Unii retaileri din China retrag iPad de la vânzare, din cauza disputei Apple cu o companie chineză

Retailerii din mai multe oraşe din China au primit în această săptămână instrucţiuni din partea autorităţilor să retragă iPad de la vânzare, potrivit presei locale, ca urmare a disputei în justiţie între firma chineză Proview şi Apple asupra mărcii iPad.

Urmărește
155 afișări
Imaginea articolului Unii retaileri din China retrag iPad de la vânzare, din cauza disputei Apple cu o companie chineză

Unii retaileri din China retrag iPad de la vânzare, din cauza disputei Apple cu o companie chineză (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Proview Technology, cu sediul în Shenzen, a câştigat la sfârşitul anului trecut un proces cu Apple, la un tribunal din Shenzen, privind dreptul asupra mărcii iPad. Apple a făcut apel împotriva acestei decizii, iar o audiere finală urmează să înceapă la Înalta Curte din Guangdong pe 29 februarie. Decizia acestei instanţe este finală, conform legislaţiei chineze.

Compania chineză a anunţat că va încerca să oprească atât exporturile cât şi importurile de iPad-uri în China, situaţie care ar putea afecta vânzările gigantului IT american la nivel mondial.

Proview a transmis o petiţie autorităţilor chineze pentru a opri total livrările de iPad-uri pe piaţa locală, dar i s-a răspuns că este puţin probabil ca autorităţile vamale să intervină în conflict.

Potrivit reprezentanţilor companiei, autorităţile au afirmat că dimensiunile pieţei chineze şi popularitatea produselor Apple fac dificilă impunerea unor restricţii.

"Vama ne-a spus că va fi dificilă implementarea unei interdicţii, deoarece multor clienţi chinezi le plac produsele Apple. Piaţa este foarte mare. Am făcut apel la unele autorităţi vamale locale pentru a interzice Apple, iar acestea vor raporta la Beijing", a declarat directorul general al Proview Technology (Shenzhen), Yang Long-san, într-un interviu telefonic pentru Reuters.

Două mall-uri importante din Shanghai au oprit comenzile de iPad-uri, în timp oraşe precum Xuzhou şi Qingdao au cerut retailerilor să retragă iPad-urile de pe rafturile magazinelor, potrivit cotidianului Diyi Caijing Daily.

Biroul de comerţ din Xuzhou nu a putut fi contactat pentru comentarii joi, în timp ce reprezentanţii autorităţii similare din Shanghai nu au făcut declaraţii.

Responsabili ai biroului pentru comerţ din Qingdao au afirmat că nu au impus nicio interdicţie în privinţa vânzărilor de iPad-uri.

"Dacă retailerii au decis sau nu să oprească vânzările depinde de ei. Statul nu este implicat", a spus un purtător de cuvânt.

Noile restricţii vin la numai câteva zile după ce autorităţile au cerut retailerilor să oprească vânzarea de iPad-uri în alt oraş, Shijiazhuang, lângă Beijing.

Proview Technology (Shenzhen), o divizie a Proview International Holdings, a cerut autorităţilor să oprească vânzările în peste 30 de oraşe.

Retailerul online Amazon ar fi oprit, de asemenea, vânzările de iPad-uri în China, însă un oficial al companiei a declarat că situaţia se datorează unui deficit de aprovizionare, fără legătură cu procesul privind dreptul asupra mărcii.

Apple susţine că a cumpărat drepturile globale ale Proview asupra mărcii în zece ţări diferite în urmă cu mai mulţi ani, incluzând denumirea de iPad de la o subsidiară a companiei din Taiwan. Proview susţine că tranzacţia nu a inclus şi folosirea mărcii în China.

Apple ar putea avea probleme serioase dacă a cumpărat din greşeală drepturile de la altă subsidiară decât de la cea de la care trebuia, a spus Thomas Chan, avocat care a reprezentat mai multe companii în negocieri cu Apple privind drepturi asupra mărcilor.

Disputa Apple cu Proview asupra mărcii iPad reflectă dificultăţile întâmpinate de multinaţionale străine care operează în China, notează Reuters.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici