Uniunea Europeană se trezeşte. Bruxelles-ul promite subvenţii pentru a stimula cererea de vehicule electrice, pe fondul invaziei EV-urilor ieftine chinezeşti
Bruxelles-ul a promis să sprijine industria auto europeană aflată în dificultate, posibil prin utilizarea de subvenţii pan-europene pentru a stimula cererea de vehicule electrice, scrie FT.
Uniunea Europeană se trezeşte. Bruxelles-ul promite subvenţii pentru a stimula cererea de vehicule electrice, pe fondul invaziei EV-urilor ieftine chinezeşti
Teresa Ribera, vicepreşedintele executiv al Comisiei Europene, a declarat pentru Financial Times, la Forumul Economic Mondial de la Davos, că oficialii încă lucrează la „modelarea” opţiunilor pentru un program de stimulente.
„Este logic să vedem cum am putea, dintr-o perspectivă pan-europeană, să facilităm aceste măsuri în loc să ne bazăm pe subvenţii naţionale,” a spus Ribera. Ea a avertizat împotriva unei „curse în care am putea ajunge să confruntăm un model naţional cu altul”.
Cancelarul german Olaf Scholz a dezvăluit marţi că Comisia ia în considerare un program de subvenţii la nivelul UE pe care el l-a propus. Guvernul german a renunţat brusc la propriul său program în 2023, ceea ce a dus la o scădere a vânzărilor de vehicule electrice.
ULTIMELE ȘTIRI
-
La două zile de la preluarea mandatului, Trump a dat primul interviu din Biroul Oval. Care sunt cele mai importante subiecte discutate de Președinte
-
Prima de pensionare de 100.000 de euro nu e un caz unic. Ministrul Mediului: au fost sute de directori care au primit bonusuri uriaşe
-
Veşti neplăcute pentru şoferi. Restricţiile din zona de Nord pentru Magistrala 6 de metrou se prelungesc
-
Va trimite Europa trupe în Ucraina? Propunerea prinde contur: 40 000 şi 50 000 de soldaţi care vor avea trei obiective
Multe state membre ale UE oferă stimulente pentru vehicule electrice, dar condiţiile variază semnificativ, iar câteva state membre nu oferă deloc subvenţii pentru achiziţie, potrivit Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile.
O provocare pentru Bruxelles ar fi să proiecteze un program care să respecte regulile OMC (Organizaţia Mondială a Comerţului), evitând în acelaşi timp ca subvenţiile să ajungă la producătorii auto chinezi, care câştigă rapid cotă de piaţă.
Ribera a recunoscut că există un „echilibru complicat” între electrificarea rapidă şi „neconcordanţele cu capacitatea brandurilor europene de a furniza, din punct de vedere cantitativ şi calitativ, ceea ce ne-ar plăcea să vedem pe drumurile noastre”.
Comisarul, responsabil pentru strategia industrială verde a UE, a declarat că un posibil program de stimulente ar fi doar una dintre măsurile destinate susţinerii unui sector considerat vital pentru economia Europei. Constructorii auto europeni „au nevoie de o viziune cuprinzătoare despre cum să-şi modernizeze capacităţile şi să recupereze decalajul faţă de cerinţele deja existente la nivel mondial,” a spus Ribera. În contrast, preşedintele american Donald Trump a promis să elimine săptămâna aceasta „subvenţiile inechitabile” pentru vehiculele electrice.
Ribera, socialistă şi fost viceprim-ministru al Spaniei, a exclus amânarea termenului-limită din 2035 pentru oprirea vânzărilor de motoare cu combustie internă, deoarece industria auto doreşte „predictibilitate şi claritate”.
„Nu are sens să redeschidem discuţia, având în vedere că aceasta oferă o anumită certitudine şi ar pedepsi pionierii care au luat în serios această măsură, fără vreun avantaj potenţial pentru cei care încă trebuie să acţioneze,” a spus ea.
Totuşi, Ribera s-a declarat deschisă la flexibilitate în ceea ce priveşte ţintele anuale de vânzări EV şi amenzile aplicate constructorilor auto care nu le ating. Ea a menţionat că există o „conversaţie deschisă” cu producătorii auto despre angajamente alternative pe care le-ar putea face în termeni de investiţii.
Constructorii auto s-au plâns că plata amenzilor va afecta planurile lor de investiţii în vehicule electrice, în timp ce achiziţionarea de credite de la producătorii chinezi de EV sprijină concurenţii chinezi.
Ribera a declarat că este important „să ne asigurăm că această legislaţie este aplicată într-un mod care să faciliteze atingerea scopului principal” de eliminare treptată a motoarelor pe benzină şi diesel.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 16:32
-
astăzi, 16:28
Grindeanu: Din 7 secretari de stat am propus să avem 4. Nu fac reduceri ca să fiu aplaudat