- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
UNTRR acuză Guvernul de lipsă de transparenţă privind modificarea legislaţiei fiscale
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) acuză Guvernul de lipsă de transparenţă şi nerespectarea Constituţiei, după ce Executivul a modificat normele de aplicare a Codului Fiscal privind accizarea carburanţilor care conţin biocombustibil.
"Guvernul modifică, din nou, legislaţia fiscală, iar UNTRR acuză Guvernul de lipsă de transparenţă şi nerespectarea Constituţiei României cu privire la procedurile legislative. Prin modul în care a fost redactată şi datorită lipsei de transparenţă şi profesionalitate Hotărârea Guvernului 150/2011 care modifică normele de aplicare ale Codului Fiscal aplică o nouă lovitură sub centură transportatorilor rutieri. Hotărârea contravine dispoziţiilor articolul 20660 alineatul (3) din Codul Fiscal şi nu detaliază modul de aplicare a accizelor pentru carburanţii care conţin biocombustibil, eliminând totodată detalierile prevăzute în normele precedente. De asemenea, modifică dispoziţiile Codului Fiscal lăsând să se înţeleagă că acciza pentru biocombustibilii folosiţi, în mod obligatoriu, în carburanţi, are acelaşi nivel cu cea a carburanţilor de bază", se arată într-un comunicat al organizaţiei patronale.
Potrivit acesteia, nu se respectă legislaţia în vigoare care prevede că măsurile cu caracter fiscal trebuie să se aplice la şase luni de la adoptare.
"Modificările dau naştere, încă odată, la incertitudine legislativă prin faptul că, în loc să fie în concordanţă cu dispoziţiile directivei 2003/30 şi ale HG 1844/2005, nu mai reglementează modul de accizare al produselor care conţin biocombustibili, deşi ar fi trebuit doar să actualizeze conţinutul minim de biocombustibil în carburant la 5,75% conform HG 1844/2005. De acest lucru profită, încă odată, producătorii şi distribuitorii de carburanţi, care au mărit rapid preţul de vânzare al acestora, evident însă fără a ţine cont de concentraţia foarte scăzută a acestui adaos (4%) în volumul carburanţilor", potrivit comunicatului.
Reprezentanţii UNTRR spun că introducerea biocombustibililor în benzină şi motorină are la bază două directive europene - 2003/30 privind promovarea utilizării biocombustibililor şi reducerea graduală a emisiilor poluante, în special a gazelor cu efect de seră.
"Pentru atingerea procentului minim de biocombustibil în carburant, directiva 2003/96 privind taxarea produselor energetice prevede că statele membre pot aplica scutirea totală sau parţială de accize a produselor din biomasă, ceea ce s-a întâmplat şi în România până la 01.03.2011. În acest context, UNTRR protestează împotriva lipsei de transparenţă a Guvernului cu privire la modificarea legislaţiei, în general, şi a celei fiscale, în special, nerespectarea legislaţiei naţionale şi lipsa predictibilităţii", arată UNTRR.
UNTRR este o organizaţie profesională şi patronală neguvernamentală fondată în 1990, înregistrând de la înfiinţare până în prezent peste 13.000 de membri - operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane.
ULTIMELE ȘTIRI
-
FastGlioma ajută neurochirurgii în detectarea tumorilor reziduale. Cum funcționează sistemul cu Inteligență Artificială
-
Mişcarea prin care românii ar putea avea un preţ mult mai mic la gaz din 2026. ”Ne-am putea decupla de la acest mecanism”
-
Ion Cristoiu: Despre cum prostea presa poporul român
-
O nouă pandemie nu mai aşteaptă după colţ ci e deja aici. Care este afecţiunea tăcută de care suferă tot mai mulţi români
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO