţiei, capacitatea economică, gradul de acoperire şi nivelul mediu al salariului.
"Am pierdut deja un an de când am conceput planul de extindere din cauză că economia nu şi-a revenit în a doua parte a anului trecut, aşa cum ne aşteptam, iar acum trebuie să fim mai agresivi. Fiind deja semne pozitive la începutul acestui an, am început deja acest program (...) Avem o cotă de piaţă mică pe retail şi suntem în marja de jos a masei critice necesare pentru a fi profitabili pe această piaţă. Trebuie să creştem gradul de acoperire", a continuat Răsvan Radu.
În ceea ce priveşte concurenţa, Radu se aşteaptă ca o serie de jucători să nu mai poată susţină acelaşi ritm pe creditarea retailului la costurile actuale, iar UniCredit Ţiriac încearcă să profite de această situaţie şi să-şi completeze portofoliul cu clienţii buni ai altor bănci.
"Refinanţarea este utilizată în principal pentru clienţii noştri, dar şi pentru clienţii buni ai altor bănci. Sunt o serie de bănci care nu pot să mai susţină în acelaşi ritm creditarea şi vrem să profităm de această situaţie. Pierdem clienţi într-o mai mică măsură decât câştigăm clienţi de la alte bănci", a completat oficialul UniCredit.
Pe de altă parte, Răsvan Radu spune că în 2011 banca va avea o revenire mai consistentă pe partea de coporate, segment în care creditarea a crescut şi anul trecut cu 13%. Portofoliul UniCredit cuprinde 65% credite pentru companii şi doar 35% împrumuturi de retail, iar în acest an deiferenţa se va lărgi.
Radu nu se aşteaptă la noi reduceri ale dobânzilor în lei şi valută în acest an, nici la credite, dar nici la depozite, apreciind că, în ciuda concurenţei care se manifestă pe piaţă, vor conta mai mult solicitările acţionarilor, care cer în primul rând venituri, lichiditate ridicată şi un raport echilibrat credite/depozite, comparativ cu o presiune pe volume înainte de 2009.
Şeful UniCredit se aşteaptă ca băncile cu nevoi mari de lichiditate să pună în continuare presiune pe dobânzile la lei şi valută, în ciuda eliberării a 1,5 miliarde euro din rezervele minime obligatorii în valută, măsură a BNR care nu va avea un impact în dobânzile plătite la depozite.
"Nu cred că se va detensiona piaţa depozitelor prin reducerea rezervelor minime obligatorii, ci doar atunci când piaţa europeană se va detensiona", a afirmat preşedintele executiv al UniCredit Ţiriac.
Odată cu stabilizarea situaţiei pe pieţele internaţionale şi pe cea românească, Răsvan Radu se aşteaptă la o concetrare a activităţii, dar fuziunile şi achiziţiile le vede cel mai probabil ca rezultat al unor mişcări între acţionarii internaţionali şi nu al tranzacţiilor pe piaţa internă.
ULTIMELE ȘTIRI
-
FastGlioma ajută neurochirurgii în detectarea tumorilor reziduale. Cum funcționează sistemul cu Inteligență Artificială
-
Guvernul PSD – PNL a distribuit presei scrisoarea Guvernului ucrainean trimisă acum 9 luni care explică de ce George Simion are interdicţie în Ucraina
-
Rareş Bogdan, despre scrisoarea Kievului: Ciolacu minte, şi-l doreşte cu disperare pe Simion în turul 2
-
Iohannis s-a văzut cu Scholz la Berlin: discuţii despre stimularea investiţiilor
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO