Unilever şi Procter&Gamble au fost amendate cu 315 mil. euro pentru fixarea preţurilor la detergenţi

Unilever şi Procter&Gamble (P&G) au acceptat plata unor amenzi cumulate de 315,2 milioane de euro, în vederea închiderii unei investigaţii a Uniunii Europene referitoare la fixarea preţurilor detergenţilor pentru rufe, transmite Bloomberg.

Urmărește
24 afișări

Grupul american P&G va plăti 211,2 milioane de euro, iar grupul anglo-olandez Unilever 104 milioane de euro, pentru că au convenit cu compania germană Henkel fixarea preţurilor detergenţilor în opt ţări occidentale, pe o perioadă de trei ani, se arată într-un comunicat al Comisiei Europene.

Henkel nu a fost amendată pentru că a fost prima companie care a furnizat informaţii autorităţilor de reglementare.

Autorităţile antitrust din Europa au investigat producătorii de cosmetice şi detergenţi în legătură cu acorduri de fixare sau creştere a preţurilor.

Comisia a precizat că a redus amenzile în cazul altor două companii întrucât au cooperat în timpul anchetei.

"Henkel, P&G şi Unilever s-au angajat în practici anticoncurenţiale din proprie iniţiativă şi pe riscul propriu", a declarat Joaquin Almunia, comisarul UE pentru Concurenţă.

Almunia a arătat că părţile au convenit să nu reducă preţurile atunci când au micşorat mărimea pungilor de detergenţi de rufe, precum şi să majoreze preţurile.

Purtătorul de cuvânt al Unilever, Trevor Gorin, a declarat că suma care va fi plătită se încadrează în provizionul inclus de grup în rezultatele anului 2010.

Henkel a recunoscut, în 2008, că angajaţi din mai multe ţări occidentale au avut un comportament incorect, potrivit directorului pentru conformitate, Dirk-Stephan Koedijk.

Grupul a informat imediat autorităţile şi a luat măsuri pentru evitarea unor situaţii similare în viitor.

Reprezentanţii P&G nu au fost disponibili pentru comentarii.

Potrivit CE, cele trei companii au început să îşi coordoneze preţurile în 2002, când au pus în practică o iniţiativă de îmbunătăţire a performanţelor detergenţilor în privinţa protejării mediului.

Acţiunile de fixare a preţurilor au avut loc în Belgia, Franţa, Germania, Grecia, Italia, Portugalia, Spania şi Olanda.

Anul trecut, Unilever, P&G şi 13 alte companii au fost amendate în Italia pentru coordonarea majorărilor de preţuri pentru cosmetice. Henkel nu a fost amendată pentru că a informat autorităţile.

Operaţiunile din Germania ale Unilever, Henkel şi Sara Lee au fost amendate cu circa 37 milioane de euro în februarie 2008, pentru fixarea preţurilor în cazul pastei de dinţi şi detergenţilor.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici