Microsoft va investi până la 10% din profitul operaţional în motorul de căutare Bing
"Le-am spus acţionarilor că vrem să investim între 5% şi 10% din profitul operaţional al companiei timp de cel mult cinci ani în această afacere (a motoarelor de căutare pe Internet – n.r.) şi credem că investiţia va fi profitabilă", a declarat directorul executiv al Microsoft, Steve Ballmer.
Bing câştigă teren pe piaţa motoarelor de căutare, însă se află departe de marele rival, Google. Astfel, în perioada 8-12 iunie, 12,1% din cautările pe Internet din SUA au fost făcute prin intermediul produsului Microsoft, faţă de 11,3% în intervalul 1-5 iunie. Comparativ, în luna mai, 65% din căutări au fost efectuate utilizând Google.
"Nu poţi sări de la 8% la 80%. Trebuie să ai răbdare. Am investit în Xbox timp îndelungat, iar acum (consola de jocuri video – n.r.) ne aduce venituri serioase", a precizat Ballmer.
Microsoft, cel mai mare producător de software din lume, a raportat pentru primul trimestru al acestui an un profit operaţional de 4,4 miliarde dolari, ceea ce face ca investiţiile în afacerile de căutare pe Internet să se cifreze la 1,8 miliarde dolari pe an.
Bing a fost lansat la începutul lunii iunie şi este doar unul din produsele prin care Microsoft va încerca să înlăture dominaţia Google în domeniul căutării şi publicităţii pe Internet.