- Home
- Economic
- BUDAPESTA, (03.06.2013, 17:57)
- Marius Oncu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Unul dintre cei mai mari producători auto din lume ar putea deschide o fabrică în România
Grupul Daimler, producătorul Mercedes, a făcut mai multe studii privind construcţia şi cheltuielile cu logistica pe care le-ar presupune deschiderea unei fabrici de autoturisme în România, după ce ar fi amânat dublarea capacităţii la uzina de la Kecskemét, Ungaria, scrie presa ungară, citând surse.
Urmărește
2473 afișări
Unul dintre cei mai mari producători auto din lume ar putea deschide o fabrică în România
"Se pare ca la sediul central al companiei s-au facut şi studii referitoare la construcţia, respectiv cheltuielile cu logistica în România", a declarat o sursă pentru portalul ungar Index.
Decizia de a amâna cu unul sau mai mulţi ani extinderea fabricii din Ungaria ar fi fost determinată de politicile economice imprevizibile şi agresive faţă de multinaţionale ale gvernului de la Budapesta, condus de Viktor Orban. Un purtător de cuvânt al Daimler a declarat cotidianului Portfolio că grupul german nu a luat nicio decizie privind capacitatea fabricii din Ungaria.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Răspunde Guvernul Ciolacu 2 așteptărilor TALE, ca administrator al României în 2025? VOTEAZĂ AICI / Sondaj Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Ministerul Energiei: Liberalizarea preţurilor la energie electrică şi gaze naturale se va face etapizat şi nu se limitează la data de 1 aprilie 2025
-
Mureş: Scurgeri de benzină dintr-un vagon-cisternă / Intervenţia autorităţilor s-a încheiat fără incidente majore
-
Guvernul pregăteşte eliminarea plafonării tarifelor la energie electrică şi gaze
Fabrica grupului german Daimler de la Kecskemét are în prezent o capacitate anuală de 150.000 de unităţi, scrie cotidianul Portfolio.
Grupul produce la Kecskemét modelul Mercedes-Benz B-Class, iar din ianuarie 2013 a început să fabrice şi noul CLA compact Coupé cu patru uşi, prima serie de modele planificată a fi produsă exclusiv în Ungaria, potrivit site-ului Daimler.
Producătorul german a ales în 2008 Ungaria pentru noua fabrică Mercedez-Benz, în condiţiile în care pe lista posibilelor amplasamente din Europa de Est s-au aflat şi România şi Polonia.
Deşi grupul este mulţumit de fabrica profitabilă din Ungaria, acesta va amâna investiţia de la Kecskemét din cauza incertitudinilor privind politicile economice ale Ungariei, a declarat o sursă pentru portalul Index. Compania a analizat costurile de construcţie şi logistice ale unui site de producţie în România, a spus sursa citată de Index.
O altă sursă a declarat, tot pentru Index, că politica guvernului ungar nu are nicio legătură cu decizia amânării şi că aceasta ar fi fost determinată de situaţia dificilă a industriei auto europene şi de declinul cererii.
Daimler a negat informaţiile apărute în presa ungară privind planurile legate de creşterea capacităţii fabricii de la Kecskemét.
"Negăm speculaţiile apărute în presă că extinderea fabricii Mercedes-Benz din Kecskemét a fost planificată pentru 2013 şi a fost acum amânată. Daimler a confirmat la inaugurarea fabricii în martie 2012 că există potenţial pentru o extindere la Kecskemét. Totuşi, nu a fost luată nicio decizie în acest sens, astfel că nu există nici o amânare", a declarat un purtător de cuvânt al grupului german.
Construcţia noii linii de producţie a fabricii ar fi trebuit să înceapă în 2013, urmând ca aceasta să devină operaţională în 2015, a scris presa ungară. Proiectul ar beneficia probabil şi de ajutor din partea guvernului de la Budapesta, notează Portfolio.
Guvernul ungar, condus de premierul Viktor Orban, a introdus în ultimii ani o serie de taxe asupra companiilor din mai multe sectoare economice, pentru a consolida finanţele statului. Industria auto nu a fost vizată, însă taxele, care au afectat inclusiv companii germane active în alte domenii, şi retorica agresivă a executivului la adresa multinaţionalelor au afectat încrederea investitorilor străini în politicile economice ale Budapestei.
Daimler a anunţat, la sfârşitul lunii aprilie, că va investi peste 300 milioane euro în România pentru extinderea producţiei de cutii de viteze, destinate Mercedes-Benz, la subsidiara locală Star Transmission din Sebeş, judeţul Alba.
Star Transmission a fost înfiinţată în anul 2001 şi are 800 de angajaţi la capacităţile de producţie din localităţile Cugir şi Sebeş (judeţul Alba), unde produc componente pentru motoarele şi cutiile de viteze destinate Mercedes-Benz, atât pentru modele actuale cât şi pentru modele mai vechi, asigurând disponibilitatea pieselor de schimb.
Citește pe alephnews.ro: China se confruntă cu un nou focar provocat de un virus la cinci ani după ce a început pandemia COVID-19. Ce este HMPV
Citește pe www.zf.ro: Dragoş Damian, Terapia Cluj: No, amu gata! Gata cu văicăreala, cu bocetele şi cu plânsetele! Sunteţi oameni de afaceri puternici, va faceţi de ruşine! Hai, la muncă în 2025, avem multă treabă!
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Care este cel mai nesănătos aliment din lume, pe care foarte mulţi români îl mănâncă în fiecare zi fără să ştie
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Medicul Vlad Ciurea dezvăluie alimentul nelipsit de pe masa românilor, care ne obosește și ne seacă de energie 😲
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe